پمپ, پمپ لجن کش

پمپ لجن کش الکتروژن

پمپ لجن کش الکتروژن

امروزه با افزایش جمعیت تولید فاضلاب، پسآب و انواع لجن بیش از پیش افزایش یافته که بحث جمع آوری، انتقال و دفع آن را به معضل سال های اخیر تبدیل کرده است. از جمله تجهیزات ساخته شده برای ساده نمودن این عملیات پمپ های لجن کش و یکی از برند های داخلی با کیفیت این محصولات، پمپ لجن کش الکتروژن نام دارد که در این مقاله توضیح داده خواهد شد.

این برند هرچند تنوع مدلی بالایی ندارد، اما با توجه به مزایای آن از جمله امکان دسترسی راحت و گارانتی و خدمات پس از فروش مناسب که به علت ساخت داخل بودن آن است، می تواند یکی از گزینه های مناسب برای مواردی باشد که مشخصات فنی پمپ با سیستم مورد نظر همخوانی دارد. این موضوع یعنی تطبیقمشخصات فنی پمپ با نیاز مشتری موردی است که مشاوران ما در شهر پمپ می توانند راهنمایی های رایگانی در رابطه با آن به شما ارائه دهند.

برند الکتروژن (ELECTROGEN)

برند الکتروژن مربوط به شرکتی ایرانی بوده که فعالیت خود را از سال 1367 در تولید و عرضه انواع پمپ های آب و الکتروموتور شروع نموده است. محصولات این برند بر اساسی طراحی و ساخته می شوند که بیشترین رضایت مصرف کنندگان را جلب نمایند. در واقع مشتری مداری را در راس اهداف خود قرار داده اند. به همین خاطر نیز جزو معدود برند هایی هستند که محصولات خود را به کشور های دیگر نیز صادر می کنند. از جمله ی پمپ های تولیدی این شرکت، پمپ لجن کش بوده که در ادامه اطلاعات بیشتری از آن نیز آورده شده است.

برند الکتروژن

ویژگی های پمپ لجن کش الکتروژن

همانطور که می دانید تنها تفاوت اصلی پمپ های لجن کش با انواع پمپ کف کش، در میزان مکش آن هاست. نوع لجن کش با داشتن توانی بالا و پروانه هایی از نوع باز، این امکان را فراهم می کند که سیالاتی با ناخالصی و ذرات جامد معلق را نیز پمپاژ نماید. محصولات پمپ لجن کش الکتروژن هم دقیقا دارای همین ویژگی ها هستند. بر این اساس در جدول زیر مهم ترین مشخصات فنی مدل های مختلف از این نوع پمپ در برند الکتروژن آورده شده است.

نام سری حد اکثر هد (متر) حد اکثر دبی (متر مکعب بر ساعت) جنس بدنه
TF 400/S 22 14.4 پلی پروپیلن
TF 800/S 8.9 14.4 پلی پروپیلن
TF 1000/S 10.8 14.4 پلی پروپیلن

مزایای پمپ لجن کش الکتروژن

مهم ترین مزیت این پمپ ها همانطور که در بالا نیز ذکر شد، شرایط مناسب گارانتی و خدمات پس از فروش آن هاست. همچنین جنس آن ها از پلاستیکی مقاوم بوده و به همین خاطر می توانند به صورت کاملا غرقابی داخل سیال هم به کار خود ادامه دهند. نحوه نصب این پمپ ها نیز به علت سبکی و امکان حمل آسان بسیار ساده می باشد و لازم به ذکر است که در هر دو حالت ثابت یا متحرک با توجه به نیاز ما صورت می پذیرد.

پمپ های لجن کش الکتروژن

از دیگر مزایای این پمپ ها، عرضه آن ها با لوازمی همچون فلوتر و سیستم حفاظتی اضافه بار است که منجر به بهبود عملکرد شان خواهد شد. این لوازم قابلیت قطع و وصلی خودکار را بنا به شرایط برای پمپ فراهم می نمایند. نکته دیگر در رابطه با پمپ لجن کش الکتروژن ، کنترل کیفی کامل آن ها در سه مرحله کلی شامل کنترل کیفیت مواد اولیه، نظارت بر خطوط تولید و نهایتا کنترل کیفیت محصول نهایی ساخته شده می باشد.

کاربرد های پمپ لجن کش الکتروژن

هرچند که با توجه به توضیحات فوق الذکر به نظر می آید که کاربرد اصلی این پمپ ها در چاه ها و صنایع مربوط به آن باشد، اما به صورت کلی انواع پمپ لجن کش الکتروژن در موارد گسترده تری مورد استفاده قرار می گیرند که در ادامه به مهم ترین آن ها اشاره شده است:

  • صنایع چوب و تولید کاغذ
  • صنایع کشاورزی
  • پمپاژ آب های گل آلود، انواع لجن و پساب های صنعتی مخلوط با آب
  • صنعت فولاد
  • پمپاژ مایعات با ذرات سایشی و ذرات جامد همچون الیاف
  • انتقال فاضلاب های صنعتی و خانگی

کاربرد پمپ لجن کش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *