پمپ, پمپ دیافراگمی

پمپ دیافراگمی گراکو هاسکی

برند گراکو هاسکی (GRACO HUSKY)

پیش تر در رابطه با اینکه پمپ های دیافراگمی چیست و نیز انواع پمپ دیافراگمی صحبت کرده ایم. این مدل از پمپ دیافراگمی دارای برندهای خارجی مرغوب نظیر دیافراگمی فلویمک، دیافراگمی ارو و غیره هستند. در ادامه به یکی دیگر از برندها به نام پمپ دیافراگمی گراکو هاسکی که با نام پمپ باد گراکو نیز شناخته می شوند، خواهیم پرداخت. جهت آشنایی با مشخصات و عملکرد پمپ دیافراگمی صنعتی گراکو با ما همراه باشید.

برند گراکو هاسکی متعلق به شرکتی آمریکایی می باشد. فعالیت خود را در تولید و عرضه انواع پمپ های دیافراگمی از سال 1926 شروع کرده است. محصولات آن امروزه به سراسر جهان صادر می گردد. تولید این کمپانی بر پایه افزایش کیفیت و خدمات عالی و نیز تولید محصولات و تجهیزات خاص نظیر فیلتر، سیلندر، تنظیم کننده و غیره است. این تجهیزات عامل اصلی پاسخگویی نیازهای خاص مشتریان نیز می باشد. از جمله پمپ های تولیدی این شرکت، پمپ باد گراکو است که غالبا هم با عملکرد هوا کار می کند. لازم به ذکر است که جهت خرید می توانید با شهر پمپ به عنوان نمایندگی پمپ گراکو در ایران تماس حاصل فرمایید.

ویژگی های پمپ دیافراگمی گراکوهاسکی

در پاسخ به اینکه پمپ های دیافراگمی چیست ، گفتیم که پمپ باد گراکو، عملکرد پمپ دیافراگمی پنوماتیکی دارد. به این معنی که نیروی محرکه خود را از فشار هوا توسط کمپرسور باد تامین می کند. در این قسمت به مشخصات فنی و جنس انواع پمپ دیافراگمی صنعتی این برند اشاره شده است.

نام سری حداکثر فشار (بار) حداکثر دبی (متر مکعب بر ساعت)
205 7 1.14
307 7 1.59
515 7 3.41
716 7 3.63
1050 8.6 11.36
1590 8.4 22.71
2150 8.4 34
15120 8.6 27.25
2200 8.6 45.42
3300 8.6 68.14

 

نکته قابل توجه در مدل های پمپ بالا، استفاده از چندین متریال مختلف جهت ساخت بدنه و دیافراگم آن هاست. استیل، پلی پروپیلن، PVDF، آلومینیوم، چدن، آهن و TPE از جمله پراستفاده ترین جنس ها برای ساخت بدنه این پمپ ها محسوب می شوند. همچنین دیافراگم آن ها نیز غالبا از هایترل، نیتریل، نئوپرن، وایتون، تفلون و سنتوپرن ساخته می شود. این جنس های مختلف ویژگی هایی نظیر مقاومت در برابر خوردگی را تامین می کند.

مزایای پمپ دیافراگمی گراکوهاسکی

اصلی ترین مزایای این پمپ ها همان تنوع متریالی است که در بالا به صورت کامل ذکر شد. اما تعدد مدل انواع این پمپ دیافراگمی صنعتی تنها محدود به جنس آن ها نمی شود. دبی، سایز و فشار این پمپ ها نیز گستره وسیعی را در بر می گیرد. همچنین نحوه نصب آن ها می تواند به صورت خودمکش، مکش مثبت، غوطه ور و یا سیار باشد. نوع خودمکش آن ها بدون نیاز به هواگیری است. از دیگر مزایای این پمپ ها محل نصب آن هاست. که می توان داخل سیال یا بالای آن باشد و یا به صورت خشک و معلق در هوا قرار گیرد.

این پمپ ها به دلیل داشتن قدرت مکش بالا، امکان انتقال مواد جامد را نیز دارند. همینطور چون از نوع پنوماتیکی و ضد انفجار هستند، ایمنی بالایی حین کار دارند. بنابراین در محیط های مرطوب یا سربسته نیز به راحتی قابل استفاده اند. از دیگر ویژگی های مثبت پمپ گراکو، امکان حمل (پرتابل بودن)، نگهداری، نصب و تعمیرات آسان آن هاست. قابلیت تنظیم دبی و نشتی نزدیک به صفر این پمپ ها نیز از عوامل دیگر بهبود عملکرد پمپ دیافراگمی گراکو محسوب می شود.

پمپ گراکو

کاربردهای پمپ دیافراگمی گراکوهاسکی

به صورت کلی به دلیل کیفیت بالا و قیمت مناسب این برند، از محبوبیت بالایی در بازار برخوردار است. شهر پمپ نیز به عنوان نمایندگی پمپ گراکو در ایران این محبوبیت را در بازار فروش تایید میکند. به همین خلطر کاربردهای این پمپ ها بسیار گسترده و شامل موارد زیر است:

  • پمپاژ سیالات شیمیایی و خورنده اعم از حلال ها، اسیدها و بازها
  • صنایع تولید کاغذ، چسب و رنگ
  • انتقال مواد غذایی نظیر سس، آب شور، شکلات، خمیر و مربا
  • صنایع دارویی
  • پالایشگاه ها و نیروگاه ها
  • صنایع بهداشتی مانند انتقال مواد شوینده
  • پمپاژ لجن
  • صنعت فولاد و سیمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *