شیلنگ تحت فشار, لوازم جانبی

شیلنگ تحت فشار چیست ؟

شیلنگ تحت فشار

در مقالات پیشین به دفعات، به تعریف پمپ های آب خانگی و لوازم جانبی مربوط به آن ها که جهت بهبود عملکردشان استفاده می شود، پرداخته شده است. در این مقاله به تشریح قطعه دیگری به نام شیلنگ تحت فشار که در واقع همان شیلنگ پمپ آب می باشد، پرداخته خواهد شد. این تجهیز یکی از قطعات ضروری محسوب می شود. چراکه در واقع نقش رابط پمپ آب به سایر تجهیزات موجود در سیستم آبرسانی را بر عهده دارد.

با توجه به موضوع بالا شناخت این لوازم برای داشتن خریدی صحیح لازم و ضروری است. همچنین از آنجاییکه شهر پمپ ارائه دهنده انواع پمپ های آب با هر برندی می باشد، بنابراین تمامی لوازم جانبی این پمپ ها را نیز عرضه می نماید. به همین خاطر شما می توانید برای استعلام قیمت این محصولات جهت اقدام به خرید آن ها با واحد فروش این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

شیلنگ تحت فشار چیست

به صورت کلی انواع شیلنگ های تحت فشار به عنوان رابطی بین پمپ با لوازم جانبی آن جهت اتصال شان به هم مورد استفاده قرار می گیرند. با توجه به همین موضوع نیز به صورت عامیانه با نام شیلنگ پمپ آب هم شناخته می شوند. غالبا استفاده از این تجهیزات به این صورت رایج است که یک سر آن به خود پمپ آب و سر دیگر آن به منبع تحت فشار متصل گردد. البته لازم به ذکر است که سمتی که به پمپ آب متصل می شود، می تواند مستقیما به آن وصل شده و یا ابتدا روی پنج راهی نصب شود و سپس پنج راهی را به پمپ آب متصل نمود. 

شیلنگ منبع تحت فشار

انواع شیلنگ پمپ آب

با توجه به ساختار این لوازم، بدیهی است که نمی توانند تنوع مدلی خاصی داشته باشند. چراکه تنها از یک لوله لاستیکی ساخته شده اند و تنها تفاوتی که می توان در ساخت آن ها قائل شد، طول آن هاست. ذکر این نکته ضروری است که همین ویژگی ساده می تواند روی قیمت شیلنگ های تحت فشار اثر گذار باشد. با توجه به مورد فوق الذکر انواع این شیلنگ ها در دو اندازه مختلف به شرح زیر تولید می شوند:

  1. مدل 80 سانتی متری

  2. مدل 100 سانتی متری

اجزای شیلنگ تحت فشار

از آنجاییکه این لوازم برای عبور آب بین تجهیزات مختلف مربوط به پمپاژ، طراحی و ساخته شده اند، بنابراین برای جلوگیری از نشتی در آن ها باید به صورت کامل آب بندی شده و غیر قابل نفوذ گردند. برای این منظور از اجزای خاصی در آن ها استفاده می شود که شامل موارد زیر بوده و در تصویر به صورت کامل آورده شده است:

  • اتصالات مورد نیاز برای نصب
  • خرطومی
  • شیلنگ
  • گلوبند محافظ

شیلنگ پمپ آب

کاربرد شیلنگ پمپ آب

با توجه به تعریف شیلنگ پمپ آب ، می دانیم که این لوازم از لوازم جانبی همراه با پمپ های آب به شمار رفته، بنابراین واضح است که کاربرد های آن ها در سیستم های آبیاری و آبرسانی می باشد. اما اینکه در این سیستم ها چه وظایفی را عهده دار هستند، در ادامه به صورت فهرست وار آورده شده است.

  • به منظور نصب و راه اندازی پمپ آب
  • انتقال آب از پمپ به سمت مخازن تحت فشار

مزایا و معایب شیلنگ تحت فشار

به صورت کلی شیلنگ های پمپ آب با وجود ساختمان ساده ای که دارند، دارای کاربردی بسیار موثر در سیستم های تامین آب بوده و به همین خاطر نیز دارای مزایای بسیاری می باشند. در ادامه به این مزایا اشاره شده است و سپس مهم ترین نکات منفی در رابطه با این محصولات شیلنگ تحت فشار نیز مطرح گشته است.

  • ساده تر کردن نصب پمپ آب
  • جلوگیری از نشتی سیال به بیرون
  • انعطاف پذیری و مقاومت بسیار بالا در برابر حرارت
  • کاملا بهداشتی جهت پمپاژ آب های آشامیدنی
  • دارای زانویی خم یا چپقی برای قرارگیری ساده تر در مدار

از جمله نکات منفی حائز اهمیت برای خرید این لوازم جانبی نیز باید به موارد زیر اشاره کرد. توجه به آن ها منجر به داشتن انتخابی صحیح در این زمینه می شود.

  • محدودیت طول شیلنگ تا 1 متر
  • قابلیت تحمل فشاری دائمی حداکثر تا 10 بار در حالت معمول و حداکثر تا 16 بار در موارد تست
  • نیاز به تعویض پس از مدتی کار و یا به دلیل عوامل محیطی
  • محدودیت در اندازه دهانه آن ها (موجود در اندازه یک اینچی)

نحوه نصب شیلنگ پمپ آب

به صورت کلی ماهیت انواع شیلنگ ها به گونه ایست که نیازمند تخصص خاصی برای نصب و استفاده از آن ها نمی باشد. تنها محل قرارگیری آن ها در نصب مهم است. به این معنی که دو سمت آن به چه تجهیز دیگری متصل شود و همانطور که در قسمت های بالا هم ذکر شد، یک سمت از شیلنگ تحت فشار به مخزن نصب شده و سمت دیگر آن مربوط به خود پمپ آب می باشد.

خرید شیلنگ تحت فشار و نحوه انتخاب آن

انتخاب شیلنگ های پمپ آب نیز همچون نحوه نصب آن ها نیاز به دانش فنی نداشته و از آنجاییکه تنوع مدلی بالایی نیز برای آن ها وجود ندارد، خرید این محصولات بسیار ساده می باشد. تنها کافی است به دو مورد زیر توجه گردد که یکی از آن ها به سیستم مورد نظر ما بستگی دارد و مورد دوم را نیز می توانید با ارتباط با کارشناسان ما در فروشگاه اینترنتی شهر پمپ به راحتی تشخیص دهید.

  • اندازه طول شیلنگ
  • توجه به برند به منظور انتخاب با کیفیت ترین محصول

قیمت شیلنگ پمپ آب

جنس شیلنگ پمپ آب

این شیلنگ ها چون به صورت مداوم در تماس مستقیم با آب قرار دارند، بنابراین باید از متریال هایی ساخته شوند تا بیشترین مقاومت و به تبع آن بیشترین طول عمر را داشته باشند. بر این اساس بهترین جنس برای ساخت آن ها استفاده از جنس گالوانیزه برای خود شیلنگ و استفاده از استیل ضد زنگ برای روکش کردن آن ها می باشد. همچنین تیوپ داخلی این محصولات باید از لاستیک هایی خاص نظیر EPDM ساخته شود تا خاصیت بهداشتی بودن را داشته باشد.

فروش اینترنتی شیلنگ تحت فشار

خرید این شیلنگ ها به صورت آنلاین، به دلیل ساده بودن انتخاب آن ها، بسیار مناسب می باشد. چراکه نه تنها در زمان خرید صرفه جویی می شود، بلکه می توانید قیمت آن ها را نیز فقط با یک تماس تلفنی استعلام نمایید. علاوه بر این کارشناسان شهر پمپ با داشتن تجربه های فراوان در رابطه با این سیستم های آب، می توانند مشاوره های رایگان کاربردی ای را نیز به شما ارائه نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *