پمپ, پمپ کف کش

پمپ کف کش رادپمپ

پمپ کف کش رادپمپ

پمپ کف کش رایج ترین نوع از سری پمپ های مستغرق محسوب می شود. در این مقاله قصد داریم به تشریح کامل یکی از برند های داخلی تولید کننده این دسته از پمپ ها به نام پمپ کف کش رادپمپ بپردازیم. شناخت برند های مختلف پمپ های کف کش از آنجایی حائز اهمیت است که تعداد آن ها بسیار زیاد می باشد. با توجه به اینکه نحوه کارکرد آن ها نیز داخل سیال است، کیفیت برند تولیدی بیش از پیش اهمیت پیدا می کند. کفکش رادپمپ از جمله برند هایی است که این موارد را تامین می نماید.

البته ذکر این نکته هم ضروری است که برند راد تنها برند با کیفیت پمپ های کف کش نیست. نمونه های خارجی بسیاری هستند که در این زمینه فعالیت دارند. همچنین در سال های اخیر نیز بی شمار از تولیدکنندگان داخل کشور اقدام به طراحی و ساخت این محصولات نموده اند. خوشبختانه فروشگاه اینترنتی شهر پمپ عرضه کننده تمامی محصولات این برند ها می باشد. شما می توانید با تماس با کارشناسان ما از مشاوره های رایگان آن ها در این زمینه هم بهره مند گردید. 

برند راد پمپ (RAD PUMP)

برند رادپمپ مربوط به شرکتی ایرانی بوده که فعالیت خود را در سال های اخیر در زمینه تولید انواع پمپ های مستغرق شروع نموده است. هدف این برند در تولید محصولاتش، افزایش هرچه بیشتر کیفیت آن ها، آن هم مطابق با استاندارد های جهانی مربوطه می باشد. این هدف با بهره گیری از ماشین آلاتی با به روز ترین تکنولوژی در قسمت تولید پمپ های راد محقق شده است. از جمله پمپ های تولیدی این شرکت، پمپ کف کش می باشد که در ادامه اطلاعات بیشتری بر اساس کاتالوگ این برند ارائه شده است.

برند رادپمپ

ویژگی های پمپ کف کش رادپمپ

در مجموع محصولات پمپ کفکش رادپمپ در سه نوع کلی تقسیم بندی می شوند. انواع مختلف آن در مشخصات فنی همچون هد و دبی، همچنین اندازه دهانه خروجی با هم متفاوت می باشند. این اطلاعات به راحتی از کاتالوگ پمپ کف کش رادپمپ قابل برداشت است. با این حال در ادامه جدولی حاوی این مشخصات به صورت خلاصه آورده شده است. از این طریق می توان تفاوت های بین هر مدل از پمپ های کف کش راد را تنها با یک نگاه متوجه شده و انتخابی مناسب با نیاز خود داشت.

نام سری حداکثر هد (متر) حداکثر دبی (مترمکعب بر ساعت) جنس پروانه
1 1/4 90 12 استیل
2 68 25.7 استیل
3 44 45 استیل

مزایای پمپ کفکش رادپمپ

اصلی ترین مزیت انواع پمپ کف کش رادپمپ ، تنوع در مشخصات فنی آن هاست که در قسمت بالا به صورت کامل به آن اشاره شد. لازم به ذکر است که جدا از موارد فوق الذکر، هر یک از اندازه های دهانه خروجی این پمپ ها، خود شامل دو مدل ساده یا تک جداره هم می شوند. طول عمر و راندمان بالا از دیگر ویژگی های مثبت این محصولات بوده که به دلیل طراحی خاص آن ها و پروانه به کار رفته در این پمپ ها می باشد. بالانس کامل پمپ، وزن کم و کارکردی یکنواخت از دیگر مزایای استفاده از این پروانه های خاص محسوب می شود.

علاوه بر این ها، انواع پمپ کفکش رادپمپ از مقاومت بسیار خوبی هم برخوردار هستند. علت این موضوع ساخت آن ها با متریال هایی مقاوم مانند استیل ضد زنگ، چدن و مواد پلیمری می باشد. داشتن بوش هایی ضد سایش و توری پلاستیکی را می توان از دیگر علل مقاومت آن ها در برابر سایش و زنگ زدگی دانست. مزیت دیگر پمپ کف کش رادپمپ امکان جداسازی سیل از الکتروموتور می باشد. به این صورت این محصولات به خوبی آب بند شده و احتمال نشتی در آن ها تا حد زیادی کاهش می یابد. وجود فلوتر در برخی مدل های این پمپ ها و مصرف کم انرژی در تمامی مدل های آن را می توان به عنوان آخرین مزایای این پمپ ها بر شمرد.

پمپ کفکش رادپمپ

کاربرد های پمپ کف کش رادپمپ

به صورت کلی مصارف استفاده از پمپ های کف کش بنا به ساختمان و طراحی که دارند، مشخص است. معمولا از آن ها در مواردی که لازم است پمپ، داخل سیال قرار گیرد و سیال را از نقطه ای به نقطه ای بالاتر از مبدا به لحاظ ارتفاعی منتقل کند، استفاده می شود. این کاربردها در رابطه با پمپ های کفکش برند راد نیز صدق می کند. بر این اساس صنایع مناسب برای این محصولات به شرح زیر می باشد.

  • پمپاژ آب از چاه ها
  • تخلیه آب استخر ها
  • آبنما ها و فواره ها
  • آبیاری زمین های کشاورزی
  • معادن
  • انواع حفاری ها
  • صنایع پرورش ماهی برای هوادهی آن ها
  • صنعت ساختمان سازی
  • صنایع نفت، گاز و پتروشیمی
  • و دیگر صنایع تولیدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *