پمپ, پمپ دنده ای

پمپ دنده ای پترولند

پمپ دنده ای پترولند

پمپ های دنده ای یکی از پمپ های مخصوص سیالات غلیظ بوده و متشکل از چندین چرخ دنده می باشند. با توجه به نحوه قرار گیری این چرخ دنده ها، این پمپ ها در دو نوع داخلی و خارجی تقسیم بندی می شوند. طراحی و ساخت دو نوع مختلف منجر به افزایش کاربرد های محصولات پمپ دنده ای می گردد. به همین خاطر نیز امروزه تولید کنندگان بسیاری اقدام به تولید و فروش آن ها نموده اند. یکی از با کیفیت ترین این تولیدکننده ها، پمپ دنده ای پترولند می باشد.

البته این تولیدکنندگان هم سازندگان داخلی را در بر می گیرند و هم سازندگان قدیمی تر خارجی را پوشش می دهند. اما در این مقاله قصد داریم به یکی از برند های خارجی اما موجود در بازار ایران به نام پترولند بپردازیم. شناخت این برند به دلیل کیفیت بسیار بالایی که حاصل تجربه بیشتر آن ها بوده، بسیار ضروری است. فروشگاه اینترنتی شهر پمپ به عنوان ارائه دهنده این محصولات مرجعی مناسب برای استعلام قیمت انواع پمپ های صنعتی می باشد. علی الخصوص که این مجموعه مشاوره های رایگانی را نیز جهت راهنمایی مشتریان محترم ارائه می دهد.

برند پترولند (PETROLAND)

برند پترولند مربوط به شرکتی ترکیه ای بوده که فعالیت خود را از سال 2000 در زمینه تولید انواع پمپ و الکتروموتور ها شروع نموده است. این شرکت جلب رضایت حداکثری مشتری، عدم آسیب به محیط زیست و داشتن صرفه اقتصادی را در ساخت تولیدات خود رعایت نموده است. به همین خاطر نیز امروزه محصولاتش را به کشور های بسیاری صادر می کند. از جمله ی پمپ های تولیدی این برند، پمپ دنده ای بوده که در ادامه سعی شده است اطلاعات بیشتری از آن بر اساس کاتالوگ پترولند ارائه شود.

برند پترولند

ویژگی های پمپ دنده ای پترولند

محصولات پمپ دنده ای پترولند جزو معدود محصولاتی هستند که دارای هر دو نوع پمپ دنده ای داخلی و خارجی می شوند. به همین علت می توان از آن ها برای سیالات مختلفی با ویسکوزیته های کم تا زیاد استفاده نمود. این موضوع به این معنی است که می توان در مصارف گوناگونی هم از پمپ های دنده ای برند پترولند بهره گرفت. در ادامه به منظور دسترسی راحت تر به اطلاعات هر پمپ، مهم ترین مشخصا فنی هر مدل به صورت مجزا در جدولی به شرح زیر آورده شده است.

نام سری حداکثر هد (متر) حداکثر دبی (مترمکعب بر ساعت) نوع
PM 102 50 خارجی
PD 100 70.3 26 داخلی
PD 200 140.6 390 داخلی
PD 400 140 390 داخلی
PD 500 140.6 17 داخلی
PD 700 98.4 17 داخلی

مزایای پمپ دنده ای پترولند

همانطور که از جدول بالا نیز مشخص است، اصلی ترین مزیت برند پترولند، تنوع بسیار بالای آن هاست. این تنوع شامل اندازه دهانه ورودی و خروجی، جنس به کار رفته در ساخت پمپ ها و اتصالات آن ها می شود. رایج ترین متریال استفاده شده در ساخت محصولات این برند استیل و چدن بوده که هر یک از این جنس ها می تواند به صورت دو جداره یا تک جداره ساخته شود. همچنین منظور از تنوع در اتصالات این است که پمپ دنده ای پترولند هر دو نوع اتصالات 90 درجه و 180 درجه را پوشش می دهند.

دیگر مزیت این پمپ ها، خاصیت خودمکشی آن ها است. به این معنی که در هنگام کار، فشار پمپ کاهش پیدا نخواهد کرد. بنابراین راندمان بالایی را هم در پیش خواهد داشت. این محصولات همراه با لوازم جانبی خاص اعم از شیر تخلیه روی بدنه پمپ، فلنچ و مکانیکال سیل به فروش می رسند. بنابراین عملکرد آن ها تا حد زیادی بهبود یافته و از بروز خساراتی همچون کاویتاسیون نیز جلوگیری به عمل خواهد آمد. پمپ های پترولند دارای تعمیر، نصب، راه اندازی و نگهداری آسانی نیز هستند. همچنین لازم به ذکر است که در رابطه با این برند، انواع دنده ای آن، بسیار مقرون به صرفه تر از لوب پمپ های پترولند می باشند.

لوازم پمپ دنده ای

کاربرد های پمپ دنده ای پترولند

با توجه به توضیحات بالا دریافتیم که به صورت کلی پمپ های دنده ای دارای ساختاری ویژه بوده که قادر به پمپاژ سیالات غلیظ و ویسکوز هم در کنار سایر سیالات باشند. بنابراین بدیهی است که غالب استفاده از آن ها در موارد صنعتی و سیالات شیمیایی خلاصه شود. اما برای آشنایی بیشتر با این محصولات در ادامه کاربرد های اصلی پمپ های دنده ای پترولند به صورت انحصاری آورده شده است.

  • صنایع آرایشی و بهداشتی
  • صنعت داروسازی
  • صنایع غذایی
  • تولید رنگ و کاغذ
  • صنایع نفت، گاز و پتروشیمی
  • انتقال انواع روغن، قیر و دیگر سیالات مربوط به ساخت آسفالت
  • صنایع شیمیایی
  • موارد کشاورزی
  • صنایع دریایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *