پمپ, پمپ دیافراگمی

پمپ دیافراگمی وردر

پمپ دیافراگمی وردر

انواع پمپ دیافراگمی از جمله پمپ های صنعتی بوده که قابلیت پمپاژ طیف وسیعی از سیالات شیمیایی را بر عهده دارند. به این خاطر که جدا از ساختمان منحصر به فردشان از تنوع بالایی هم برخوردار می باشند. با توجه به این موضوع و کاربرد گسترده آن ها، برند های بسیاری اقدام به طراحی و تولید مدل های مختلف پمپ دیافراگمی نموده اند. پمپ دیافراگمی وردر یکی از این برند ها بوده که در ادامه به معرفی کامل آن و نیز ذکر ویژگی های پمپ های این برند پرداخته شده است.

لازم به ذکر است که دیگر برند های تولید کننده این محصولات نیز همگی خارجی می باشند. به همین خاطر جدا از توجه به مشخصات فنی باید به شرایط گارانتی و خدمات پس از فروش آن ها نیز توجه ویژه ای به عمل آید. خوشبختانه فروشگاه اینترنتی شهر پمپ علاوه بر بحث فروش محصولات این برند ها، ارائه دهنده گارانتی و خدمات پس از فروش آن ها نیز می باشد. همچنین امکان بهره مندی از مشاوره های فنی رایگان در زمینه خرید پمپ های دیافراگمی از دیگر خدمات این مجموعه می باشد.

برند وردر (VERDER)

برند وردر مربوط به شرکتی هلندی بوده که فعالیت خود را از سال 1959 در زمینه تولید و عرضه انواع پمپ شروع نموده است. هدف این شرکت طراحی پمپ هایی مختص نیاز های موجود در بازار و در جهت رفع آن ها می باشد. علت اصلی صادرات این محصولات به سراسر جهان نیز همین است. از جمله پمپ های تولیدی برند وردر، پمپ دیافراگمی بوده که در ادامه با توجه به کاتالوگ آن، اطلاعات بیشتری در این باره آورده شده است.

برند وردر

ویژگی های پمپ دیافراگمی وردر

به صورت کلی محصولات پمپ دیافراگمی وردر ، تنوع قابل قبولی در مدل های خود دارند. این تنوع هم در میزان هد و دبی و هم در اندازه دهانه ورودی و خروجی پمپ ها می باشد. با وجود نکات مثبتی که تنوع مدلی این محصولات در پی دارد، اما در برخی مواقع انتخاب نوع مناسب پمپ از بین انبوه مدل های موجود از آن ها امری سخت و دشوار خواهد بود. علی الخصوص اگر دانش فنی کافی در این زمینه نداشته باشیم. در این صورت تنها کافی است به مشخصات فنی که به صورت خلاصه در جدول زیر آورده شده است، توجه شود.

نام سری حداکثر هد (بار) حداکثر دبی (لیتر بر دقیقه)
VERDERAIR VA 8.6 1200
VERDERAIR PURE 7 660
VERDERAIR HP 17.2 565
HI_CLAEN AODD 8 870
HI-CLEAN EODD 7 378
EODD  7 830
SPLIT MANIFOLD 7 60
CONT-EX 7 105

مزایای پمپ دیافراگمی وردر

همانطور که در قسمت بالا نیز ذکر شد، مهم ترین مزیت پمپ های دیافراگمی وردر تنوع مدلی بالای آن ها می باشد. جدا از موارد فوق الذکر شامل هد، دبی و سایز دهانه، نیروی محرکه اولیه و متریال مورد استفاده در ساخت آن ها نیز قابل تغییر است. به این معنی که بر حسب نیاز می توان از باد یا برق به عنوان نیروی اولیه برای شروع به کار پمپ ها و از چدن برای ساخت آن ها استفاده نمود. همانطور که می دانید مهم ترین ویژگی متریال چدن مقاومت بالایی است که برای پمپ فراهم می کند. علاوه بر تمامی پارامتر های بالا، انواع پمپ دیافراگمی وردر می توانند بدون سیال، به صورت خشک کار کرده و نیز در مدل های خود مکش و ضد انفجار تولید شوند.

از مزایای دیگر این محصولات عدم داشتن نشتی و همچنین عدم نیاز به هواگیری می باشد. این موضوع باعث می شود که امکان پمپاژ انواع سیالات خطرناک و قابل اشتعال توسط این پمپ ها با بیشترین میزان ایمنی فراهم گردد. نصب، راه اندازی، عملکرد، نگهداری و تعمیر بسیار ساده از دیگر ویژگی های مثبت پمپ های وردر محسوب می شود. علت نصب ساده این پمپ ها، خاصیت پرتابل بودن آن هاست. به این صورت می توان به راحتی آن ها را به نقاط مختلف حمل کرد. با توجه به اینکه حرارت زیادی هم حین کار از این پمپ ها ساطع نمی شود، حتی در فضا های بسته امکان نصب آن ها بدون بروز هر نوع خطری وجود دارد. 

قیمت پمپ دیافراگمی وردر

کاربرد های پمپ دیافراگمی وردر

هدف از طراحی پمپ های دیافراگمی، ساخت تجهیزی جهت جابه جا کردن سیالاتی سنگین و با ویسکوزیته های بالا در صنایع مختلف می باشد. هرچند که ساختار کلی این پمپ ها به گونه ای است که می توان سیالات دیگری را نیز توسط آن ها منتقل کرد. در رابطه با انواع پمپ دیافراگمی وردر می توان اصلی ترین کاربرد های آن ها را در صنایع زیر خلاصه نمود.

  • سیالات شیمیایی و خورنده اعم از انواع حلال ها، اسید ها و باز ها
  • تولید کاغذ
  • صنایع غذایی
  • صنایع دارویی
  • صنعت پتروشیمی
  • صنایع بهداشتی به منظور انتقال مواد شوینده
  • صنعت تصفیه آب و فاضلاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *