پمپ, تجهیزات

فروش انواع پروانه پمپ

فزوش انواع پروانه پمپ

ساخت پروانه پمپ آب با توجه به معیارهای مختلف، و انواع آن ها دارای تقسیم بندی های متفاوتی می باشد. در مطلب قبلی یکی از تقسیم بندی های اصلی فروش انواع پروانه پمپ ها ارائه شده است. که با کلیک روی کلمه ی لینک شده انواع پروانه پمپ می توانید آن را مطالعه فرمایید. که این پروانه ها به سه گروه پمپ پروانه باز، نیمه باز و بسته تقسیم می شدند. 

برای ساخت پروانه پمپ آب یا دیگر پمپ ها متناسب با کاربری هر کدام متریال خاصی استفاده می شود. همچنین بر اساس نوع هر پمپی، پروانه متناسب با آن به کار می رود. مثلا پروانه پمپ کف کش از نوع نیمه باز است. و یا به غیر از پروانه پمپ کف کش پروانه پمپ های سانتریفیوژ را می توان مثال زد که در مقاله مربوطه توضیح داده شده است.

اما ساخت پروانه پمپ آب فقط محدود به این دسته بندی نیست. علاوه بر تفاوت در متریال، مانند پروانه پلاستیکی پمپ آب یا انواع فلزی آن ها، موارد دیگری نیز وجود دارد. که در ادامه به مهم ترین آن ها اشاره می کنیم.

انواع پروانه پمپ از نظر مسیر جریان سیال

بر اساس نحوه انتقال سیال از بین پره های پروانه پمپ ها این تقسیم بندی انجام شده است. با توجه به این مورد، سه دسته کلی پروانه از نظر چگونگی عبور سیال به شرح زیر وجود دارد.

  • جریان شعاعی (Radial flow)

در این مدل، ورود سیال در راستای محور می باشد. اما پس از حرکت در طول پروانه ها به صورت شعاعی طبق تصویر زیر خارج می گردد. برای مواردی که هد بالا و دبی کمی نیاز است، این نوع پروانه مورد استفاده قرار می گیرد.

پروانه جریان شعاعی

  • جریان محوری (Axial flow)

این مدل مناسب پمپاژ هایی با دبی بالا و هد پایین می باشد. زیرا مسیر حرکت سیال در این نوع پروانه، مستقیم و در راستای محور اصلی است. 

پروانه جریان محوری

  • جریان شعاعی محوری (Mixed flow)

این نوع ویژگی هایی از هر دو پروانه بالا را نیز دارد که در واقع تلفیقی از دو مدل قبلی است. سیال در این پروانه، هم راستا با محور وارد می شود، ولی موقع خروج در جهتی زاویه دار با محور خارج می شوند.

قیمت پروانه پمپ

انواع پروانه پمپ ها بر اساس طرح پره ها

ساخت پروانه پمپ بر مبنای شکل ظاهری پره های آن ها می باشد. با توجه به این معیار، فروش انواع پروانه پمپ نیز متناسب با مدل پمپ ها انجام می شود. که هر یک از این انواع برای نوع خاصی از سیال مناسب هستند که در ادامه به آن ها اشاره شده است.

پروانه ورتکس

این پروانه جریانی گردابی شکل تولید می کند. به همین دلیل مناسب انتقال مواد جامد چسبناک یا مواردی نظیر آشغال ها می باشد.

خرید پروانه پمپ

پروانه ملخی

استفاده از این مدل پروانه برای مواردی است که دبی پمپاژ بالا، اما هد آن پایین است.

ساخت پروانه پمپ

پروانه پیچی

با توجه به شکل ظاهری این مدل مناسب مواد با ویسکوزیته بالا مانند روغن است.

پروانه پیچی

پروانه با تیغه برنده

همانطور که از نام آن مشخص است، در ساختمان این پروانه تیغه هایی تیز وجود دارد. از همین رو برای سیالاتی حاوی مواد جامد معلق بکار می رود. به همین دلیل می تواند ذرات معلق در سیالات را ببرد و ریز ترشان کند.

پروانه با تیغه برندهپروانه لاستیکی

در واقع این مدل پروانه پلاستیکی پمپ آب می باشد. که به دلیل داشتن این جنس لاستیکی در برابر ساییدگی مقاوم است. در نتیجه برای سیالاتی که دارای ذرات جامد ساینده هستند، استفاده می شود.

قیمت پروانه پلاستیکی پمپ آب

پروانه شعاعی

از پر استفاده ترین انواع پروانه پمپ مدل شعاعی را می توان نام برد. این مورد هم به دلیل کارایی و هم به دلیل تنوعی که دارد، محبوب شده است. انواع پروانه شعاعی شامل پمپ پره باز، نیمه باز و بسته می شود.

پروانه شعاعیپروانه مختلط

این مدل خود به نوعی شعاعی نیز محسوب می شود، با این تفاوت که پره های آن شکل اریب مانند دارد. معمولا موارد استفاده آن نیز برای دبی های بالا با هد متوسط می باشد.

پروانه مختلط

با توجه به نوع پروانه و متریال آن دارای قیمت های متفاوتی هستند. به عنوان نمونه قیمت پروانه پلاستیکی پمپ آب با فلزی آن متفاوت است. برای استعلام قیمت پروانه پلاستیکی پمپ آب یا مدل دیگر با شهر پمپ تماس بگیرید. همچنین متناسب با نوع پمپ می توان تک پروانه و دو پروانه ساخته شود. که تفاوت پمپ تک پروانه و دو پروانه در مقاله لینک شده ارائه شده است.

شما می توانید با خرید آنلاین در کوتاه ترین زمان محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید. شهر پمپ به عنوان مرکز فروش انواع پروانه پمپ و نیز انواع پمپ ها آماده ی خدمت رسانی به شما مشتریان محترم می باشد.

2 دیدگاه در “فروش انواع پروانه پمپ

  1. مهدی باباخانی گفت:

    پروانه پمپ روغن ۲۰۰-۴۰ رو میخوام

    1. مهسا جهانی گفت:

      با سلام
      این مدل موجود هست. فقط لطفا برند مورد نظر و جنس پروانه مورد نیاز (چدن یا استیل) رو بفرمایید. برای پاسخ دهی سریع تر هم میتونید با شماره 71057523-021 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *