پمپ, پمپ اسکرو

پمپ اسکرو ستیما

پمپ اسکرو ستیما

پمپ اسکرو ستیما موضوعی است که قصد داریم در این مقاله به آن بپردازیم. امروزه سیالاتی با ویسکوزیته بسیار بالا، یکی از اصلی ترین سیالات صنایع مختلف محسوب می شوند. به همین خاطر پمپ های جدید و متنوعی به منظور پمپاژ آن ها طراحی و ساخته شده است. یکی از آن ها، پمپ اسکرو نام دارد. از آنجاییکه این پمپ ها از جمله پمپ های نوین بازار فروش پمپ به شمار می روند، بنابراین تعداد تولید کنندگان آن ها شامل پمپ اسکرو ایرانی یا خارجی در مقایسه با سایر پمپ ها کمتر است.

یکی از پر طرفدار ترین این برند ها، پمپ اسکرو ستیما نام دارد که دارای مدل های مختلفی از جمله پمپ اسکرو هیدرولیک و معمولی می باشد. شما می توانید جهت آشنایی بیشتر و نیز استعلام قیمت پمپ اسکرو ایتالیا ستیما با کارشناسان ما در تماس باشید. همچنین در ادامه اطلاعات بیشتری از این برند ارائه شده است.

برند ستیما

برند ستیما مربوط به شرکتی ایتالیایی است که فعالیت خود در تولید و عرضه انواع پمپ را از سال 1978 شروع نموده است. مبنای تولید محصولات این برند، استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات، بهره وری از فناوری های نوین در طراحی و ساخت و رعایت استاندارد های بین المللی مرتبط می باشد. از جمله ی پمپ های تولیدی این شرکت، پمپ اسکرو هیدرولیک و معمولی آن است که در ادامه، بر اساس کاتالوگ این برند توضیحات بیشتری از آن ها ارائه گردیده است.

برند ستیما

ویژگی های پمپ اسکرو ستیما

همانطور که در قسمت های بالا گفته شد، برند ستیما به صورت تخصصی، پمپ های اسکرو را تولید می کند. به همین خاطر محصولات آن دارای تنوع بالایی بر اساس هد و دبی که دارند، می باشد. این پمپ ها علاوه بر مشخصات فنی بر این اساس که از نوع پمپ اسکرو هیدرولیک هستند یا از انواع معمولی آن، کاربرد های مشخصی دارند. در ادامه به منظور دسترسی راحت تر به این اطلاعات، جدولی حاوی موارد مهم در انتخاب پمپ آورده شده است.

نام سری حداکثر فشار (هد) حداکثر دبی (لیتر بر دقیقه)
SMT 80 4
SMT16B 40 4
SFO 20
FOTP 70
SMAPI 60 4900
SMT8B 15 80
SM 80
SMAT8B 153
SMAT16B 408
SMU 81
SMAT 81
SMTU 0.082

همانطور که از جدول بالا هم مشخص است، این پمپ ها دارای هد و دبی های مختلفی می باشند. علت وجود این تفاوت ها در مشخصات فنی پمپ های اسکرو فارغ از هر برندی، تفاوت در تعداد روتور های موجود در ساختمان داخلی این پمپ هاست. چراکه این قطعات به عنوان اصلی ترین قطعه در پمپ های اسکرو، با چرخش خود وظیفه انتقال سیال را بر عهده دارند. شما می توانید جهت دریافت مشاوره رایگان در زمینه خرید بهترین مدل متناسب با نیاز خود با واحد فروش فروشگاه اینترنتی شهر پمپ تماس حاصل فرمایید.

پمپ اسکرو هیدرولیک

مزایای پمپ اسکرو ستیما

با توجه به این که برند ستیما در مقایسه با سایر برند ها، مدت زمان کمتری است که در بازار فروش ایران وارد شده است، بنابراین اطلاعات کاملی از ویژی های آن وجود ندارد. با این حال مهم ترین مزیت آن ها را می توان در کیفیت بالایی که دارند، به حساب آورد.  همچنین مدل های مختلف محصولات پمپ اسکرو ستیما ، از دیگر مزایای آن ها به حساب می آید. این مدل ها شامل انواع تک پیچ، دو پیچ و سه پیچ بر اساس تعداد روتور هایی که دارند، می باشد.

علاوه بر این ها، نحوه طراحی این پمپ ها نیز به گونه ایست که دارای عملکردی کاملا آرام و همراه با جریان یکنواخت می باشند. به همین خاطر هم میزان سر و صدا و هم میزان ارتعاشات این محصولات هنگام کار تا حد زیادی کاهش یافته است. لازم به ذکر است که با وجود تمامی این ویژگی ها، قیمت پمپ اسکرو ایتالیا همچنان بسیار مقرون به صرفه می باشد.

قیمت پمپ اسکرو ایتالیا

کاربرد های پمپ اسکرو ستیما

انواع پمپ های اسکرو چه از نوع پمپ اسکرو هیدرولیک باشند و چه در مدل های دیگر این پمپ ها ساخته شوند، مخصوص پمپاژ سیالاتی غلیظ که رایج ترین آن انواع روغن های صنعتی است، طراحی شده اند. بنابراین در غالب صنایع می توان از آن ها استفاده نمود. از جمله این صنایع می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • آسانسور ها و بالابر های هیدرولیکی
  • صنایع کشتی رانی
  • برای موارد روانکاری، روغن کاری و خنک کاری در صنایع مختلف
  • انواع دستگاه پرس
  • توربین های بادی
  • انواع نیروگاه ها شامل نیروگاه های معمولی و بادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *