پمپ, پمپ دیافراگمی

پمپ دیافراگمی ارو

پمپ دیافراگمی ارو

برند ارو

از جمله برندهای شناخته شده تولید انواع پمپ، برند آرو می باشد. پمپ دیافراگمی ارو یکی از شناخته شده ترین محصولات این برند است. این پمپ ها دارای انواع مختلفی نیز هستند. پمپ دیافراگمی برقی و پمپ دیافراگمی با محرک بادی نمونه هایی از انواع آن هاست. در ادامه با اینکه پمپ دیافراگمی چیست و جنس قطعات پمپ دیافراگمی این برند آشنا میشوید.

برند ارو متعلق به شرکتی آمریکایی می باشد که فعالیت خود را در تولید و عرضه انواع پمپ ها از سال 1940 شروع کرده است. محصولات آن امروزه به سراسر جهان صادر می گردد. تولید این کمپانی بر پایه افزایش کیفیت و خدمات عالی می باشد. همچنین تولید محصولات و تجهیزات خاص نظیر فیلتر، سیلندر، تنظیم کننده از جمله محصولات خاص برند ارو محسوب میشود.

برند ارو

ویژگی های پمپ دیافراگمی ارو

این مدل از پمپ های ارو دارای مشخصات فنی زیر هستند. در ادامه به توضیح کامل اجزای پمپ دیافراگمی نیز اشاره شده است.

نام سری حداکثر هد (متر) حداکثر دبی (متر مکعب بر ساعت) جنس بدنه
EXPERT 86 62 پلاستیکی یا فلزی
FDA 83 62 استنلس استیل
PRO 83 53 پلاستیکی یا فلزی
COMPACT 69 3.5 پلاستیکی یا فلزی

 

همانطور که در جدول بالا مشخص است، جنس قطعات پمپ دیافراگمی این برند، متنوع میباشد. بدنه این مدل پمپ نیز از این قضیه مستثنی نیست. از جمله پرکاربرد ترین آن ها میتوان به PVDF، آلومینیوم، استیل، چدن و Hastelloy اشاره کرد.

مزایای پمپ دیافراگمی ارو

یکی از مزایای پمپ دیافراگمی ارو ، متریال های متنوع جهت ساخت اجزای پمپ دیافراگمی است. به جنس بدنه این پمپ ها در بالا اشاره شد. دیافراگم آن ها نیز معمولا از هایترال، نیتریل، تفلون، سنتوپرن و … ساخته می شود. از ویژگی های این متریال ها مقاومت کافی در برابر سایش و خوردگی است. همین امر باعث می­شود که این پمپ ها در موارد گوناگونی کاربرد داشته باشند. همچنین از لحاظ میزان دبی، فشار تولیدی و سایز نیز این پمپ های ارو دارای تنوع بسیار هستند. یکی دیگر از مزایای پمپ های دیافراگمی ارو، کیفیت و ایمنی بالای آن هاست. به طور مثال این پمپ فاقد هرگونه نشتی می­باشد. همین موضوع عامل عدم نیاز این پمپ به آب بند مکانیکی است.

جنس پمپ دیافراگمی ارو

علاوه بر این موارد وجود انواع متفاوت این پمپ­ها از لحاظ کارکرد و نحوه نصب، از دیگر مزایای پمپ دیافراگمی ارو است. پمپ­های دیافراگمی از لحاظ نحوه نصب، به صورت مکش مثبت، مکش منفی، خودمکش، غوطه­ور، سیار و خشک امکان نصب دارد. لازم به ذکر است که نحوه نصب به صورت خودمکش بدون نیاز به هواگیری است. پمپ دیافراگمی برقی ، پمپ دیافراگمی با محرک بادی و نوع دستی آن نیز، دسته بندی این مدل پمپ از لحاظ نحوه نصب محسوب می­شود. همچنین این مدل پمپ­ها قابلیت نصب در حالت های مختلفی را دارد. که همین امر باعث نگهداری و جابه­جایی آسان آن ها می­شود. این پمپ ها در محیط­های خاصی نظیر محیط­های بسته، مرطوب و ضدانفجار مناسب هستند. با توجه به تمامی این موارد قیمت این پمپ ها نیز بسیار مقرون به صرفه می باشد.

کاربردهای پمپ دیافراگمی ارو

موارد کلی استفاده این پمپ ها برای سیالات غلیظ، اشتعال­زا یا حاوی ذرات جامد است. با توجه به اینکه پمپ دیافراگمی چیست ، کاربردهای آن به شرح زیر می­باشد:

  • پمپاژ سیالات شیمیایی
  • صنایع تولید کاغذ، چسب و رنگ
  • صنایع غذایی
  • صنایع نفت و پتروشیمی
  • تولید کاشی و سرامیک
  • صنایع بسته بندی

انواع پمپ دیافراگمی ارو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *