پمپ, پمپ پیستونی

پمپ کارواش سه فاز و تک فاز

پمپ کارواش سه فاز و پمپ کارواش تک فاز

پمپ های پیستونی یا اصطلاحا پمپ های کارواش یکی از انواع پمپ های جابجایی مثبت به شمار می روند. به همین خاطر عملکردی بر اساس حرکت رفت و برگشتی قطعه ای به نام پیستون واقع در سیلندر پمپ، جهت پمپاژ سیالات مختلف دارند. این پمپ ها در دو نوع پمپ کارواش تک فاز و پمپ کارواش سه فاز عرضه شده و ویژگی اصلی آن ها، تامین فشار های بسیار بالاست. به لحاظ ابعادی نیز شامل پمپ کارواش کوچک و بزرگ می شوند. بر همین اساس کاربرد های اصلی آن ها مصارف خانگی بزرگ مقیاس و نیز مصارف صنعتی و نیمه صنعتی می باشد.   

طرز کار پمپ های کارواش

طرز کار پمپ های کارواش به این گونه است که با اتصال به یک مخزن آب، توسط شیلنگ نازل به صورت پیوسته از آب پر می شوند. چراکه وظیفه آن ها افزایش فشار آب ورودی می باشد. بر این اساس این پمپ ها توسط نیروی محرکه ای که از جریان برق یا سوخت های فسیلی دریافت می شود، آب را به صورت کاملا پر فشار به سمت بیرون هدایت می نمایند. این عملیات باعث اثر بخشی بهتر جریان آب در جهت حذف آلودگی ها و زدودن آن ها می گردد. 

پمپ کارواش کوچک

انواع پمپ کارواش سه فاز و تک فاز

انواع تک فاز و سه فاز از پمپ های کارواش، در الکتروموتور مورد استفاده کنار آن ها با هم متفاوت می باشند. به این صورت که الکتروموتور پمپ کارواش سه فاز از نوع سه فاز بوده و در مورد پمپ کارواش تک فاز نیز تک فاز می باشد. همین تفاوت باعث شده است که مشخصات فنی آن ها شامل هد و دبی در این دو دسته متفاوت از هم باشد. در ادامه به تشریح هر دسته از محصولات پمپ کارواش به صورت مجزا پرداخته شده است.

  • پمپ کارواش تک فاز

انواع پمپ کارواش تک فاز چون از برق شهری برای عملکرد خود بهره می گیرند، بنابراین استفاده از آن ها رایج تر از انواع دیگر بوده و به همین خاطر گزینه ی مناسب تری برای تمیز کردن آلاینده ها از سطوح مختلف به حساب می آیند. چراکه با وجود میزان توان و قدرت بالای این پمپ ها، حمل و نقل آن ها به راحتی امکان پذیر می باشد. همچنین بدنه ی مقاوم، راندمان بالا و در عین حال تولید سرو صدای کم حین کار، از دیگر مزایای این محصولات محسوب می شود.

  • پمپ کارواش سه فاز

پمپ کارواش سه فاز ، پر فشار ترین نوع از پمپ های کارواش به شمار می رود که با وجود تولید میزان فشار بالا، دبی پایینی را داراست. به دلیل این قدرت و توان بالاتر آن ها نسبت به انواع تک فاز معمولا از این پمپ ها به عنوان پمپ های صنعتی و نیمه صنعتی نام برده می شود. چراکه اکثرا در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

کاربرد های پمپ کارواش تک فاز و سه فاز

گفتیم که پمپ های پیستونی چه از نوع پمپ کارواش کوچک باشند و چه از نوع بزرگ آن، توانایی تامین فشار های بالایی را دارند. این فشار در بازه 100 تا 1000 بار قرار می گیرد. بنابراین معمولا در سیستم های شست و شو به کار برده می شوند. این نوع سیستم ها نیز غالبا در دو زمینه زیر کاربرد دارند. البته شما می توانید جهت دریافت مشاوره های رایگان در زمینه انتخاب پمپ کارواشی دقیقا متناسب با نیاز خود با شهر پمپ تماس حاصل فرمایید.

  • مصارف خانگی

این پمپ ها به دلیل فشار ضعیف تری که نسبت به انواع صنعتی دارند، برای شست و شوی دوچرخه، نمای ساختمان و دیگر کارواش های کوچک خانگی استفاده می شوند. انواع پمپ کارواش خانگی با توجه به ابعاد کوچکی که دارند، استفاده راحت تر و حمل و نقل آسان تری را نیز دارا می باشند.

  • مصارف صنعتی

این نوع پمپ ها در واقع نوعی دستگاه شوینده پر فشار به حساب می آیند که با افزایش جریان آب، قادر به تمیز کردن لایه های سخت تری از آلودگی ها هستند. پر کاربرد ترین مصارف استفاده از آن ها نیز در زمینه های صنعتی می باشد. این مصارف شامل رسوب زدایی، تمیز کردن انبار ها و سوله ها، تمیز کردن آلودگی های روغنی و … می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *