پمپ, پمپ آب خانگی, پمپ سانتریفیوژ

انواع پمپ خودمکش

نصب-پمپ-خودمکش

پمپ های خودمکش که از پمپ های نوین محسوب می شوند. ساختاری شبیه پمپ های سانتریفیوژ دارند. با این تفاوت که در صورت هوا گرفتن پمپ های سانتریفیوژ عملکرد خود را از دست می دهند. ولی پمپ خود پرایم با ترکیب هوا و آب به صورت سیالی مشابه آب، این مشکل را حل کرده است.

این پمپ ها انواع مختلفی دارند که هر کدام برای شرایط خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. از طریق کاتالوگ پمپ خودمکش می توانید مشخصات هر یک از پمپ ها را بررسی نمایید. شما می توانید جهت استعلام قیمت و دریافت کاتالوگ پمپ خودمکش با ما در شهر پمپ تماس بگیرید. همچنین برای خرید انواع پمپ می توانید به صورت آنلاین از سایت شهر پمپ اقدام نمایید.

نحوه کار پمپ سلف پرایم (خودمکش)

عملکرد پمپ خودمکش به این صورت است که با چرخش پره های موجود در آن، خلاء ایجاد شده و بدین طریق هوا به داخل کشیده می شود. سپس این هوا با مایه ی داخل محفظه پمپ ترکیب شده و به محفظه ی مکش منتقل می شود. در این مرحله هوا به دلیل سبک بودن در ناحیه بالایی و آب در ناحیه پایین قرار می گیرند. بنابراین هوای اضافی می تواند به راحتی خارج شده که مکش مورد نیاز برای پمپاژ آب را فراهم می کند.

انواع پمپ های خودمکش

می توان گفت این پمپ ها عملکردی متفاوت از سایر پمپ ها دارند. که دلیل تفاوت آن ها با دیگر پمپ ها نیز همین موضوع می باشد. در نتیجه انواع این پمپ ها شامل دسته های مختلفی از پمپ آب خانگی و سانتریفیوژ از نوع خودمکش می باشند.

کاتالوگ-پمپ-خودمکش

پمپ جتی

از انواع پمپ آب می توان به پمپ جتی اشاره کرد. ساختار پمپ جتی به این صورت است که می تواند آب را از اعماق بدون احتیاج به لوله کشی مکش کند و به سطح بیاورد. این دستگاه نوعی پمپ خودمکش است. و عملکرد آن به این شکل است که در قسمت مکش، خلاء ایجاد می شود و از این طریق هوا را از بین می برد. در آخر با خروج هوا سیال را پمپاژ می کند.

پمپ خودمکش چاه

پمپ خودمکش چاه همان طور که از نام آن پیداست برای مکش از اعماق کاربرد دارد.  نصب پمپ خودمکش چاه روی چاه انجام می شود. از کاربرد های آن می توان برای استفاده در مزارع، مصارف کشاورزی، دامداری و… نام برد.

پمپ خودمکش استخر

استفاده از این پمپ خودمکش استخر حائز اهمیت است. این پمپ انواع مختلفی دارد که پمپی قوی به شمار می رود. اگر برای تصفیه ی آب استخر استفاده شود موقع نصب پمپ خودمکش استخر درون پمپ فیلتری قرار می گیرد.

پمپ لجن کش خودمکش

در واقع پمپ لجن کش خودمکش ، پمپ فاضلابی می باشند. کاربرد آن ها برای پمپاژ و لایروبی تاسیسات آب و فاضلاب است. که به صورت اتوماتیک و نیمه اتوماتیک موجود می باشند.

نصب پمپ خودمکش

نصب این پمپ ها به راحتی انجام می گیرد و نیاز به زیر ساخت‌ خاصی ندارد. زیرا معمولا پمپ‌ خودمکش در قسمت بالای منبع سیالی که باید پمپاژ شود قابل نصب است. به دلیل نصب بر روی سطح زمین نیز تعمیر و نگهداری آسانی دارند. که اگر به موقع عیب یابی شوند راندمان و طول عمر بیشتری دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *