پمپ, پمپ حلزونی

برند های پمپ حلزونی

برند های پمپ حلزونی

پمپ های حلزونی که در دسته پمپ های گریز از مرکز قرار می گیرند، از جمله پمپ های پر قدرت مخصوص پمپاژ آب، به شمار می روند. تفاوت آن ها در انواع برند های پمپ حلزونی با سایر پمپ های آب نیز در شکل ظاهری کلگی آن ها می باشد. این پمپ ها دارای پوسته ای حلزونی شکل هستند و به خاطر همین شکل، شیب زیادی را برای جاری شدن سیال ایجاد می کنند. بنابراین غالبا در صنایع سنگین مورد استفاده قرار می گیرند.

تولید کنندگان بسیاری امروزه اقدام به طراحی و ساخت این دسته از پمپ ها نموده اند. در این مقاله قصد داریم به تمامی برند های پمپ حلزونی بپردازیم. این برند ها شامل انواع برند های داخلی و خارجی می شوند که اطلاعات هر یک بر اساس کاتالوگ پمپ حلزونی در ادامه مطرح شده است. شهر پمپ به عنوان ارائه دهنده تمامی این برند ها، مرجعی برای استعلام قیمت و خرید محصولات پمپ حلزونی به شمار می روند.

پمپ-حلزونی-چهار-اینچ

برند های ایرانی پمپ حلزونی

اطلس

یکی از محبوب ترین برند های پمپ حلزونی ، پمپ حلزونی اطلس می باشد. این پمپ ها توسط مهندسی معکوس پمپ های برند KSB ساخته می شوند. به همین خاطر نیز کیفیت محصولات آن ها به گونه ایست که توانسته است رضایت مشتریان را جلب کند. از دیگر مزایای پمپ های حلزونی این برند، تنوع مدلی بالای آن ها به لحاظ هد، دبی و چرخش به دو صورت چپ گرد و راست گرد می باشد. بنابراین می توان از آن ها برای اکثر نیاز های بازار استفاده نمود.

رایان

پمپ حلزونی رایان، از دیگر برند های ایرانی سازنده این پمپ ها محسوب می شود که طبق کاتالوگ پمپ حلزونی آن ها، در دو دسته کلی ETA و NF تقسیم بندی می شوند. هر یک از این دسته بندی ها خود دارای چندین مدل ریز تر می باشند که از نظر اندازه ورودی و خروجی (2 تا 12 اینچ)، هد و دبی با هم متفاوتند. همچنین کیفیت بالای این محصولات یکی از علل پر طرفدار بودن آن ها در بازار فروش ایران می باشد.

آبروان

برند دیگر تولید کننده این پمپ ها، پمپ حلزونی آبروان نام دارد که بر اساسی طراحی شده است تا بتواند در تمامی کاربرد های کشاورزی، صنعتی و سیستم های آبرسانی مورد استفاده قرار گیرند. از آنجاییکه پروسه ساخت این پمپ ها نیز توسط کادر فنی متخصص انجام می شود، محصولات این برند امروزه علاوه بر بازار های داخلی به برخی کشور های همسایه نیز راه یافته است.

چراکه استاندارد های مربوطه برای ساخت پمپ های حلزونی در برند آبروان در تمامی مراحل آن اعم از تهیه مواد خام تا مونتاژ و خدمات پس از فروش محصولات را در بر می گیرد. همچنین لازم به ذکر است که پمپ های حلزونی این برند در چند دسته کلی تقسیم می شوند، اما مدل های موجود در هر دسته مشابه هم می باشند.

کاتالوگ پمپ حلزونی

بهار پمپ

پمپ های حلزونی بهار پمپ یکی دیگر از برند های پمپ حلزونی بوده که در سال های اخیر گسترش فراوانی داشتند. علت آن استفاده از کیفیت و نوآوری در ساخت محصولات این برند است که توسط بازرسی های فنی صورت می پذیرد. این پمپ ها قابلیت کار با هر دو برق تک فاز و سه فاز را داشته و تنوع مدلی شان نیز در هد، دبی و اندازه دهانه های آن هاست. اما به لحاظ شکل ظاهری کاملا مشابه یکدیگر می باشند. 

پمپیران

پمپ های حلزونی پمپیران که یکی از قدیمی ترین برند های بازار ایران می باشند، از دیگر برند های قابل ذکر در این مدل پمپ ها به شمار می روند. این برند از آخرین تکنولوژی، در ساخت محصولات خود استفاده می نماید و به همین خاطر نیز به کشور های دیگر هم راه پیدا کرده است. این دسته از پمپ های پمپیران در سه دسته کلی با نام های EN، ER و EA تقسیم شده، اما مدل های موجود در هر سه دسته ذکر شده، یکسان می باشند.

برند های خارجی پمپ حلزونی

KSB

از جمله با کیفیت ترین برند های پمپ حلزونی در بازار فروش ایران، پمپ حلزونی KSB می باشد. این برند، آلمانی بوده، اما امروزه محصولات آن در هند و تحت لیسانس آلمان ساخته می شوند. بنابراین در سال های اخیر واردات محصولات این برند، بیش از پیش شده است. از جمله ویژگی های مثبت برند KSB هم می توان به راندمان بالا، ساختار ساده ولی با تنوع مدلی گسترده، مصرف پایین انرژی و استفاده از نوآوری در ساخت آن ها اشاره کرد.

لوارا

پمپ حلزونی لوارا به عنوان یک برند ایتالیایی محصولاتی دارد که علاوه بر کیفیت بالایشان، به گونه ای طراحی شده اند تا کمترین صدمه را به محیط زیست وارد نمایند. همچنین مدل های پمپ های حلزونی این برند کمتر از سایر برند ها بوده، اما هر یک از این مدل ها دارای سری های مختلفی هستند. با توجه به کاتالوگ پمپ حلزونی لوارا، ویژگی مشترک تمامی این مدل ها استفاده از استنلس استیل در ساخت آن هاست تا هم مقاومت بالایی در برابر خوردگی داشته باشند و هم از آلوده شدن آب جلوگیری به عمل آورند.

پمپ گریز از مرکز استیل

پنتاکس

پمپ حلزونی پنتاکس، از جمله رایج ترین برند های پمپ حلزونی ایتالیایی در بازار ایران می باشند که از کیفیت بالایی نیز برخوردار هستند. علت آن نیز استفاده از آخرین تکنولوژی در پروسه طراحی و ساخت آن ها می باشد. همچنین لازم به ذکر است که معمولا بدنه این پمپ ها از استیل و پروانه ای ساخته شده از استیل، چدن یا برنز دارند.

لئو

فراوان ترین برندی که در ایران یافت می شود، برند های چینی می باشند. با کیفیت ترین برند چینی نیز پمپ حلزونی لئو نام دارد. مزیت این برند، کیفیت بالایی است که علیرغم قیمت پایین شان دارند و به دلیل مواد اولیه با کیفیتی است که در ساخت آن ها استفاده می شود. این مورد و استفاده از تجهیزات به روز، دو عاملی است که باعث گارانتی طولانی مدت و خدمات پس از فروش مناسب آن ها گردیده است.

ابارا

پمپ های حلزونی ابارا از دیگر برند های پمپ حلزونی بوده که در غالب کشور ها دارای نمایندگی هستند. از نکات مثبت این پمپ ها بر اساس کاتالوگ پمپ حلزونی، راندمان و طول عمر بسیار بالای آن ها می باشد. همچنین مصرف پایین برق برای کار و استفاده از جنس های مختلفی همچون استیل، چدن، برنز و پلاستیک در ساخت این محصولات از دیگر مزایایی است که می توان برای این پمپ ها قائل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *