پمپ, پمپ کف کش, فلوتر, لوازم جانبی

 فلوتر پمپ کف کش چیست

فلوتر-پمپ-کف-کش-چیست

پمپ کف کش نوعی پمپ سانتریفیوژ مستغرق محسوب می شود. که جهت پمپاژ سیالات کاربرد دارند. عملکرد این پمپ بسیار شبیه به پمپ لجن کش و شناور است. ولی علی رغم شباهت های بسیاری که با هم دارند دارای تفاوت هایی می باشند. مهم ترین تفاوت پمپ کفکش با لجن کش در نوع سیال مورد پمپاژ است. به این منظور که پمپ لجن کش سیالات دارای ناخالصی و فاضلاب را پمپاژ می کند. ولی پمپ های کف کش معمولا سیالات تمیز یا دارای ذرات بسیار ریز را پمپاژ می کنند.

تفاوتی که با پمپ های شناور دارند در تعداد پروانه های آن ها است. که می توان گفت تعداد پروانه های پمپ شناور بیشتر می باشد. در مطالب قبلی مفصل راجع به تفاوت و شباهت این پمپ ها توضیح داده ایم. شما می توانید برای مطالعه ی کامل این مطالب از طریق کلمات لینک شده استفاده نمایید.

در این مقاله قصد داریم یکی از لوازم جانبی پمپ کف کش به نام فلوتر را بررسی کنیم. در ادامه متوجه می شویم فلوتر پمپ کف کش چیست یا قطع کن پمپ کف کش. و در نهایت خواهیم دانست آیا پمپ کف کش فلوتردار بهتر است یا بدون فلوتر. ولی در ابتدا توضیح می دهیم پمپ کف کش چگونه کار می کند.

پمپ کف کش چگونه کار می کند

با روشن کردن موتور پمپ، پروانه داخل آن شروع به دوران کرده و از این طریق انرژی جنبشی سیال افزایش می یابد. همین امر باعث خروج مایع از دریچه های خروجی پمپ می شود. از آنجایی که وظیفه ی خنک کردن موتور برقی این پمپ بر عهده ی آب یا روغن خنک اطراف آن می باشد. بنابراین استفاده ی آن به صورت مستغرق در سیال، لازم و ضروری است. به همین دلیل وجود قطع کن پمپ کف کش یا پمپ کف کش فلوتردار بسیار حائز اهمیت می باشد.

 فلوتر پمپ کف کش چیست

فلوتر ها همانند یک کلید هستند که درون محفظه ای ضد آب قرار گرفته اند. که به انواع الکتریکی و مکانیکی تقسیم می شود و هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. از این ابزار برای کنترل سطح سیال درون مخزن استفاده می شود. یکی از دلایلی که باعث خرابی و سوختن پمپ ها می شود خشک کار کردن آن ها است. به همین دلیل نصب فلوتر جهت جلوگیری از آسیب به پمپ ها اهمیت دارد.

کارکرد این ابزار به این صورت است که وقتی سطح آب از یک مقدار مشخصی پایین تر رود فلوتر باعث می شود پمپ خاموش شود. و زمانی که سطح سیال از آن مقدار معین بالاتر رفت دستور به روشن شدن پمپ می دهد. به این ترتیب پمپ کف کش فلوتردار انتخاب مناسب تری است.

پمپ-کف-کش-فلوتردار

مزایا و کاربرد فلوتر

  • جلوگیری از خشک کار کردن پمپ یا سر ریز شدن سیال
  • اتوماتیک کردن پمپ بر اساس ارتفاع سیال درون مخزن
  • افزایش راندمان سیستم
  • جلوگیری از خرابی و ایجاد هزینه ی تعمیرات
  • مورد استفاده در چاه ها و صنایع

نصب فلوتر کف کش

برای نصب فلوتر کف کش یا هر پمپ دیگری بهتر است از متخصصان در این زمینه کمک بگیرید. ولی در کل به نصب فلوتر کف کش در ادامه اشاره ای می شود.  

در ابتدا باید فاصله ی شناور تا وزنه فلوتر را بر مبنای ارتفاع انتخاب کنید. سپس آن ها را در سیال غوطه ور کنید و اطمینان حاصل نمایید که کابل و شناور داخل مایع قرار گرفته باشد.

مجموعه ی شهر پمپ آماده ی خدمت رسانی جهت فروش انواع پمپ و لوازم جانبی می باشد. شما می توانید از طریق سایت شهر پمپ و تماس با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *