پمپ, پمپ گل کش

پمپ گل کش اطلس

پمپ-گل-کش-اطلس

امروزه پمپ های خاصی برای پمپاژ سیالات بسیار غلیظ مانند گل طراحی و ساخته شده است. این محصول پمپ گل کش نام دارد ولی با توجه به کاربری های آن با اسامی متفاوت دیگری نیز شناخته شده است، از جمله پمپ گل کش حفاری و سنگبری.

این پمپ ها از نوع پمپ های گریز از مرکز هستند و سیالات مورد پمپاژ توسط آن ها دارای ویسکوزیته نسبتا بالا و وزن مخصوصی می باشد. در مقاله ی قبلی پمپ گل کش را به طور کامل شرح داده ایم. در این مطلب قصد داریم علاوه بر توضیح مختصری درباره ی این پمپ برند اطلس یکی از تولید کنندگان این محصول را نیز معرفی کنیم.

تعریف پمپ گل کش

این پمپ ها که به پمپ غلیظ کش هم معروف هستند دارای دو دسته بندی کلی پمپ گل کش عمودی و افقی می باشد. همان طور که از نام آن ها مشخص است به صورت عمودی و افقی نصب می شوند. سیالات مورد پمپاژ توسط آن ها ویسکوزیته نسبتا بالا و وزن مخصوصی دارند. از همین رو جزو انواع پمپ های فاضلاب نیز محسوب می شوند.

فلنج متصل به محفظه ی رانش پمپ های گل کش نیز به سمت بالا بوده و اگر از سمتی که موتور قرار دارد، نگاه کنید در سمت چپ پمپ قرار می گیرد. علاوه بر این موارد، یاتاقان های مورد استفاده در پمپ های گل کش نیز از نوع استاندارد و مخصوص کار سنگین هستند.

معرفی برند اطلس

برند اطلس متعلق به شرکتی ایرانی می باشد که فعالیت خود را در زمینه تولید و عرضه انواع پمپ از سال 1374 شروع کرده است. تولید این محصولات از طریق مهندسی معکوس پمپ های KSB انجام گردیده است. از دیگر ویژگی های این کمپانی که باعث محبوبیت آن شده است، رضایت مشتریان می باشد. از جمله پمپ های تولیدی این شرکت، پمپ گل کش اطلس می باشد. که در ادامه با مزایا و کاربرد های این محصول بیشتر آشنا می شوید.

لوگوی-پمپ-گل-کش-اطلس

ویژگی پمپ گل کش اطلس

پمپ های گل کش اطلس از متریال با کیفیتی مانند چدن و فولاد ساخته شده است، به همین دلیل مقاومت و استحکام بالایی دارند. قیمت پمپ گل کش اطلس در مقایسه با پمپ های دیگر بالاتر است و دارای مدل های محدودی هستند. ولی کاربرد ها و مزایای بسیاری دارند تا بتوانند پاسخگوی نیاز های خاص و مختلف باشند.

با ورود به سایت شهر پمپ می توانید محصولات پمپ گل کش اطلس را مشاهده و مشخصات آن ها را بررسی نمایید. همچنین شما می توانید جهت دریافت مشاوره، خرید و استعلام قیمت پمپ گل کش اطلس با ما در شهر پمپ تماس حاصل فرمایید.

مزایای پمپ گل کش اطلس

یکی از مزایای پمپ اطلس این است که با استفاده از یک منبه تغذیه خارجی اجزا خنک کاری می شوند. همچنین از خطر نفوذ ذرات ساینده مایع پمپ شونده به محفظه آببندی جلوگیری می شود. جنس این اجزا نیز از کیفیت خوبی برخوردار هستند که در برابر خوردگی و سایش مقاوم و به سختی دچار فرسودگی می شوند.

روکش لاستیکی این پمپ نیز در صورت تماس با سیالاتی که قدرت سایش دارند قابل تعویض است. همچنین متریال این قطعات با توجه به کاربری قابلیت تغییر دارند. علاوه بر این موارد، یاتاقان های مورد استفاده در پمپ های گل کش نیز از نوع استاندارد و مخصوص کار سنگین هستند.

قیمت-پمپ-گل-کش-اطلس

کاربرد پمپ گل کش اطلس

نمونه هایی از کاربرد های این پمپ را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • صنایع قند و شکر
  • صنايع كاغذ سازي
  • دوغاب مصالح ساختماني
  • پمپاژ مايعاتي مثل گل حفاري
  • پمپاژ مخلوط مواد نفتي سنگين
  • آبرساني و آبياري
  • پمپاژ مواد شيميايي سبك و مواد شوينده
  • انتقال آب گل آلود دارای ذرات معلق جامد مانند شن و ماسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *