پمپ, پمپ سانتریفیوژ

انواع پروانه پمپ سانتریفیوژ

قطعات-پمپ-سانتریفیوژ

از جمله پمپ ها برای انتقال مایعات می توان پمپ های سانتریفیوژ را نام برد. عملکرد این پمپ های گریز از مرکز به این شکل است. که از طریق مکش ایجاد شده توسط الکتروموتور پره های پمپ شروع به چرخش می کنند. در نهایت از این طریق و توسط نیروی گریز از مرکز مایع خارج می شود.

در مقاله های قبلی، پمپ سانتریفیوژ و نحوه ی نصب آن را کامل توضیح داده ایم. در این مقاله اطلاعاتی راجع به انواع پروانه پمپ سانتریفیوژ و رینگ سایشی آن توضیحاتی ارائه می شود. می توانید از طریق تصاویر پمپ سانتریفیوژ که در مقاله گذاشته شده شکل این پمپ را ملاحظه نمایید. همچنین برند های مختلف با تصاویر پمپ سانتریفیوژ در قسمت محصولات سایت شهر پمپ قرار داده شده است.

قطعات پمپ سانتریفیوژ

قطعات پمپ سانتریفیوژ دارای اجزای زیر می باشد.

  • پوسته
  • پروانه
  • شفت
  • رينگ سايشي پروانه و پوسته
  • ياتاقان ها
  • آب بندي
  • سیستم فلشینگ
  • كوپلينگ
  • Strainer یا فیلتر

انواع-پروانه-پمپ-سانتریفیوژ

انواع پروانه پمپ سانتریفیوژ

انواع پروانه پمپ سانتریفیوژ دارای پره هایی است که جریان از مرکز توسط آن ها به بیرون هدایت می شود. پروانه ها دارای انواع مختلفی است که در ادامه به آن ها اشاره شده است.  

بسته

در این پروانه قرار گرفتن پره‌ ها میان دو صفحه ی دایره‌ ای شکل است. که از طریق کانال بین این دو صفحه و پره‌ها سیالات عبور می کنند.
رایج ترین نوع پروانه برای پمپ های سانترفیوژ این مدل است. این پروانه با فشار زیاد حجم بالایی از سیالات را پمپاژ می کند. کاربرد آن نیز برای سیالات تمیز و بدون ناخالصی می باشد.

نیم باز

پره های این مدل پروانه از یک سمت به یک صفحه ی دوار متصل شده. و از سمت دیگر به طرف بخش داخلی پمپ باز می باشند.
در این مدل سیال میان پره‌ها با سیال درون کلگی در ارتباط است. نسبت به نوع پروانه بسته کارآمدی کمتری دارد. ولی توسط این نوع پروانه، می توان سیالاتی همراه با میزان معینی مواد معلق و ویسکوزیته ی بالاتر را پمپاژ کرد.

پمپ سانتریفیوژ پره باز یا پروانه باز

پروانه های پمپ‌ سانتریفیوژ پره باز از دو طرف باز هستند. این پروانه از دو مدل دیگر ضعیف تر است زیرا پره‌ ها از هیچ سمتی تکیه گاه ندارند. به این صورت که سیال بین پره‌ ها با سیالی که درون کلگی است کاملا در ارتباط است.

جهت انتقال سیالات دارای مواد جامد و ناخالصی ساخته شده ‌اند. ولی پمپ های این مدل ضعیف تر و کوچک تر هستند زیرا احتمال شکستگی پره‌ها را کاهش دهد.

رینگ سایشی سانتریفیوژ

از این رینگ جهت جلوگیری از فرسایش پروانه و پوسته در پمپ استفاده می شود.

نوع ساده برای پمپ هایی با فشار کاری پایین، از مدل پله ای در پمپ های با فشار کاری بالا و از L شکل در پمپ های با فشار متوسط استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *