پمپ, لوب پمپ

نصب لوب پمپ

نصب-لوب-پمپ

پمپ های لوب یا پمپ گوشواره ای از نوع پمپ خود مکش و جابجایی مثبت هستند. این پمپ ها از دو دنده و چندین لوب یا پره ساخته شده اند. و عملکرد آن ها تقریبا شبیه پمپ های دنده ای است. با این تفاوت که پره های پمپ دنده ای به یکدیگر برخورد می کنند. اما در پمپ گوشواره ای یا همان لوب پمپ پره ها با یکدیگر تماسی ندارند.

این پمپ کاربرد های زیادی در صنایع مختلف دارد و با توجه به کابرد، متریال لوب پمپ ها مشخص می شود. که پمپ لوب استیل بهترین جنس آن است. پمپ لوب استیل به دلیل کیفیت بالا و مقاومت زیادی که در برابر سیالات دارد بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

امروزه نیز لوب پمپ ایرانی در بازار به فروش می رسد. ولی به دلیل کیفیت بالای برند های خارجی لوب پمپ ایرانی کمتر مورد استقبال قرار گرفته است. از جمله برند های خارجی می توان به کوپار، پترولند و اینوکسپا اشاره کرد. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید از کلمات لینک شده استفاده نمایید. در ادامه به نحوه ی نصب لوب پمپ و تعمیر لوب پمپ می پردازیم.

پمپ-گوشواره-ای

نصب لوب پمپ

در ابتدا باید به محل نصب و فنداسیون پمپ توجه شود. که باید تراز، محکم و بدون لرزش باشد. پمپ و مخزنی که سیال از آن وارد پمپ می شود تا حد امکان باید فاصله ی مناسبی با هم داشته باشند. بهتر است محدوده ی نصب طوری باشد تا امکان دسترسی راحت برای بازرسی و تعمیر لوب پمپ وجود داشته باشد.

اگر لوب پمپ را در فضای باز نصب می کنید باید یک سقفی برای آن در نظر بگیرید. اگر نصب لوب پمپ در فضای بسته است از تهویه ی مناسب پمپ اطمینان حاصل کنید. بعد از هر بار استفاده لوب ها و قطعات را تمیز کنید. پس بهتر است در نزدیکی مجرای پساب باشد تا بتوانید آب و محتویات آن را تخلیه کنید.

در یک خط مستقیم لوله ها باید به پمپ وصل شوند. باید از الکتروموتور، کوپلینگ و اتصالات مناسب هنگام انتقال مواد سمی و قابل انفجار در پمپ استفاده شود. به همخوانی برق با نوع پمپ توجه داشته باشید. آبندی پمپ به طور منظم سرویس شود و قبل از روشن کردن، اتصالات پمپ محکم شود. لوب پمپ ها می توانند به صورت خشک کار کنند ولی نباید به صورت طولانی به این حالت روشن بمانند. بهتر است جهت نصب درست هر پمپی با استفاده از دفترچه راهنما و از متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

تعمیر لوب پمپ

هر تجهیزات صنعتی بعد از مدتی استفاده ممکن است احتیاج به تعمیر پیدا کند. برای تعمیر لوب پمپ توجه به قطعات آن حائز اهمیت است. اجزایی که مستقیما با سیال در ارتباط هستند به مرور زمان دچار استهلاک شده و احتیاج به تعمیر دارند. دنده های تایمینگ موجود در جعبه دنده از تماس لوب ها با هم جلوگیری می کنند. بنابراین پس از مدتی خراب شده و باید تعمیر یا تعویض شوند.

قسمت هد پمپ در پوش و نشت بند دارد. که باید در صورت نیاز واشر آبند آن تعویض شود. بررسی بلبرینگ ها جهت روانکاری و کاهش سرو صدا و وضعیت سیل ها و تعویض به موقع آن ها. می تواند از خرابی و تحمیل هزینه های زیاد جلوگیری کند. با سرویس منظم و دوره ای پمپ ها و نگهداری درست می توان مدت طولانی تری از آن ها استفاده کرد.

شما می توانید جهت خرید و مشاوره انواع پمپ ها با ما در شهر پمپ تماس بگیرید. همچنین ارسال تمام محصولات ما رایگان می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *