پمپ, پمپ کف کش

پمپ کف کش فدک

پمپ کف کش فدک

پمپ های کف کش از جمله پمپ های مناسب برای کشاورزی محسوب می شوند که به صورت مستغرق داخل آب چاه ها یا مخازن دیگر قرار می گیرند. با توجه به کاربری که این پمپ ها دارند، امروزه استفاده از آن ها بیش از پیش افزایش یافته است. به همین خاطر، پمپ سازان بسیاری در سال های اخیر اقدام به تولید این پمپ ها نموده اند. یکی از آن ها پمپ کف کش فدک می باشد.

این برند یکی از برند های مناسب بین انبوه تولید کنندگان داخلی و خارجی به شمار می رود. به همین خاطر در این مقاله قصد داریم به ذکر ویژگی های این محصولات بپردازیم. علی الخصوص که فروشگاه اینترنتی شهر پمپ جدا از فروش این محصولات و دیگر برند های پمپ کف کش، ارائه دهنده خدمات تعمیر پمپ فدک هم می باشد. جهت اطلاع از موجودی ها، قیمت و دریافت مشاوره رایگان در هر دو زمینه فروش و تعمیرات، کافی است با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید. 

برند فدک (FADAK)

برند فدک مربوط به شرکتی ایرانی و ساخت داخل می باشد که فعالیت خود را از سال 1360 در زمینه تولید و عرضه پمپ های کف کش شروع نموده است. هدف این شرکت در تولید محصولاتش، افزایش کیفیت آن ها از طریق تلفیق نوآوری با تجربیات سال های گذشته خود به منظور طراحی پمپ هایی جهت پاسخ گویی به نیاز مشتریان می باشد. این امر را نیز با استفاده از دریافت استاندارد های جهانی مربوطه به اثبات رسانده است. از جمله پمپ های تولیدی برند فدک، پمپ کف کش می باشد که در ادامه اطلاعات بیشتری از آن بر اساس کاتالوگ این برند ارائه شده است.

برند فدک پمپ

ویژگی های پمپ کف کش فدک

به صورت کلی مدل های مختلف محصولات پمپ کف کش فدک ، دارای ظاهری مشابه یکدیگر می باشند. اما ساختار آن ها به گونه ای است که باعث شده است در مشخصات فنی اعم از میزان هد و دبی متفاوت از هم باشند. در جدول زیر این مشخصات برای هر مدل به صورت جداگانه گرد آوری شده است. به این صورت امکان مقایسه هر مدل با دیگری برای انتخاب هر چه بهتر آن ها متناسب با نیاز خود فراهم گشته است. لازم به ذکر است که قیمت هر مدل و بحث تعمیر پمپ فدک در هر سری با توجه به مشخصات پمپ مد نظر، متفاوت از دیگری می باشد.

نام سری حداکثر هد (متر) حداکثر دبی (متر مکعب بر ساعت) جنس بدنه و پروانه
دو اینچی 180 20 فولاد و چدن
سه اینچی 180 35 فولاد و چدن
چهار اینچی 135 90 فولاد و چدن
شش اینچی 32 160 فولاد و چدن

مزایای پمپ کف کش فدک

مهم ترین مزیتی که می توان برای انواع پمپ های کف کش فدک ذکر نمود، تنوع مدلی آن ها در اندازه دهانه خروجی و متریال به کار رفته در ساخت این پمپ ها، جدا از میزان هد و دبی آن ها می باشد. زیرا تفاوت در این موارد منجر شده است که بتوان به کمک این محصولات، طیف وسیعی از نیاز های موجود در صنایع مختلف را پوشش داد. مخصوصا که متریال اصلی در ساخت این پمپ ها، استیل بوده که باعث افزایش چشمگیر مقاومت آن ها در برابر خوردگی هم می شود.

همین طور بازدهی بالای این پمپ ها که با مصرف انرژی پایین و استهلاک بسیار کم آن ها همراه است، از دیگر ویژگی های مثبت پمپ های فدک محسوب می شود. نحوه نصب، نگهداری و تعمیر پمپ فدک به ساده ترین شکل ممکن و کمترین هزینه امکان پذیر است که علت آن، در دسترس بودن تمامی قطعات داخلی و لوازم یدکی این پمپ ها در بازار فروش ایران می باشد. از دیگر مزایای پمپ کف کش فدک ، قابلیت کارکرد آن ها با هر دو برق تک فاز و سه فاز می باشد.

تعمیر پمپ فدک  

کاربرد های پمپ کف کش فدک

بر اساس ماهیت و ساختار کلی پمپ های کف کش، غالبا از آن ها به صورت شناور در آب استفاده می شود. با توجه به این ویژگی، کاربرد اصلی این محصولات، همانطور که در بالا نیز ذکر شد، در پمپاژ آب از چاه ها و مخازن خلاصه می گردد. این نوع نحوه پمپاژ آب نیز برای پمپ های فدک معمولا در صنایع زیر مورد استفاده قرار می گیرد:

  • مصارف کشاورزی جهت آبیاری زمین ها
  • تخلیه آب استخر ها
  • انتقال آب باران و سیلاب ها
  • آب نما ها و فواره ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *