پمپ, پمپ پلیمری

پمپ پلیمری دبم

پمپ پلیمری دبم

برند دبم

برند دبم ، یکی از برندهای با کیفیت تولید پمپ است. از جمله محصولات معروف دبم، پمپ پلیمری آن می باشد. در ادامه به این موضوع که پمپ اسید چیست و مزایای پمپ پلیمری دبم پرداخته شده است.

برند دبم متعلق به شرکتی ایتالیایی است که فعالیت خود را در تولید پمپ ها در زمینه های متفاوت مانند نساجی و شیمیایی از 1975 شروع کرده است. محصولات آن امروزه به سراسر جهان صادر می گردد. تولید این کمپانی بر پایه نوآوری و غلبه بر مشکلات می باشد. از دیگر ویژگی های این کمپانی برآورده کردن نیازهای مختلف مشتریان است. شما می­توانید با تماس با کارشناسان ما از قیمت این پمپ ضد اسید مطلع شوید.

برند دبم

ویژگی های پمپ پلیمری دبم

این برند از پمپ انتقال اسید ، دارای چندین مدل متفاوت است. در ادامه به مشخصات فنی مهم آن ها اشاره شده است.

نام سری بازه هد (متر) بازه دبی (متر مکعب بر ساعت) جنس بدنه
MB 80 5 تا 7.5 تا 6 PP,PVDF
MB 100 4.5 تا 10.5 تا 9 PP,PVDF
MB 110 7 تا 15 تا 20 PP,PVDF
MB 120 8.5 تا 15.5 تا 25 PP,PVDF
MB 130 12 تا 20 تا 30 PP,PVDF
MB 140 10 تا 21 تا 40 PP,PVDF
MB 150 13.5 تا 24.5 تا 45 PP,PVDF
MB 155 17 تا 27 تا 45 PP,PVDF
MB 160 19 تا 32 تا 55 PP,PVDF
MB 180 25 تا 38 تا 75 PP,PVDF

 

علاوه بر جدول بالا، مدل های پمپ ضد اسید دبم در جنس های متنوعی نیز تولید می شوند. از جمله پراستفاده ترین نوع آن، پمپ تفلونی است. همانطور که از نام آن مشخص است، این پمپ تفلونی از PTFE ساخته می شود.

مزایای پمپ پلیمری دبم

مهم ترین مزیت پمپ انتقال اسید دبم، جنس منحصر به فرد آن هاست. زیرا از متریال ضد اسید برای ساخت این پمپ ها استفاده می شود. غالبا جنس این پمپ ها از PP، PVC، PTFE و PVDF می باشند. این اسامی به ترتیب نشان دهنده پلی پروپیلن، پی وی سی، تفلون (پمپ تفلونی) و کانیار هستند. همین موضوع آن ها را مناسب پمپاژ مواد خورنده می کند. به دلیل این کاربرد، قسمت آب بند پمپ های پلیمری بسیار مهم می باشد. پس معمولا مکانیکال سیل این پمپ ها را حذف می کنند. در عوض از سیلینگ مگنتی در ساختار آن ها استفاده می شود.

انواع پمپ پلیمری دبم

از مزایای دیگر پمپ پلیمری دبم ، می توان به کیفیت بالای آن­ها اشاره کرد. یکی از عوامل موثر این موضوع رعایت استانداردهای بین المللی در ساخت این پمپ هاست. علاوه بر این موارد، این پمپ ها با پروانه باز و کوپله شدن مستقیم با موتور الکتریکی طراحی شده­ اند. میزان سرعت آن نیز، 3000 دور در دقیقه است. با وجود تمام این ویژگی ها، قیمت این پمپ ها نیز بسیار مناسب می باشد.

کاربردهای پمپ پلیمری دبم

همانطور که قبلا اشاره شد، کاربرد اصلی پمپ انتقال اسید برای سیالات خورنده است. اینکه پمپ پلیمری چیست نیز، مرتبط با همین موضوع می باشد. از دیگر موارد استفاده آن:

  • پمپاژ سیالات شیمیایی نظیر حلال ها، اسیدها و بازها
  • صنایع تولید اسید
  • صنایع غذایی
  • صنایع دارویی
  • صنایع بهداشتی جهت انتقال مواد شوینده
  • پمپاژ سیالاتی با ذرات جامد و سطح تمیز
  • صنایع دریایی

پمپ پلیمری دبم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *