پمپ, پمپ بنزینی, پمپ دیزلی

انواع موتور پمپ آب کشاورزی

انواع موتور پمپ آب کشاورزی

انواع موتور پمپ آب کشاورزی همانطور که از نام شان مشخص است، از یک موتور و یک پمپ تشکیل شده اند. به منظور حمل و نقل هر چه راحت تر آن ها نیز توسط یک شاسی به هم متصل شده و به صورت یکپارچه در آمده اند. همچنین برای داشتن وزن پایین غالبا از آلومینیوم در ساخت آن ها بهره گرفته می شود. وظیفه این موتور پمپ ها انتقال آب، غالبا در زمین های کشاورزی می باشد. در ادامه پس از تعریف این تجهیزات به معرفی انواع مختلف آن ها به صورت کامل خواهیم پرداخت.

تعریف موتور پمپ آب کشاورزی

به صورت کلی انواع الکتروموتور پمپ آب، عملکردی همچون پمپ های گریز از مرکز دارند. به این معنی که عملیات پمپاژ آب را پس از ورود آن به داخل موتور پمپ، توسط پروانه های موجود داخل محفظه با سرعت به سمت بیرون انجام می دهند. غالبا محل قرارگیری انواع موتور پمپ آب کشاورزی بالای سطح آب بوده تا بتواند آب را از طریق یک لوله یا شیلنگ به سمت بالا پمپاژ کند. 

موتور پمپ آب کشاورزی

انواع موتور پمپ آب کشاورزی

معمولا معیار های مختلفی برای تقسیم بندی انواع موتور پمپ آب کشاورزی مورد توجه قرار می گیرد. یکی از آن ها نوع سیال  و درصد خلوص آن می باشد. به طور مثال موتور پمپ مورد استفاده برای آب های کثیف، تمیز یا ناخالص متفاوت از هم می باشند. اما تقسیم بندی اصلی این محصولات بر اساس نوع سوخت مصرفی آن ها است. در ادامه به تشریح کامل هر دسته پرداخته شده است.

  • موتور پمپ بنزینی

محصولات موتور پمپ بنزینی، برای عملکرد خود نیاز به بنزین دارند. به این صورت که از طریق احتراق بنزین داخل موتور پمپ، نیروی محرکه لازم برای راه اندازی آن ها تامین می شود. این موتور پمپ ها ابعاد کوچکی دارند. در نتیجه وزن آن ها نیز سبک بوده و دارای حمل و نقل ساده ای هستند. از دیگر ویژگی های این محصولات امکان کار به دو صورت دو زمانه و چهار زمانه می باشد. اما با این وجود نمی توان از آن ها در مدت زمان طولانی استفاده کرد. نحوه استفاده از آن ها باید به صورت متناوب و با حفظ ساعت مشخصی استراحت باشد. با توجه به بیشتر بودن راندمان این موتور پمپ ها نسبت به نوع دیزلی معمولا از آن ها در مناطق سردسیری استفاده می شود.

  • موتور پمپ دیزلی

محصولات موتور پمپ دیزلی با گازوئیل کار کرده و نسبت به دیگر انواع موتور پمپ آب کشاورزی ، دارای قدرت بیشتر و به تبع آن وزن بالا تری هم می باشند. علت این وزن بالا سنگین بودن سیلندر آن هاست. به این خاطر که این موتور ها با ترکیب هوا و گازوئیل کار می کنند. به همین خاطر سیلندر های داخل آن ها باید ظرفیت تراکم بالایی داشته باشد. همچنین با توجه به این موضوع، دیواره های موتور پمپ های دیزلی باید به حدی ضخیم باشند تا در برابر فشار های شدید، مقاومت کافی از خود نشان دهند.

  • موتور پمپ نفتی

این موتور پمپ ها برای استارت خوردن به نفت به عنوان سوخت فسیلی مناسب برای آن ها نیازمند هستند. از ویژگی های مهم آن ها می توان به موجود بودن در حجم های مختلف اشاره کرد. همچنین این محصولات، توانایی پمپاژ آب های آلوده و کثیف را هم علاوه بر آب های تمیز دارند.

راهنمای خرید موتور پمپ آب کشاورزی

با توجه به تنوع مدلی انواع موتور پمپ ها، بدیهی است که چگونگی انتخاب آن ها به نحوی که کاملا متناسب با نیاز مشتری باشد، امری دشوار به نظر برسد. در صورتی که تنها با توجه به پارامتر هایی خاص می توان بهترین انتخاب را در این زمینه داشت. البته این موضوع منوط به داشتن اطلاعات کافی در این رابطه می باشد. همچنین شهر پمپ به عنوان فروشنده تمامی این مدل ها می تواند مرجعی مناسب برای ارائه مشاوره های رایگان در زمینه خرید این محصولات محسوب شود.

  • میزان هد و دبی مد نظر
  • اندازه دهانه خروجی
  • نوع سوخت در دسترس
  • توجه به نحوه حمل مخزن سوخت اضافی
  • ظرفیت موتور پمپ
  • وزن موتور پمپ آب کشاورزی
  • نوع سیال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *