بوستر پمپ, پمپ

بوستر پمپ آب، راه حلی مناسب برای افزایش فشار

بوستر پمپ آب

راه حلی مناسب جهت تامین فشار آب !

امروزه با گسترش شهر نشینی، مشکلاتی همچون کمبود فشار در سیستم های آبرسانی بیش از پیش افزایش یافته است. رایج ترین راهکار برای رفع این مشکل استفاده از پمپ هایی مخصوص این کار می باشد. البته در برخی موارد استفاده از یک پمپ پاسخگوی نیاز مورد نظر برای تامین فشار نیست. در این صورت از تجهیزاتی به نام بوستر پمپ آب استفاده می شود که بنا به محل استفاده در دو نوع بوستر پمپ خانگی یا آبرسانی و بوستر پمپ آتش نشانی عرضه می گردند.

به صورت کلی بوستر پمپ ها از اتصال یک یا چند پمپ به صورت سری یا موازی به همراه اجزایی دیگر که در ادامه به آن ها اشاره خواهد شد، تشکیل شده اند. پمپ های مورد استفاده در ساخت این محصولات می توانند از نوع پمپ های آب خانگی، سانتریفیوژ، حلزونی و پمپ های طبقاتی باشند. در ادامه توضیحات بیشتری از انواع بوستر پمپ ها ارائه شده است. همچنین شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره های رایگان در این زمینه با شهر پمپ نیز تماس حاصل فرمایید.

مزایای استفاده از بوستر پمپ آب نسبت به پمپ

مهم ترین تفاوت پمپ و بوستر پمپ، همانطور که در بالا نیز ذکر شد، در تعداد پمپ ها و همچنین لوازم جانبی که در کنار این پمپ ها استفاده می شود، می باشد. استفاده از چندین پمپ به جای یکی منجر به افزایش فشار بیشتر از حد معمول و استفاده از لوازم جانبی در کنار بوستر پمپ ها، منجر به بهبود عملکرد انواع بوستر پمپ خانگی و صنعتی می گردد. یکی از مهم ترین این لوازم، کنترلر می باشد که وظیفه هوشمند سازی آن ها را به همراه سنسور سنجش فشار بر عهده دارد. از طریق این سنسور تعداد پمپ هایی که باید کار کنند، سرعت کارکرد آن ها، همچنین امکان پمپاژ چند ظرفیتی تعریف می شود.

بوستر پمپ خانگی

نحوه انتخاب بوستر پمپ

وجود تنوع در بوستر پمپ های آب (دور متغیر یا دور ثابت) باعث می شود که داشتن انتخابی صحیح بین آن ها برای افراد امری دشوار به نظر آید. تنها راهکار برای ساده کردن این انتخاب توجه به پارامتر هایی خاص می باشد. در صورت آشنایی با این پارامتر ها می توان به سادگی اقدام به خرید مدل مناسب با نیاز خود نمود. اما در صورت نداشتن دانش کافی در این زمینه شهر پمپ مشاوره هایی رایگان را به صورت تخصصی به مشتریان محترم در این باره ارائه می دهد. همچنین این مجموعه به عنوان یکی از سازندگان انواع بوستر پمپ، می تواند بوستر پمپی دقیقا متناسب با نیاز مشتری به صورت سفارشی بسازد. با خرید بوسترپمپ ساخت شهر پمپ، می توان هزینه های مربوط به تهیه این محصولات را نیز تا حد زیادی کاهش داد. در ادامه به ذکر رایج ترین پارامتر های انتخاب مدل مناسب بوستر پمپ اشاره شده است.

  • تابلو برق بوستر پمپ
  • نحوه اتصال سری یا موازی پمپ ها (اتصال موازی برای تامین دبی های بالا و اتصال سری برای تامین هد بالا)
  • محاسبه میزان قدرت و فشار مورد نیاز
  • محل استفاده

انواع بوستر پمپ آب

به صورت کلی محصولات بوستر پمپ بنا به مشخصات فنی و به تبع آن کاربرد هایی که دارند، به دو دسته بوستر پمپ آبرسانی یا دور متغیر و بوستر پمپ آتش نشانی یا دور ثابت تقسیم بندی می شوند. جهت آشنایی بیشتر در ادامه به تشریح هر یک از این دو دسته به صورت جداگانه پرداخته شده است.

  1. مدل آتش نشانی (دور ثابت)

همانطور که از نام این مدل از بوستر پمپ ها مشخص است، غالب استفاده از آن ها در مصارف آتش نشانی و سیستم های اطفا حریق می باشد. به این صورت که با توانایی ثابت نگه داشتن فشار به اندازه میزان فشار تعریف شده برای آن، امکان خاموش و روشن کردن بوستر پمپ آب را در صورت نیاز فراهم می کند.

  1. مدل آبرسانی (دور متغیر)

این مدل بر خلاف نوع بالا برای مصارف سبک تر مورد استفاده قرار می گیرد. به همین خاطر با نام بوستر پمپ خانگی نیز شناخته می شود. میزان هد و دبی مورد نیاز در این محصولات با ایجاد تغییر در سرعت الکتروموتور و همچنین تعداد پمپ های مشغول به کار در آن ها تامین می گردد.

خرید بوستر پمپ

تفاوت های بوسترپمپ آبرسانی و آتش نشانی

  • انواع بوسترپمپ آتش نشانی تنها برای مواقعی خاص و انواع آبرسانی آن به صورت پیوسته عملیات پمپاژ آب را انجام می دهند.
  • بوستر پمپ های آتشنشانی فاقد اینورتر یا کلکتور و پرشر ترانسمیتر بوده و در مقابل بوستر پمپ های آبرسانی، برای کنترل پمپ ها و اتومات کردن عملکرد آن ها،  این قطعات را در ساختمان خود دارند.
  • تابلو برق مدل آتش نشانی به گونه ای طراحی شده است تا بوستر پمپ با حداکثر ظرفیت خود کار کند، اما تابلو برق مدل آب رسانی دارای درایو کنترل دور موتور بوده تا با فرمان گرفتن از پرشر ترانسمیتر، دور کاری پمپ ها را متناسب با نیاز تنظیم کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *