پمپ, پمپ طبقاتی

پمپ طبقاتی گراندفوس

پمپ طبقاتی گراندفوس

به صورت کلی پمپ های طبقاتی متشکل از چندین پروانه بوده که می توانند به صورت افقی یا عمودی در ساختمان پمپ قرار بگیرند. به همین خاطر دارای قدرت مکش قوی و به تبع آن هد و دبی بالایی هستند. با توجه به این ویژگی، این پمپ ها از جمله پمپ های صنعتی محسوب شده و غالبا در مقیاس های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند. در این مقاله به معرفی برند گراندفوس از پمپ های طبقاتی و بررسی قیمت پمپ طبقاتی گراندفوس پرداخته شده است.

برند گراندفوس یکی از با کیفیت ترین برند های خارجی به شمار می رود. به همین علت نیز بدیهی است که جزو برند های با قیمت بالا محسوب گردد. اما جدا از این برند، دیگر تولید کنندگان خارجی و حتی تولید کنندگان داخلی بی شماری نیز اقدام به تولید این دسته از پمپ های آب نموده اند. فروشگاه اینترنتی شهر پمپ به عنوان نمایندگی پمپ گراندفوس و دیگر برند های پمپ های طبقاتی موجود در ایران، ارائه دهنده تمامی این محصولات می باشد. تنها کافی است جهت استعلام قیمت پمپ طبقاتی گراندفوس و همچنین دریافت مشاوره های رایگان در این زمینه با ما تماس حاصل فرمایید.

برند گراندفوس (GRUNDFOS)

برند گراندفوس مربوط به شرکتی دانمارکی بوده که فعالیت خود را با خرید برند آلدوز در سال 2006، در زمینه تولید تجهیزات آب و فاضلاب شروع نموده است. مبنای تولیدات این برند، مشتری مداری از طریق حفظ کیفیت و رعایت استاندارد های روز دنیا در طراحی و ساخت تجهیزات صنعتی می باشد. به همین خاطر نیز امروزه محصولات آن به بیش از 50 کشور در سراسر جهان صادر می گردد. از جمله ی محصولات گراندفوس، پمپ طبقاتی می باشد که در ادامه، اطلاعات بیشتری بر اساس کاتالوگ این برند ارائه شده است.

برند گراندفوس

ویژگی های پمپ طبقاتی گراندفوس

محصولات پمپ طبقاتی گراندفوس از تنوع مدلی بسیار بالایی برخوردار هستند. این تنوع جدا از میزان هد و دبی در انواع آن ها نیز می باشد. در واقع پمپ های طبقاتی دارای دو نوع عمودی و افقی بوده که پمپ های گراندفوس هر دو را شامل می شود. از این رو قادر به پوشش تمامی نیاز های مد نظر مشتریان در صنایع مختلف می باشد. در ادامه مشخصات هر مدل به صورت مجزا در جدولی آورده شده است. با استفاده از این جدول امکان مقایسه هر محصول با دیگر مدل ها امکان پذیر است.

نام سری بازه هد (متر) بازه دبی (متر مکعب بر ساعت) حداکثر دما (درجه سانتی گراد)
CM تا 425 تا 154 248
CR تا 995 تا 792 248
SPK تا 104 تا 267 90
CHK تا 104 تا 267 90
MTH تا 104 تا 267 90
CRK تا 104 تا 267 90
MTR تا 104 تا 267 90
MTA تا 104 تا 267 90
CRI تا 267 تا 184 120
CRN تا 267 تا 184 120
CRE تا 271 تا 183 120
CRIE تا 271 تا 183 120
CRNE تا 271 تا 183 120
CRT تا 236 تا 2605 25

مزایای پمپ طبقاتی گراندفوس

از اصلی ترین مزایای انواع پمپ طبقاتی گراندفوس ، اشغال فضای کم آن ها به دلیل داشتن طراحی ساده می باشد. همین مدل طراحی، باعث کاهش تولید سر و صدا توسط آن ها حین کارکرد نیز شده است. این موارد به علاوه ی وجود تنوع مدلی بالای این دسته از محصولات گراندفوس منجر شده است که امکان استفاده از آن ها در غالب صنایع وجود داشته باشد. لازم به ذکر است که منظور از تنوع مدل در این پمپ ها، میزان هد و دبی، نحوه قرار گیری و متریال مورد استفاده در ساخت پروانه پمپ ها می باشد. فارغ از نوع جنس انتخابی، متریال مورد استفاده در ساخت تمامی قطعات پمپ های گراندفوس از مرغوب ترین متریال ها انتخاب می شود.

بالا بودن میزان راندمان، کیفیت ساخت و مقاومت پمپ های طبقاتی این برند در برابر خوردگی از دیگر مزایای آن ها به حساب می آید. همچنین نحوه نصب این محصولات بسیار ساده بوده و به دو روش عمودی و افقی امکان پذیر است. از دیگر نکات مثبت آن ها هم می توان به استهلاک بسیار پایین، البته در صورت انجام بازدید های دوره ای منظم و سرویس شدن آن ها اشاره نمود. نکته آخر قیمت پمپ طبقاتی گراندفوس بوده که در مقایسه با عملکرد و کیفیت بالای آن ها بسیار مقرون به صرفه محسوب می شود.

قیمت پمپ طبقاتی گراندفوس

کاربرد های پمپ طبقاتی گراندفوس

به صورت کلی بدیهی است که به دلیل میزان بالای مشخصات فنی پمپ های طبقاتی، توانایی پمپاژ و مکش سیال توسط آن ها هم بسیار بالا است. در نتیجه معمولا از آن ها در صنایع بزرگ مقیاس سنگین و نیمه سنگین بهره گرفته می شود. از جمله رایج ترین این صنایع و وظایفی که پمپ های طبقاتی گراندفوس در آن ها بر عهده دارند، می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • افزایش فشار
  • سیستم های تامین آب مخصوصا در برج های بسیار بلند
  • سیستم های آب شیرین کن
  • انواع بوستر پمپ های آتش نشانی و آبرسانی
  • سیستم های تهویه مطبوع
  • آب نما ها و فواره ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *