پمپ, پمپ پیستونی

دستگاه فوگر

دستگاه فوگر

می دانیم که امروزه آب به عنوان اصلی ترین سیال در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. گاهی لازم است نحوه استفاده از آب به صورت پاششی باشد که در این صورت از دستگاه فوگر برای انجام این امر استفاده می شود. در ادامه قصد داریم ابتدا به این موضوع که دستگاه فوگر چیست بپردازیم. سپس انواع این تجهیز و طرز کار دستگاه فوگر را به تفکیک مدل های آن شامل دستگاه فوگر سرد و حرارتی بررسی نماییم. شما می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر اعم از قیمت دستگاه فوگر ضد سرما با فروشگاه اینترنتی شهر پمپ تماس بگیرید.

دستگاه فوگر چیست ؟

به صورت کلی این دستگاه به منظور تولید قطرات ریز و پودری شکل آب جهت پاشش آن ها در فضا های مورد نیاز طراحی و ساخته می شود. آب مورد استفاده برای این منظور می تواند درجه حرارت های مختلفی داشته و گرم یا سرد باشد. بر اساس این موضوع، دستگاه های فوگر کاربرد های متفاوتی دارند که با توجه به هر کاربرد، قیمت دستگاه فوگر نیز متناسب با مصارف استفاده از آن ها متفاوت می باشد.

دستگاه فوگر چیست

انواع فوگر

همانطور که در بالا نیز ذکر شد، این تجهیزات بر اساس دمای آبی که به عنوان سیال در آن ها استفاده می شود، به دو دسته کلی شامل موارد زیر تقسیم بندی می شوند.

  • دستگاه فوگر حرارتی

این دستگاه ها از آب گرم برای داشتن عملکردی صحیح استفاده می نمایند.

  • دستگاه فوگر سرد

این مدل که شناخته شده تر از مدل بالا می باشد، از آب سرد به عنوان سیال استفاده می کند.

طرز کار دستگاه فوگر

نکته قابل توجه در رابطه با این تجهیزات این است که طرز کار دستگاه فوگر بر اساس نوعی که دارند متفاوت از هم می باشند. در ادامه به تشریح این دو و نحوه عملکرد هر یک به صورت کامل پرداخته شده است. همچنین اطلاعات دیگری نظیر مصارف استفاده از آن ها و اجزای تشکیل دهنده هر مدل نیز در بخش خود به صورت کامل توضیح داده شده است.

  • حرارتی

دستگاه فوگر از نوع حرارتی عملکردی توسط بنزین دارد و به همین خاطر نیز دارای قدرت بسیار بالایی می باشد. اجزای تشکیل دهنده این دستگاه شامل موتور جت، مخزن سوخت، مخزن محلول، باتری، شارژر، نازل، فن و شیلنگ می شود. طرز کار این مدل به این صورت است که ابتدا هوای گرم به کمک موتور جت از نازل ها به سمت بیرون رانده می شود.

این هوای گرم با قدرت زیادی پرتاب می شود. بنابراین عملیات پرتاب علاوه بر خارج نمودن هوای گرم، باعث خروج هر گونه سم و آلاینده ای نیز از محیط می گردد. به همین خاطر با نام دستگاه سمپاش نیز شناخته می شوند. با توجه به موضوع فوق الذکر این مدل برای استفاده در زمین های کشاورزی و انواع گلخانه ها به منظور دفع کامل آفات بسیار سازگار بوده و مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین این عملیات مه پاشی از بروز هر گونه یخ زدگی در مکان های باز یا بسته نیز جلوگیری می نماید. 

قیمت دستگاه فوگر ضد سرما

  • سرد

مهم ترین اجزای فوگر سرد شامل یک دمنده، یک مخزن برای نگهداری فرمولاسیون شیمیایی و گاهی یک پمپ (غالبا پیستونی) می شود. طرز کار دستگاه فوگر سرد ، وابسته به حجم زیادی از هواست که با مایعاتی ترکیب شده و این مایعات به قطرات ریزی که همان بخار نام دارند، تبدیل می شوند.

نام دیگر این دستگاه ها، دستگاه مه پاش می باشد. دستگاه فوگر سرد قدرت کم تری در مقایسه با فوگر حرارتی دارد، با این حال باز هم به عنوان یک دستگاه ضد عفونی کننده در مراکز مختلفی جهت پاک سازی کامل هر نوع آلودگی و ضد عفونی نمودن محیط مورد استفاده قرار می گیرد.

طرز کار دستگاه فوگر سرد

کاربرد های فوگر

با توجه به موارد ذکر شده در بالا، کاربرد های این تجهیز مشخص بوده و محدود به موارد زیر می شود:

  • رطوبت سازی
  • ایجاد هوای خنک
  • ضد عفونی کردن محیط های مختلف
  • گلخانه ها
  • دامداری ها

خرید فوگر و نحوه انتخاب درست آن

برای داشتن انتخابی صحیح در این باره باید به پارامتر هایی خاص توجه شود. این پارامتر ها در ادامه به صورت فهرست وار آورده شده اند. همچنین بدیهی است که با توجه به مقدار هر یک از این موارد، قیمت دستگاه فوگر ضد سرما و ضد گرما، متغیر می باشد.

  • کاربری مد نظر
  • توان و قدرت مورد نیاز
  • مشخصات فنی هر یک از دستگاه ها
  • مزایا و معایب هر یک از مدل های فوگر مورد استفاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *