پمپ, پمپ لجن کش

پمپ لجن کش دست دوم

پمپ لجن کش دست دوم

به صورت کلی امروزه به دلیل تورم و نیز نوسانات روزانه موجود در بازار، خرید پمپ لجن کش دست دوم و قیمت تمامی پمپ ها فارغ از مدل و برندی که دارند، نسبت به گذشته به شدت افزایش یافته است. پمپ های لجن کش نیز به دلیل ویژگی هایی از جمله قابلیت شناور بودن در سیال و قدرت بالا برای پمپاژ سیالاتی حتی با وجود مواد جامد در آن ها، افزایش قیمت بالایی داشتند. به همین خاطر در سال های اخیر خرید و فروش پمپ لجن کش دست دوم بیش از پیش افزایش یافته است.

هرچند که قیمت لجن کش دست دوم به نظر پایین تر از مدل های آکبند آن هاست، اما این قبیل محصولات معمولا هزینه های جانبی گزافی به دنبال دارند. از جمله آن ها می توان به هزینه های مربوط به تعمیر پمپ لجن کش در صورت بروز مشکل در آن ها اشاره کرد. همچنین ممکن است به دلیل عملکرد نادرست آن ها به سایر قطعات موجود در سیستم نیز صدمه هایی وارد نماید. در ادامه به تشریح بیشتر مشکلات این پمپ ها و نحوه انتخاب پمپ لجن کش پرداخته شده است.

تعمیر پمپ لجن کش

تعریف و نحوه انتخاب پمپ لجن کش

پمپ های لجن کش به دلیل داشتن پروانه های باز یا نیمه باز و نیز آب بند بودن کامل آن ها، برای پمپاژ انواع لجن، فاضلاب و سایر سیالات سنگین و حاوی ذرات معلق طراحی شده اند. به همین خاطر نحوه انتخاب پمپ لجن کش مستقیما وابسته به نوع سیال برای انتخاب متریال مناسب در ساخت قطعات این پمپ ها و نوع پروانه آن ها و نیز مسافت افقی و عمودی مورد نظر جهت انتقال آن سیال به منظور انتخاب توان و مدل مناسب آن ها مربوط است.

عوامل تاثیر گذار در میزان سالم بودن پمپ لجن کش دست دوم

به صورت کلی محصولات دست دوم در مقایسه با مدل های نو، ممکن است دارای معایب و مشکلاتی در ساختار و عملکرد خود باشند. اما امکان شناسایی این مشکلات به صورت کامل وجود ندارد و مستقیما به نحوه استفاده از آن ها در گذشته و تعداد دفعات تعمیر پمپ لجن کش بستگی دارد.

قیمت لجن کش دست دوم

البته می توان با توجه به قیمت لجن کش دست دوم به میزان سالم بودن آن ها پی برد. بدیهی است مدل های سالم تر دارای قیمت های بالا تری هم می باشند. در ادامه شهر پمپ علیرغم عدم داشتن فروش پمپ لجن کش دست دوم ، به ذکر پارامتر های تاثیر گذار روی کیفیت این نوع از پمپ های دست دوم به صورت خلاصه پرداخته است.

  • نحوه و مدت زمان استفاده اپراتور های قبلی از پمپ
  • میزان سنگینی کار هنگام استفاده و پروسه کارکرد پمپ در محیط های قبلی آن
  • میزان فشار وارده به قطعات داخلی پمپ بر اساس نوع سیال مورد پمپاژ در گذشته
  • اینکه ایرادات موجود در چه حد بوده و مربوط به کدام اجزای پمپ است.
  • بررسی دقیق و اطمینان از سالم بودن فلنج ها و بخش های مربوط به آب بندی پمپ

فروش پمپ لجن کش دست دوم

مشکلات رایج استفاده از پمپ لجن کش دست دوم

به صورت کلی استفاده از این قبیل پمپ ها علاوه بر موارد مربوط به خود پمپ، ممکن است مشکلاتی را در رابطه با کل سیستم هم به وجود آورد. البته بروز این مکشلات در مورد همه پمپ های لجن کش دست دوم صدق نمی کند. در این قسمت صرفا به ذکر این موارد به صورت فهرست وار پرداخته شده است.

  • امکان ایجاد مشکل در تنظیم صحیح جریان پمپاژ در سیستم مورد استفاده
  • احتمال رخداد اختلالاتی در عملیات پمپاژ نظیر بروز ارتعاشات بیش از حد، کاهش زیاد سرعت جریان و داغ شدن بیش از اندازه موتور الکتریکی
  • نیاز به عیب یابی و تعمیر پمپ لجن کش دست دوم قبل از خرید و لزوم پرداخت هزینه ای اضافی برای این منظور
  • افزایش گاها بیش از حد هزینه تعمیر پمپ لجن کش حتی به میزانی بیشتر از خرید یک دستگاه نو
  • عدم داشتن هرگونه گارانتی و خدمات پس از فروش از سوی نمایندگی های تمامی برند های این محصولات لجن کش
  • احتمال وجود مشکلاتی در نحوه کارکرد آن ها به دلیل داشتن استهلاک بالای قطعات داخلی این پمپ ها حین کار

فروشگاه اینترنتی شهر پمپ تنها عرضه کننده محصولات پمپ لجن کش به صورت نو و آکبند می باشد تا از این طریق امکان ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش تمامی برند هایی که نمایندگی آن ها را بر عهده دارد، داشته باشد. البته بخش تعمیرات شهر پمپ، این خدمات را نیز انجام می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *