پمپ, پمپ لجن کش

انواع پمپ لجن کش

انواع-پمپ-لجن-کش

از جمله پمپ های سانتریفیوژ مستغرق پمپ لجن کش را می توان نام برد. از کاربرد این پمپ ها پمپاژ سیالات حاوی مواد جامد و دارای ناخالصی است. کارکرد لجن کش ها نیز شبیه پمپ های کف کش می باشد ولی توان بالاتری دارند. از دیگر کاربرد های لجن کش ها پمپاژ سیالاتی با ویسکوزیته ی بالا مانند فاضلابی های صنعتی و خانگی می باشد.

در این پمپ ها برای خنک کردن موتور پمپ ها با دو روش آب خنک یا روغن خنک استفاده می شود. همچنین دارای پروانه های متنوعی است و عملکرد آن از طریق روش های مختلفی صورت می گیرد. در ادامه ویژگی های این پمپ را به طور کامل توضیح می دهیم.

شما می توانید جهت دریافت مشاوره راجع به انواع پمپ ها با ما در شهر پمپ تماس بگیرید. همچنین می توانید محصولات مورد نظر خود را به صورت آنلاین از سایت شهر پمپ خریداری نمایید.

نحوه ی قرار گیری پمپ لجن کش

نحوه ی نصب این پمپ هم به صورت ثابت و هم متحرک است.

مستغرق یا شناور

در این مدل، موتور و پمپ هردو داخل آب هستند. در نتیجه عملیات خنک سازی از طریق آب اطراف پمپ صورت می گیرد و همین امر باعث افزایش راندمان و عمر آن هم می شود.

به صورت عمودی، ورتیکال یا شفت و غلاف

در پمپ لجن کش عمودی که به آن پمپ خشک نیز می گویند، پمپ، داخل سیال و موتور خارج از آن در محیطی خشک قرار می گیرد. اتصال این دو با کوپلینگ انجام می شود.

پمپ-لجن-کش-فلوتر-دار

پروانه های لجن کش

  • تک کاناله
  • دو کاناله
  • پروانه باز
  • پروانه نیمه باز
  • پروانه ورتکس

جنس بدنه و پروانه

پمپ لجن کش آلومینیومی

پمپ لجن کش آلومینیومی از موادی ساخته شده که مقومت بالایی دارد.

استیل

بدنه و پروانه ی آن از استیل ساخته شده که در برابر مواد اسیدی و زنگ زدگی مقاومت بالایی دارد.

چدن

 بدنه ی آن از چدن است اما پروانه از جنس برنج یا استیل است. به دلیل اینکه برای پمپاژ آب های گل آلود و دارای غلظت بالا مناسب تر است. از پمپ لجن کش استیل پرفروش تر می باشد. ولی این نوع پمپ در برابر خوردگی  و مواد اسیدی مقاومت کمتری نسبت به پمپ‌های فاضلاب استیل دارند.

ویژگی انواع پمپ های لجن کش

  • ساده
  • پمپ لجن کش فلوتردار

پمپ لجن کش فلوتردار جهت کنترل سطح سیال درون مخزن استفاده می شود.زیرا یکی از دلایلی که باعث خرابی و سوختن پمپ ها می شود خشک کار کردن آن ها است. به همین دلیل نصب فلوتر جهت جلوگیری از آسیب به پمپ ها اهمیت دارد.

  • پمپ لجن کش خردکن دار

 پمپ لجن کش خرد کن دار دارای یک قطعه خردکن است. که مواد جامد درون سیال را برای پمپاژ راحت تر به قطعات کوچک‌ تر خرد می کند. به دلیل اینکه ممکن است اجسام جامد در پروانه بسته گیر کند از مدل پروانه باز یا نیمه باز استفاده می شود.

  • بادی یا پنوماتیک
  • برقی ضد انفجار

برای انتقال سیالات شیمیایی، قابل اشتعال و انواع مشتقات نفتی با بدنه چدن و سه فاز

  • خازن داخل
  • خازن بیرون

پمپ-لجن-کش-دیزلیروش کارکرد لجن کش ها

در نبود برق وجود دستگاهی که با روش های دیگر کار کند ضروری است. این دستگاه ها از دو قسمت موتور احتراق داخلی و اجزایی دیگر مانند ژنراتور یا پمپ تشکیل شده که توسط شاسی به یکدیگر کوپل شده اند.

پمپ لجن کش دیزلی ( پمپ لجن کش گازوئیلی ) و پمپ لجن کش بنزینی از سوخت های مورد استفاده در این پمپ ها می باشد. سوخت پمپ لجن کش دیزلی از گازوئیل است. م همین طور پمپ لجن کش بنزینی با بنزین کار می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *