لوازم جانبی, مانومتر

گیج فشار ناتالی

گیج فشار ناتالی

یکی از لوازم جانبی مهم و پر کاربرد در سیستم های مختلف خانگی و صنعتی، مانومتر یا گیج فشار نام دارد. پیش تر به تشریح کامل این لوازم پرداخته شده است. بنابراین در این مقاله قصد داریم به معرفی یکی از برند های آن به نام گیج فشار ناتالی بپردازیم. البته ذکر این نکته ضروری است که انواع مانومتر در برند های مختلفی تولید و عرضه می شوند. اما نکته مشترک در همه آن ها این است که نحوه طراحی شان به گونه ایست تا قادر به کار با انواع پمپ های آب و پمپ های بادی باشند.

در این مقاله به توضیح ویژگی های این محصولات ناتالی و نیز ذکر مزایا و کاربرد های منحصر به فرد آن ها پرداخته خواهد شد. چراکه آشنایی با این موارد می تواند کمک های شایانی برای داشتن انتخابی صحیح در این زمینه بنماید. هرچند که شهر پمپ نیز مشاوره های رایگانی را برای این منظور به مشتریان محترم ارائه می کند. کافی است با ما تماس بگیرید.

برند ناتالی (NATALY)

برند ناتالی مربوط به شرکتی چینی بوده که فعالیت خود را از سال 1946 در تولید و عرضه انواع لوازم جانبی مربوط به پمپ ها شروع نموده است. از آنجاییکه گیج های فشار این برند در راس محصولاتش قرار گرفته اند، بنابراین این تولید کننده سعی کرده است مانومتر هایی با مشخصات فنی بسیار قوی طراحی و تولید کند. در ادامه اطلاعات بیشتری از آن ها نیز ارائه شده است.

برند ناتالیمشخصات گیج فشار ناتالی

همانطور که می دانید گیج های فشار معمولا برای اندازه گیری و نمایش میزان فشار موجود در مدار می باشند. بر این اساس بدیهی است که بازه قابل تحمل برای این لوازم یکی از مشخصات فنی مهم در آن ها محسوب شود. به این معنی که این پمپ ها توانایی اندازه گیری چه محدوده ای از فشار را خواهند داشت. برای دسترسی ساده تر به این موضوع در ادامه ویژگی های مهم هر یک از مدل های محصولات گیج فشار ناتالی در جدولی به صورت خلاصه آورده شده است.

نام سری محدوده فشار (بار) قطر کانکشن (اینچ) اندازه صفحه (سانتیمتر)
P-0103 0 تا 10 4/1 5
NT-4B 0 تا 4 2/1 10

مزایای گیج فشار ناتالی

هرچند که این برند تنوع مدل بالایی نظیر سایر برند ها ندارد، اما با توجه به جدول بالا می تواند طیف مناسبی از میزان فشار را پوشش دهد. بنابراین به راحتی نیاز های موجود در بازار را در بر می گیرد. نکته دیگر تطابق این محصولات با هر دو نوع پمپ آب و پمپ بادی یا پنوماتیکی است که این موضوع حاصل طراحی نوآورانه متخصصان برند ناتالی می باشد. 

مانومتر ناتالی

از دیگر مزایای انواع گیج فشار ناتالی می توان به دقت اندازه گیری بسیار بالا در آن ها اشاره کرد. این موضوع منجر به نکات مثبت دیگری از جمله مناسب بودن آن ها برای صنایع حساس اشاره کرد. متریال مورد استفاده در این محصولات نیز از دیگر مزایایشان محسوب می شود. به این صورت که بدنه از استیل و دیگر اتصالات از برنج ساخته شده است. بنابراین مقاومت این لوازم تا حد زیادی افزایش یافته است. علاوه بر تمامی این ویژگی های مثبت، ذکر این نکته هم ضروری است که قیمت گیج فشار ناتالی و همچنین نصب آن ها، کاملا مقرون به صرفه می باشد.  

کاربرد های گیج فشار ناتالی

به صورت کلی گیج های فشار همانطور که چندین بار ذکر شد، همراه با پمپ ها استفاه شده و در واقع یکی از لوازم جانبی آن ها محسوب می شوند. با این حال چون این لوازم وظیفه اندازه گیری و نشان دادن فشار را در سیستم های مختلف بر عهده دارند، می توانند در هر نوع صنعت دیگری نیازمند این موضوع، استفاده شوند. از جمله این کابرد ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انواع صنایع شیمیایی
  • صنعت نفت، گاز و پتروشیمی
  • تجهیزات پزشکی
  • صنعت خودرو سازی
  • صنایع دریایی
  • معادن
  • انواع سیستم های سرمایشی، گرمایشی و پنوماتیکی

قیمت گیج فشار ناتالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *