پمپ, پمپ دنده ای

پمپ دنده ای پترو پمپ

پمپ دنده ای پترو پمپ

پمپ ها ی دنده ای یکی از پمپ های مخصوص سیالات شیمیایی بوده که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. این پمپ ها با داشتن دو نوع داخلی و خارجی، با توجه به نحوه قرارگیری چرخ دنده ها، امکان استفاده در مصارف بی شماری را فراهم می نمایند. علی الخصوص که جدا از تنوع مدل، برند های مختلفی هم اقدام به تولید آن ها نموده اند. یکی از معروف ترین آن ها پمپ دنده ای پترو پمپ نام دارد.

این برند ایرانی، تنها تولید کننده داخلی پمپ دنده ای نیست. اما یکی از پرکاربرد ترین آن ها به شمار می رود. البته لازم به ذکر است که در بازار فروش ایران، برند های خارجی بسیاری نیز این دسته از پمپ ها را عرضه می کنند. شما می توانید جهت داشتن بهترین انتخاب بین تمامی برند های موجود از مشاوره های رایگان کارشناسان فروش ما در شهر پمپ بهره مند گردید. همچنین با خرید از این فروشگاه اینترنتی از گارانتی و خدمات پس از فروش این محصولات نیز استفاده نمایید. برای این موارد تنها کافی است با شماره های ذکر شده در سایت شهر پمپ تماس حاصل فرمایید.

برند پترو (PETRO)

برند پترو مربوط به شرکتی ایرانی بوده که فعالیت خود را از چندین سال قبل در زمینه تولید پمپ دنده ای شروع نموده است. به صورت کلی استفاده از دانش فنی به روز در طراحی و استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات در پروسه تولید محصولات پتروپمپ، دو شرط اصلی آن ها محسوب می شود.  از جمله ی پمپ های تولیدی پمپ پترو نیز پمپ دنده ای بوده که در ادامه اطلاعات بیشتری از آن ها بر اساس کاتالوگ این برند ارائه شده است.

برند پترو پمپ

ویژگی های پمپ دنده ای پترو

محصولات پمپ دنده ای پترو پمپ بر اساس مقدار ویسکوزیته سیالات مورد پمپاژ طراحی و در انواع مختلف تولید می شوند. البته نحوه کارکرد آن ها بر اساس همین پارامتر متفاوت از یکدیگر می باشد. به این معنی که این پمپ ها برای ویسکوزیته های کمتر توسط محرک هایی برقی و برای ویسکوزیته های بالاتر به وسیله یک واسط جعبه دنده کاهنده کار می کنند. البته دیگر ویژگی های مدل های مختلف این پمپ ها نیز با هم متفاوت بوده که در ادامه مهم ترین آن ها به صورت جدولی به شرح زیر گردآوری شده است. این موارد شامل مشخصات فنی اعم از هد و دبی پمپ ها و متریال مورد استفاده در ساخت آن ها می باشد.

نام سری حداکثر هد (متر) حداکثر دبی (مترمکعب بر ساعت) جنس بدنه و چرخدنده
ASP4-ZPP4 60 6.24 چدن، فولاد
ASP5-ZPP5 60 8.94 چدن، فولاد
ASP6-ZPP6 60 12.3 چدن، فولاد
ASP7-ZPP7 60 16.08 چدن، فولاد
ASP8-ZPP8 60 28.2 چدن، فولاد
ASP9-ZPP9 60 36.61 چدن، فولاد
ASP10-ZPP10 60 64.19 چدن، فولاد
ASP15 60 265.92 چدن، فولاد
ASP20 60 68.34 چدن، فولاد

مزایای پمپ دنده ای پترو پمپ

مهم ترین مزیت پمپ های دنده ای برند پتروپمپ ، تنوع مدل بالای آن ها در موارد گوناگون می باشد. این موارد جدا از هد و دبی که در بالا نیز ذکر شد، شامل پارامتر های دیگری همچون استفاده از دو نوع برق تک فاز و سه فاز برای کار و استفاده از متریال های مختلف در ساخت قطعات مختلف آن ها می باشد. بر این اساس متریال مورد استفاده اصلی، برنج و استیل هستند. اما علاوه بر این دو غالبا جنس بدنه این پمپ ها از چدن، چرخ دنده ها و محور های آن ها از فولاد کربنی و یاتاقان های این پمپ ها نیز از فولاد می باشد.

طراحی ساده پمپ های پترو باعث شده است که ساختمان کلی آن ها جمع و جور بوده و فضای کمی را اشغال کند. همین موضوع همچنین نصب، راه اندازی، نگهداری و تعمیر پمپ های دنده ای این برند را بسیار ساده و کم هزینه نموده است. پوشش طیف وسیعی از دبی و تفاوت در اندازه دهانه ورودی و خروجی در مدل های مختلف، باعث گسترش موارد استفاده از این محصولات شده است. کیفیت بالا که یک سال گارانتی و تا 10 سال خدمات پس از فروش را برای پمپ های پترو به دنبال دارد، از دیگر مزایای قابل ذکر در رابطه با آن ها به شمار می رود.

ساخت پمپ دنده ای

کاربرد های پمپ دنده ای پترو

معمولا از پمپ های دنده ای به فراخور ساختاری که دارند، در پمپاژ سیالاتی با ویسکوزیته های مختلف از رقیق تا غلیظ و در عین حال بدون ذرات جامد استفاده می شود. بنابراین کاربرد های کلی این محصولات در هر صنعتی که دارای این نوع سیالات است، خلاصه می شود. در رابطه با برند پتروپمپ ، می توان این سیالات و صنایع مورد استفاده در آن ها را در موارد زیر مشاهده کرد.

پمپاژ:

  • انواع روغن
  • قیر، نفت و فرآورده های نفتی
  • انواع ملاس ها و ملات ها
  • مواد قلیایی (باز ها)
  • سیالاتی با ویژگی جلا دهندگی و رقیق کنندگی

 

  • سیستم های روان سازی و خنک کاری انواع ماشین آلات صنعتی
  • سیستم های محرک هیدرولیکی کم فشار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *