پمپ, پمپ آب خانگی, پمپ حلزونی, پمپ شناور, پمپ کف کش, پمپ لجن کش

انواع پمپ های کاربردی در کشاورزی

کاربرد پمپ در کشاورزی

مقدمه

کشور ایران با دارا بودن شرایط مناسب و زمین های زراعی بسیار در نقاط مختلف خود، کشوری مناسب در امر کشاورزی و باغداری محسوب میشود. این حرفه جزو مهم ترین مشاغل ایران به شمار می آید. به همین خاطر مسائل مربوط به آن نیز نظیر آبیاری بسیار حائز اهمیت می باشد. انواع پمپ های کاربردی در کشاورزی شامل پمپ تخلیه چاه (پمپ کف کش)، پمپ لجن کش چاه آب ، پمپ شناور، حلزونی و پمپ آب خانگی هستند. در ادامه در رابطه با خرید پمپ آب کشاورزی (تمام انواع آن ها) اشاره کرده ایم. پس با ما همراه باشید.

کاربرد پمپ در کشاورزی

کشاورزی که مهم ترین فرآیند تولید مواد غذایی در زندگی بشر محسوب می شود، به شکلی خاص وابسته به آب می باشد. به همین خاطر آبیاری منظم در کشاورزی بسیار مهم است. در دنیای امروز این موضوع به دلیل عوامل طبیعی متعددی با مشکلات بیشتری نسبت به گذشته روبه روست. کاربرد پمپ در کشاورزی نیز رفع همین مشکلات می باشد. شما می توانید جهت دریافت مشاوره برای خرید پمپ آب کشاورزی متناسب با نیاز خود با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

انواع پمپ های کاربردی در کشاورزی

به صورت کلی از پنج نوع پمپ در موارد آبیاری زمین های کشاورزی استفاده می شود. در ادامه به توضیح کلی هر یک پرداخته شده است.

پمپ کف کش

پمپ کف کش که به آن پمپ تخلیه چاه نیز می گویند، مناسب برای استفاده در چاه ها و پمپاژ آب از داخل آن هاست. طرز کار این پمپ بدین صورت است که آب از دهانه ای وارد پمپ می شود. سپس به پروانه هایی که در داخل آن تعبیه شده و به وسیله برق در حال چرخش هستند، برخورد کرده و میزان فشار و انرژی جنبشی آن افزایش می یابد. همین امر باعث حرکت آب به سمت دهانه خروجی می شود. به دلیل پایین بودن قیمت پمپ آب کشاورزی از این نوع و نیز قابلیت غوطه وری در آب، این نوع پمپ دارای محبوبیت زیادی بین مشتریان است.

پمپ تخلیه چاه

پمپ شناور

پمپ شناور مناسب برای مواردی است که نیازمند آبدهی (دبی) بالاست. زیرا با افزایش پروانه های آن میتوان ظرفیت پمپ را نیز افزایش داد. لازم به ذکر است که میزان آبدهی یا دبی این پمپ ها برای آبیاری به مواردی از جمله مساحت زمین های کشاورزی، نوع محصول در حال کشت، مقدار آب مورد نیاز و حجم مخزن ذخیره بستگی دارد. طرز کار این پمپ هم مانند پمپ کفکش توسط پروانه های داخل آن انجام می گیرد.

خرید پمپ آب کشاورزی

پمپ لجن کش چاه آب

پمپ لجن کش، عملکردی کاملا شبیه به پمپ کفکش دارد، با این تفاوت که دارای موتور قوی تری است. همچنین پروانه پمپ لجن کش پروانه باز می باشد. در نتیجه قابلیت پمپاژ مایعات همراه با ناخالصی را نیز توسط پروانه باز داراست. نحوه انتخاب پمپ لجن کش به مواردی نظیر دما، اختلاف ارتفاع، میزان آبدهی و توان مد نظر ما بستگی دارد. نکته دیگر جهت انتخاب نوع پمپ لجن کش پروانه باز ، قطر ذرات معلق در آب می باشد.

پمپ لجن کش چاه

یکی از مشکلات انواع پمپ تخلیه چاه ، گیر کردن آن ها در چاه های آب است. به همین خاطر چگونگی رفع گیر کردن پمپ های آب در چاه، مقوله مهمی است که افراد باید با آن آشنا باشند.

پمپ گریز از مرکز حلزونی

پمپ حلزونی که با نام های پمپ فاضلابی، پمپ خودمکش و یا پمپ سرچاهی نیز شناخته می شوند، مناسب پمپاژ آب های دارای لجن و گل و لای هستند. این مدل از پمپ ها به دلیل فرم حلزونی شکلی که رفته رفته بزرگ می شود، قابلیت انتقال میزان زیادی از آب را دارند. همچنین مناسب بودن قیمت پمپ آب کشاورزی دلیل دیگری برای کاربرد پمپ در کشاورزی و زمین های زراعی است.

قیمت پمپ آب کشاورزی

پمپ آب خانگی

کاربرد اصلی پمپ آب خانگی در مواردی است که بین منبع آب و زمین کشاورزی اختلاف ارتفاع زیادی موجود باشد. این پمپ با فشار مورد نیاز ما، عملیات پمپاژ را به درستی انجام می دهد. از مزیت های اصلی آن نیز پایین بودن قیمت پمپ آب کشاورزی و سروصدای بسیار کم آن نسبت به سایر پمپ هاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *