تجهیزات, شافت و پروانه, کلرزن مایع

شافت و پروانه میکسر چیست ؟

شافت و پروانه

انواع کلرزن مایع یکی از تجهیزات کلرزنی در صنایع آب و فاضلاب محسوب می شوند که خود متشکل از اجزای مختلفی می باشند. می دانیم که کلر مورد استفاده در عملیات کلر زنی این دستگاه ها، توسط کلر مایع یا همان شکل پودری آن صورت می گیرد. در یکی از مراحل این کلرزنی، کلر مایع باید توسط دو تجهیز با نام شافت و پروانه میکسر با هم مخلوط شود.

در این مقاله قصد داریم به تشریح بیشتر شافت و پروانه میکسر و ذکر اطلاعاتی در رابطه با نحوه کار، کاربرد ها و مزایا و معایب آن بپردازیم. شهر پمپ نیز با داشتن ده ها سال تجربه در این صنعت می تواند کمک های شایانی در این زمینه نماید. کافیست با کارشناسان ما تماس گرفته و از مشاوره های رایگان آن ها بهره مند گردید.

شافت و پروانه میکسر چیست؟

همانطور که از اسم این تجهیز مشخص است، شافت و پروانه در واقع به عنوان نوعی میکسر عمل می کند که نیروی محرکه اولیه خود را از الکتروموتوری که در بخش فوقانی آن قرار دارد، تامین می نماید. محل قرارگیری آن نیز در بالای مخازن حاوی کلر مایع بوده تا بتواند به راحتی کلر داخل مخزن را با آب مخلوط کند. به صورت کلی می توان گفت که طراحی ساختار شافت و پروانه به نحوی است که نظیر یک قاشق و به کمک یک الکتروموتور شروع به چرخیدن به منظور مخلوط کردن مواد می نماید. 

پروانه میکسر

اجزای شافت و پروانه میکسر

به صورت کلی شافت و پروانه دارای ساختار بسیار ساده ای هستند و اجزای آن ها نیز بسیار کم و قابل تشخیص از هم می باشد. با توجه به توضیحات بالا، قطعات تشکیل دهنده آن ها شامل موارد زیر می شود.

انواع شفت و پروانه

با توجه به اجزای ذکر شده در بالا، بدیهی است که تنوع مدلی بالایی نمی توان برای این تجهیزات قائل شد. تنها تفاوت آن ها می تواند در ارتفاع شافت و نوع پروانه هایی باشد که در ساخت آن ها استفاده می گردد. انواع پروانه که متناسب با نوع کاربری مد نظر است. اما اندازه شافت در ابعادی مشخص و شامل موارد زیر می باشد که باید متناسب با نوع مخزن کلر مایع انتخاب شود. 

  1. 50 سانتی متری

  2. 70 سانتی متری

  3. 90 سانتی متری

شفت و پروانه

کاربرد شافت و پروانه

همانطور که در قسمت های فوق بار ها تکرار شد، این تجهیزات صرفا برای به هم زدن آب و کلر در کلرزن های مایع کاربرد دارند. بنابراین موارد مصرف انواع شفت و پروانه میکسر اختصاصا در صنعت آب و فاضلاب می باشد.

خرید شافت و پروانه میکسر و نحوه انتخاب آن ها

با توجه به کاربری این تجهیزات و اینکه باید در داخل مخزن آب و کلر قرار گیرند، به منظور خرید آن ها باید به نوع مخزن مورد استفاده توجه ویژه ای شود. علی الخصوص که مدل های مختلف شافت و پروانه نیز بر اساس همین مخازن، دسته بندی شده اند. بر این اساس معیار های مورد نظر جهت داشتن انتخابی صحیح به شرح زیر می باشد:

  • میزان حجم مخزن
  • اندازه ارتفاع مخزن
  • نوع پروانه

شافت و پروانه

جنس شافت و پروانه

یکی از موارد مهم در ساخت این تجهیزات، نوع متریال مورد استفاده در آن هاست. زیرا این قطعات مستقیما با کلر در تماس بوده و می دانیم که کلر، ماده ای بسیار خورنده می باشد. به همین خاطر هم باید از جنس هایی که مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارند، در تولید آن ها استفاده گردد. با توجه به این توضیحات از مناسب ترین متریال های پروانه برای ساخت شافت و پروانه میکسر می توان به استیل، PVC و فولاد با پوشش پلیمری اشاره کرد.

فروش شفت و پروانه

به صورت کلی خرید محصولات شافت و پروانه منوط به داشتن تخصص در زمینه آب و فاضلاب می باشد. اما خرید اینترنتی آن ها از شهر پمپ، این امکان را می دهد که در صورت نداشتن تخصص کافی در این زمینه از تخصص کارشناسان ما برای این منظور بهره مند گردید. همچنین از همین طریق می توان به راحتی به لیست قیمت آن ها نیز دسترسی داشته و بدین صورت تا حد زیادی در زمان خود صرفه جویی نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *