پمپ, پمپ دیافراگمی

برند های پمپ دیافراگمی

برند های پمپ دیافراگمی

شناسایی برند های پمپ دیافراگمی امروزه به یکی از مهم ترین نکات در خرید پمپ های دیافراگمی تبدیل شده است. چراکه این پمپ ها معمولا برای پمپاژ سیالات شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرند و از آنجاییکه این قبیل سیالات غالبا در صنایع خاص استفاده می شوند، بنابراین بدیهی است که باید در انتخاب تجهیزات در تماس با آن ها هم دقت کافی به کار برده شود. امروزه در بازار فروش، پمپ دیافراگمی ایرانی یافت نمی شود و تقریبا تمام مدل های موجود این محصولات از برند های خارجی می باشند.

پمپ های دیافراگمی با توجه به حرکت رفت و برگشتی دیافراگم داخل آن ها از جمله پمپ های جا به جایی مثبت محسوب می شوند. این پمپ ها همچنین شامل انواع مختلفی از جمله انواع بادی، برقی و دستی شده که البته مدل های برقی و بادی رایج تر می باشند. در این مقاله قصد داریم به تشریح تک تک برند های پمپ دیافراگمی پرداخته تا با داشتن اطلاعات کافی بهترین انتخاب را داشته باشیم. البته لازم به ذکر است که شما می توانید جهت دریافت مشاوره رایگان برای این منظور با کارشناسان شهر پمپ در واحد فروش نیز تماس حاصل فرمایید.

معرفی برند های پمپ دیافراگمی

همانطور که در بالا هم ذکر شد، پمپ های دیافراگمی به دلیل عملکرد حساس و ساختار پیچیده ای که دارند، نیازمند فناوری های مدرن برای ساخت می باشند. به همین خاطر است که بر خلاف سایر انواع پمپ ها، پمپ دیافراگمی ایرانی در بازار فروش ایران وجود ندارد و تمامی برند های پمپ دیافراگمی ، برند های خارجی می باشند که در ادامه معرفی شده است.

پمپ های دیافراگمی

برند گراکو هاسکی

از برند های آمریکایی پمپ های دیافراگمی، برند گراکو هاسکی می باشد که امروزه تنها تعداد معدودی از محصولات آن در ایران موجود است. با این وجود از ویژگی های این برند می توان به کیفیت بالای آن ها و نیز تولید لوازم جانبی مربوط به محصولات تولیدی شان نظیر فیلتر، سیلندر، تنظیم کننده و… اشاره نمود. همچنین لازم به ذکر است که پمپ های دیافراگمی گراکو هاسکی از تنوع مدلی و تنوع متریال بالایی برخوردار هستند که آن ها را در برابر خوردگی مقاوم می نماید.

برند ارو

پمپ های دیافراگمی ارو از دیگر برند های امریکایی تولید کننده این پمپ ها محسوب می شوند که به دلیل عدم موجود بودن پمپ های آن در ایران، در صورت احتیاج به تعمیر، هزینه و زمان زیادی را به دنبال دارد. البته در مقابل، نصب و نگهداری این پمپ ها بسیار ساده بوده و به علت کیفیت بالای ساخت شان هم به ندرت نیاز به تعمیر پیدا می کنند. همچنین نکته دیگر در رابطه با این پمپ ها، تنوع مدل بالای آن ها می باشد.

برند دبم

از دیگر برند های پمپ دیافراگمی ، پمپ دیافراگمی برند دبم بوده که مربوط به شرکتی ایتالیایی می باشد. این پمپ ها به گونه ای طراحی شده اند که می توانند در زمینه های متفاوتی مورد استفاده قرار گیرند. اما اصلی ترین موارد استفاده شان، صنایع نساجی و شیمیایی می باشد. علاوه بر این یکی از ویژگی هایی که این پمپ ها را مناسب محیط هایی با رطوبت بالا و قابل انفجار می کند، استفاده از سیستم های بادی در ساخت آن هاست.

پمپ دیافراگمی برقی

برند فلویمک

برند های ایتالیایی بسیاری علاوه بر برند فوق الذکر از تولید کنندگان پمپ های دیافراگمی هستند که یکی از آن ها پمپ دیافراگمی فلویمک می باشد. محصولات این برند از معدود پمپ های با کیفیت و در عین حال موجود در ایران به شمار می روند که علت این کیفیت بالا نیز رعایت استاندارد ATEX در ساخت آن هاست. همین موضوع ویژگی هایی از جمله خاصیت ضد انفجاری را نیز برای آن ها فراهم کرده است.

برند ویلدن

پمپ دیافراگمی ویلدن، از دیگر برند های پمپ دیافراگمی بوده که ساخت کشور انگلستان می باشد. مهم ترین نکته در رابطه با پمپ های این برند جدا از راندمان بالای آن ها، داشتن تنوع مدلی بسیار بالا شامل انواع برقی، بادی و مقدار های مختلف هد و دبی می باشد. همین امر نیز باعث می شود که بتوان از این پمپ ها برای غالب نیاز های بازار با سیالات گوناگون تری استفاده نمود. 

برند وردر

مدل های مختلف پمپ های دیافراگمی وردر نیز همچون برند بالا از تنوع خوبی هم از نظر میزان هد و دبی و هم به لحاظ سایز دهانه ورودی و خروجی برخوردار هستند. مقاومت بالای این پمپ ها، همچنین امکان عرضه در دو مدل برقی و بادی از دیگر ویژگی های مخصوص این برند به حساب می آید.

برند دینو

انواع پمپ دیافراگمی برند دینو، یکی از رایج ترین برند های این دسته از پمپ ها در ایران هستند که متعلق به کشور تایوان می باشد. علت این رایج بودن امکان راه اندازی آن ها توسط هواست که به همین خاطر هم می توانند جایگزین مناسبی برای انواع پمپ های دیافراگمی برقی باشند.

کاربرد پمپ دیافراگمی

برند دیا

برند های پمپ دیافراگمی ترکیه ای از دیگر برند های نوظهور در این صنعت هستند که به دلیل دسترسی ساده به آن ها و قطعات داخلی شان در ایران امروزه بسیار پر طرفدار شده اند. چراکه بحث تعمیرات یا تعویض این قطعات در صورت خرابی بسیار ساده صورت گرفته و با قیمت پایین امکان پذیر است. یکی از این برند ها، پمپ دیافراگمی دیا بوده که به دلیل استفاده از مواد اولیه مرغوب در ساخت آن ها و نیز داشتن هد و دبی های مختلف، گزینه ای مناسب برای استفاده در صنایع، علی الخصوص صنایع سنگین به شمار می روند.

برند پمکار

در نهایت نیز آخرین برند این محصولات که یکی از پر  استفاده ترین برند های پمپ دیافراگمی محسوب می شود، پمپ دیافراگمی پمکار ، ساخت ترکیه می باشد. این پمپ ها در جنس های مختلف استیل، فلز و پلاستیک عرضه شده و با توجه به استفاده از نوآوری در طراحی و تولید آن ها، طیف وسیعی از صنایع را پوشش می دهند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *