پمپ, پمپ دنده ای

برند های پمپ دنده ای

برند های پمپ دنده ای

پمپ های دنده ای از جمله پمپ های صنعتی محسوب می شوند که جهت پمپاژ سیالاتی با ویسکوزیته های بالا تا متوسط مورد استفاده قرار می گیرند. به منظور پمپاژ این دسته از سیالات چرخ دنده هایی در پمپ های دنده ای وجود دارند. عملکرد آن ها نیز منوط به این چرخ دنده ها و در درگیر شدن آن ها با یکدیگر خلاصه می شود. تعداد این چرخ دنده ها دو عدد بوده که یکی از آن ها محرک و دیگری متحرک می باشد. به این معنی که نوع متحرک در زیر چرخ دنده ی محرک قرار می گیرد.

با توجه به نحوه قرارگیری این دنده ها انواع پمپ دنده ای شامل دو نوع کلی پمپ دنده ای داخلی و پمپ دنده ای خارجی می شوند. از آنجاییکه این محصولات کاربرد های گسترده ای در صنایع دارند، برند های بسیاری علی الخصوص در سال های اخیر اقدام به تولید این پمپ ها نموده اند. شهر پمپ به عنوان عرضه کننده تمامی پمپ های دنده ای، جهت ساده تر شدن انتخاب مشتریان از میان این مدل ها، در ادامه به معرفی کامل همه برند های پمپ دنده ای پرداخته است.

برند ییلدیز

برند ییلدیز برندی ترکیه ای بوده که امروزه محصولات آن به دیگر کشور های جهان صادر می گردد. یکی از علل این موضوع تنوع در مدل های مختلف آن می باشد که امکان پوشش تمامی نیاز های بازار را فراهم نموده است. این تنوع شامل مشخصات فنی یعنی میزان هد و دبی و اندازه دهانه ورودی و خروجی پمپ ها می شود. ویژگی منحصر به فرد انواع پمپ دنده ای ییلدیز هم امکان چرخش چرخ دنده ها در هر دو جهت ساعت گرد و پادساعت گرد می باشد.

برند کوپار

برند کوپار همچون برند ییلدیز، متعلق به شرکتی ترکیه ای است که تولیداتی بر اساس دانش فنی قوی و کیفیت بسیار بالا دارد. اما از مزایای محصولات این برند می توان به تنوع در سایز و نحوه قرارگیری چرخ دنده ها شامل دو نوع داخلی و خارجی، کیفیت و طول عمر بالا از طریق رعایت استانداردهای مربوط به ایمنی و محیط زیست اشاره کرد. علاوه بر این ها داشتن طراحی خاص که امکان کار کردن پمپ را به صورت خشک برای مدت زمانی کوتاه فراهم کند، از دیگر مزایای آن ها به شمار می رود.

برند پترولند

این برند هم مربوط به شرکتی ترکیه ای می باشد که پمپ های دنده ای متنوعی جهت پمپاژ سیالاتی با مقدار ویسکوزیته های بسیار مختلف دارد. از این رو برای هر نوع نیازی در صنعت می توان از یکی از مدل های پمپ های دنده ای این برند بهره مند شد. علی الخصوص که متریال های استفاده شده در ساخت این پمپ ها، همچنین نوع اتصالات آن ها نیز تنوع خوبی دارد. این متریال ها شامل دو جنس استیل و چدن بوده تا مقاومت کافی در برابر سیالاتی خورنده را داشته باشند. تعمیر، نصب و راه اندازی، نگهداری و بهره برداری آسان از مزایای دیگر این محصولات محسوب می شود.

برند مسداف

این برند ترکیه ای، از برند های قدیمی در عرصه تولید پمپ های دنده ای محسوب می شود. مهم ترین ویژگی آن ها نیز در کیفیت بسیار بالا و به تبع آن راندمانی مناسب، داشتن عملکردی ایمن و تعمیر، نصب و نگهداری بسیار ساده خلاصه می شود. تمامی این مزایا نیز مدیون بیش از 50 سال سابقه و تجربه ای است که برند مسداف دارد.

محصولات پمپ دنده ای

برند پتروپمپ

پتروپمپ بر خلاف برند های بالا، برندی ایرانی و نوظهور بوده که فعالیت خود را در زمینه تولید انواع پمپ دنده ای در سال های اخیر شروع کرده است. تنوع مدلی موجود در بین محصولات این برند جدا از مشخصات فنی خود پمپ ها، بر اساس ویسکوزیته سیالات مورد پمپاژ بنا شده و متناسب با آن ها می باشد. به این معنی که به منظور انتقال سیالاتی با ویسکوزیته های کمتر، از محرک های برقی و برای سیالات ویسکوز تر از یک واسط جعبه دنده کاهنده جهت کارکرد آن ها بهره گرفته می شود.

برند تهران تولید

این برند نیز متعلق به ایران بوده و در واقع با داشتن بالغ بر سی سال تجربه، جزو قدیمی ترین تولید کنندگان داخلی پمپ دنده ای به شمار می رود. غالبا محصولات برند تهران تولید برای انتقال سیالاتی سنگین مورد استفاده قرار می گیرند. به این خاطر که دارای خاصیت خودمکشی بوده که باعث می شود قدرت مکش بسیار بالایی داشته باشند.

برند ایران تولید

برند ایران تولید همانطور که از نامش هم مشخص است، از دیگر برند های ساخت داخل به حساب می آید. این برند با استفاده از دانش فنی و تجهیزات پیشرفته، اقدام به تولید پمپ های دنده ای خود نموده است. مهم ترین ویژگی آن ها نیز جدا از بحث تنوع مدلی بالا، مقاومت بسیار زیادشان می باشد. این موضوع به دلیل استفاده از استیل به عنوان اصلی ترین متریال در پروسه تولید آن ها خلاصه می شود. لازم به ذکر است که از متریال های دیگری هم برای این منظور بهره گرفته می شود که جهت استفاده در کاربرد هایی عمومی تر مناسب هستند.

برند ایران البرز

این برند از دیگر برند های ایرانی بوده که مهم ترین اهداف آن در طراحی و ساخت محصولاتش به ترتیب استفاده از دانش به روز و تجهیزات پیشرفته می باشد. اصلی ترین مزیت آن ها نیز پوشش طیف وسیعی از مشخصات فنی اعم از هد، دبی، اندازه دهانه و حتی متریال های مختلف در ساخت آن هاست. بنابراین می توان از این پمپ ها برای صنایع سنگین نیازمند به ظرفیت یا سایز بالا بهره برد. از متریال های رایج مورد استفاده در این برند نیز می توان به چدن، استیل و برنز اشاره کرد.

برند کراخت

برند کراخت مربوط به شرکتی آمریکایی می باشد که فعالیت خود را در زمینه ساخت پمپ های دنده ای در سال های اخیر شروع کرده است. بنابراین از به روز ترین تخصص و تکنولوژی در ساخت محصولات خود استفاده می کند. همین امر موجب افزایش کیفیت، مقاومت و استحکام، انعطاف پذیری، طول عمر و راندمان آن ها شده است. همچنین عرضه این پمپ ها در مدل های بسیار متنوع و کاملا آب بند از دیگر مزایای آن ها محسوب می شود. 

برند بیراقی

این برند از معدود برند های ایتالیایی در زمینه تولید پمپ های دنده ای می باشد. با وجود اینکه تنوع مدلی محصولات پمپ دنده ای بیراقی به اندازه دیگر برند های پمپ دنده ای نیست، اما این برند دارای استاندارد API می باشد. این موضوع تضمینی برای کیفیت بسیار بالا و عملکرد مناسب آن ها به شمار می رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *