کلید اتوماتیک, لوازم جانبی

کلید اتوماتیک چیست ؟

کلید اتوماتیک چیست

مقدمه

از جمله لوازم جانبی پمپ های آب خانگی می توان به انواع کلید اتوماتیک اشاره نمود. در پاسخ به این سوال که کلید اتوماتیک چیست ، باید گفت که مشخصات کلید اتوماتیک به گونه ایست که عملکرد پمپ ها را بهبود می بخشد. در این مقاله به تشریح این لوازم و همچنین توضیح مختصری از نحوه نصب اتوماتیک روی پمپ می پردازیم. شما می توانید به منظور استعلام قیمت کلید اتوماتیک با کارشناسان ما در شهر پمپ در تماس باشید. 

کلید اتوماتیک چیست ؟

جهت اتومات شدن کارکرد پمپ آب، محدوده ای به عنوان حداقل و حداکثر میزان فشار مورد نظر مشخص می گردد. به این معنی که در این محدوده کاری، پمپ آب بدون وجود نیروی انسانی و به صورت خودکار خاموش و روشن می گردد. این عملیات توسط کلید های اتوماتیک انجام می گیرد. البته لازم به ذکر است که این نوع عملکرد توسط ست کنترل نیز میسر می باشد.

هرچند که موارد بسیاری را می توان به عنوان تفاوت ست کنترل و کلید اتومات نام برد. مهم ترین این تفاوت ها در پارامتری است که توسط آن ها اندازه گیری می شود. ست کنترل وظیفه اندازه گیری جریان آب را داشته و مشخصات کلید اتوماتیک به گونه ایست که فشار آب را می سنجد.

مشخصات کلید اتوماتیک

انواع کلید اتوماتیک

به صورت کلی کلید های مختلفی در صنایع، تحت عنوان انواع کلید الکترونیکی طراحی و تولید می گردد. کلید های اتوماتیک نیز یکی از این مدل ها می باشد که خود شامل دو دسته می شود. این دو دسته بر اساس میزان فشاری که تحمل می کنند تقسیم بندی شده اند. در ادامه به انواع کلید اتوماتیک با ذکر مقدار دقیق فشار قابل اندازه گیری توسط آن ها می پردازیم.

  1. 1 به 6

این دسته از کلید های اتومات، دارای ساختمان ساده ای هستند. به همین خاطر نیز امکان کار در فشار های بالا را ندارند. محدوده کاری آن ها بین 1 تا 6 بار را پوشش می دهد.

  1. 2 به 11

برای فشار های بالاتر از محصولاتی قوی تر استفاده می گردد. این دسته دارای محدوده فشاری بین 2 تا 11 بار هستند. بر همین اساس نیز قیمت کلید اتوماتیک از نوع 2 به 11 بالا تر از انواع 1 به 6 آن ها است.

کاربرد کلید اتوماتیک

بر اساس توضیحات بالا، این تجهیزات غالبا در موارد آبرسانی کاربرد دارند. می دانیم که سیستم های آبرسانی نیز در انواع برج ها و ساختمان ها برای تامین آب به طبقات بالا استفاده می شوند. بنابراین کاربرد های این کلید ها در همین موارد و نیز فهرست زیر خلاصه می گردد. 

  • سنجش میزان فشار آب
  • جلوگیری از سوختن پمپ

مزایا و معایب کلید اتومات

با توجه به مشخصات کلید اتوماتیک ، این محصولات مزایا و معایبی دارند که در ادامه به مهم ترین آن ها اشاره شده است.

  • دارای عمر طولانی
  • امکان ثابت نگهداشتن فشار آب
  • بدون نیاز به تابلو برق
  • عدم لزوم تنظیم به صورت دستی
  • خاموش کردن خودکار در صورت نبود آب در لوله
  • قیمت مناسب

از جمله معایب انواع کلید اتوماتیک:

  • قابل استفاده در فشار های تا 11 بار
  • دقت اندازه گیری پایین تر از سایر تجهیزات مشابه
  • تاخیر 1 تا 4 ثانیه در عملکرد
  • دارای حساسیت بالا در فشار، به این معنی که با اختلاف فشار های کم نیز اقدام به خاموش و روشن کردن پمپ می کند. به همین خاطر امکان سوختن پمپ را افزایش می دهد.

نحوه انتخاب کلید اتوماتیک برای خرید

به منظور انتخاب این محصولات میان مدل های مختلف آن، توجه به موارد زیر لازم و ضروری است.

  • میزان توان پمپ
  • فشار موجود در خط لوله
  • تعداد طبقات آپارتمان

نحوه نصب اتوماتیک روی پمپ

نحوه نصب اتوماتیک روی پمپ

پیشتر به صورت کلی در رابطه با نحوه نصب ست کنترل و کلید اتومات صحبت نموده ایم. در این قسمت نیز به صورت خلاصه به آن خواهیم پرداخت. برای این منظور ابتدا باید پمپ را خاموش کرده و برق آن را قطع نماییم. پس از آن اول پنج راهی را روی پمپ قرار داده و سپس کلید اتومات را روی پنج راهی نصب می نماییم. در این حالت هنگام وصل کردن برق، برق پمپ از کلید اتومات تامین خواهد شد. بنابراین روشن و خاموش شدن آن منوط به کارکرد کلید اتوماتیک می شود. 

جنس کلید اتوماتیک آب

با توجه به اینکه مبنای اصلی عملکرد این کلید ها بر اساس فشار آب است. معمولا از پلاستیک های مقاوم در ساخت شان بهره برده می شود. همچنین اجزای داخلی آن ها از مس و آلومینیوم ساخته می شود.

فروش اینترنتی کلید اتومات و برند های آن

به طور کلی فروش آنلاین، امکان خریدی آسان تر را نسبت به فروش حضوری به مشتری می دهد. زیرا شما می توانید در کمترین زمان ممکن، بهترین مدل را انتخاب و تنها با یک تماس تلفنی از قیمت کلید اتوماتیک مطلع شوید. همچنین کارشناسان ما نیز آماده خدمت رسانی و دادن مشاوره رایگان در زمینه خرید این محصولات به مشتریان محترم می باشند. برند های بسیار زیادی همچون المنت و اسکواردی در زمینه تولید این قطعات فعالیت دارند. برای مشاهده تمامی این محصولات اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *