پمپ, پمپ پلیمری

پمپ مگنتی کالمو

پمپ مگنتی کالمو

می دانیم که پمپ های پلیمری نوعی پمپ ضد اسید محسوب می شوند که به دلیل استفاده از متریال هایی از جنس پلیمر، دارای مقاومت بالایی در برابر خوردگی می باشند. از جمله برند های این دسته از پمپ ها، پمپ مگنتی کالمو می باشد. پمپ های مگنتی هم نظیر پمپ های پلیمری برای پمپاژ سیالاتی همچون انواع اسید طراحی و ساخته شده اند.

تنها تفاوت آن ها با پمپ های پلیمری، وجود مگنت هایی در ساختمان آن ها به منظور ایجاد یک میدان مغناطیسی می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با پمپ مگنتی اینجا کلیک کنید. همچنین برای دریافت قیمت پمپ مگنتی برند های داخلی یا خارجی نیز می توانید با واحد فروش شهر پمپ در ارتباط باشید.

برند کالمو (CALMO)

برند کالمو مربوط به شرکتی چینی اما تحت لیسانس ایتالیا بوده که از سال 1999 فعالیت خود را در زمینه تولید و عرضه انواع پمپ و الکتروموتور در زمینه های مختلف شروع نموده است. از جمله موارد رعایت شده در تولید محصولات این برند، دقت بالا در ساخت و به تبع آن حفظ کیفیت می باشد که به همین خاطر، پمپ های کالمو حداکثر جلب رضایت مشتری را به دنبال دارند. یکی از پمپ های تولیدی این برند، پمپ مگنتی کالمو است که در ادامه، اطلاعات بیشتری از آن ها نیز بر اساس کاتالوگ شان ارائه شده است.

برند کالمو

ویژگی های پمپ مگنتی کالمو

به صورت کلی پمپ های مگنتی مانند پمپ های سانتریفیوژ دارای پروانه ای هستند که توسط همین پروانه اقدام به پمپاژ سیال مورد نظر می نمایند. بنابراین بدیهی است که همچون سایر پمپ ها دارای مدل های مختلفی از نظر هد و دبی های گوناگون باشند. برند کالمو نیز از این قاعده مستثنی نیست و بر همین اساس قیمت پمپ مگنتی کالمو در هر مدل با دیگری فرق دارد. در ادامه مشخصات فنی تمامی محصولات پمپ های مگنتی کالمو به تفکیک آورده شده است.

نام سری حداکثر هد (متر) حداکثر دبی (متر مکعب بر ساعت)
MD-6 2 0.5
MD-10 1.5 0.66
MD-15 2.4 0.96
MD-20 4.9 2.76
MD-30 8 3.72
MD-40 11.5 4.5
MD-55 5.6 3.6
MD-70 14.3 5.16
MD-100 8.6 7.2
MD-120 10.5 12
MX-400 10.5 6
MX-401 14.5 9
MX-402 20 12
MX-403 23 15

مزایای پمپ مگنتی کالمو

اصلی ترین مزیت این محصولات تنوع مدلی بالای آن ها در پارامتر هایی است که در جدول بالا نیز ذکر شده است. اما این محصولات تقسیم بندی دیگری هم بر اساس نوع برق مصرفی خود دارند. به این صورت که مدل های MD مخصوص برق تک فاز و مدل های MX جهت کار با برق سه فاز طراحی و ساخته شده اند. امکان نصب و راه اندازی ساده و نیز تعمیرات راحت آن ها به دلیل ساختار ساده ای که دارند، از دیگر مزایای این محصولات محسوب می شود.

پمپ مگنتی

نکته دیگر نحوه آب بندی این پمپ ها می باشد. گفتیم که پمپ های مگنتی نوعی پمپ پلیمری می باشند. اما در پمپ های پلیمری قطعه ای به نام سیل مکانیکی به عنوان آب بند استفاده می شود. این در حالی است که این عملیات در پمپ مگنتی توسط مگنت های مغناطیسی موجود در ساختمان آن ها انجام می شود. به این صورت احتمال نشتی حتی برای بخار های سمی بسیار کمتر شده و نزدیک به صفر می گردد. علاوه بر این عدم وجود سیل مکانیکی باعث کاهش میزان استهلاک این پمپ ها نیز حین کارکرد می شود.

ویژگی مثبت دیگر، قیمت پمپ مگنتی کالمو است که با وجود کیفیت بالا باز هم مقرون به صرفه محسوب می شود. همچنین این محصولات دارای گارانتی یک ساله و خدمات پس از فروشی به مدت 10 سال هستند. لازم به ذکر است که فروشگاه اینترنتی شهر پمپ ارائه دهنده تمامی این موارد بوده و اصلی ترین علت آن هم استفاده از جنس مناسب می باشد. بدنه این پمپ ها از پلی پروپیلن و سایر قطعاتی که در تماس مستقیم با سیالاتی بعضا خورنده قرار دارند، از متریال هایی غیر پلاستیکی ساخته می شوند. به همین خاطر علاوه بر مقاومت بالا، هزینه های مربوط به سرویس و نگهداری شان را نیز تا حد زیادی کمتر می کند.

قیمت پمپ مگنتی

کاربرد های پمپ مگنتی کالمو

با توجه به توضیحات بالا می دانیم که سیالات مورد استفاده برای پمپاژ توسط پمپ های مگنتی، سیالاتی خاص می باشند. این نوع سیالات نیز غالبا در موارد صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. در رابطه با برند کالمو این سیالات شامل فهرست زیر می شود:

  • انواع اسید ها و باز ها
  • انواع سیالات شیمیایی مختلف
  • هر گونه حلال
  • سایر سیالات خطرناک با درصد خورندگی بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *