پمپ, پمپ بشکه کش

تفاوت پمپ بشکه کش برقی و بادی

تفاوت پمپ بشکه کش برقی و بادی

از جمله پمپ های خاص در مصارف صنعتی می توان به پمپ های بشکه کش اشاره کرد. این مدل پمپ ها غالبا به منظور تخلیه انواع بشکه و مخازن مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین باید دارای ویژگی هایی باشند که در هر نوع صنعتی با هر شرایطی بتوان از آن ها استفاده نمود. بر این اساس این محصولات دارای سه نوع پمپ بشکه کش بادی ، پمپ بشکه کش برقی و دستی می باشند. در این مقاله به بررسی تفاوت پمپ بشکه کش برقی و بادی خواهیم پرداخت.

چراکه در سال های اخیر با پیشرفت تکنولوژی نوع دستی این پمپ ها نسبت به گذشته، کمتر استفاده می شود. همچنین لازم به ذکر است که فارغ از نوع پمپ های بشکه کش، امروزه برند های داخلی و خارجی بسیاری اقدام به تولید انواع این محصولات نموده اند. جهت انتخاب بهترین مدل و برند متناسب با نیاز خود شما می توانید با کارشناسان ما در شهر پمپ تماس حاصل فرمایید. از این طریق علاوه بر استعلام موجودی ها و قیمت هر محصول از مشاوره های رایگان ما نیز در این زمینه بهره مند شوید.

تعاریف

  • پمپ بشکه کش برقی

به صورت کلی پمپ های بشکه کش به منظور تخلیه مخزن های مختلف استفاده شده و داخل آن ها تعبیه می شوند. انواع مختلف آن ها نیز با توجه به اینکه چه نوع نیروی محرکه ای برای شروع به کار به آن ها وارد می شود، متفاوت می باشد. رایج ترین نوع آن، پمپ بشکه کش برقی است که از یک موتور الکتریکی برای راه اندازی آن بهره گرفته می شود.

پمپ بشکه کش برقی

  • پمپ بشکه کش بادی

طرز کار پمپ بشکه کش بادی نیز دقیقا مشابه نوع برقی است. با این تفاوت که از کمپرسور های باد به عنوان جایگزینی برای الکتروموتور در کنار آن ها استفاده می شود. بنابراین نیروی اولیه برای روشن کردن آن ها توسط نیروی باد تامین می شود. 

پمپ بشکه کش بادی

شباهت پمپ بشکه کش بادی و پمپ بشکه کش برقی

با توجه به این موضوع که هر دوی این مدل ها در یک دسته بندی تحت عنوان محصولات پمپ بشکه کش قرار می گیرند، بنابراین بدیهی است که وجه اشتراکات بسیاری با هم داشته باشند. در واقع کلیت این دو نوع پمپ بسیار مشابه هم می باشد. در ادامه به برخی از اصلی ترین ویژگی های مشترک بین این دو دسته اشاره شده است.

  • هر دو دارای کاربردی یکسان یعنی تخلیه سیال از انواع بشکه می باشند.
  • متریال های مورد استفاده در ساخت هر دو مدل مشابه هم و شامل پلاستیک، استیل، پلیمر و آلومینیوم می شود.
  • در صورت استفاده از موتور ضد انفجار در نوع برقی، هر دو مدل مقاومت لازم برای انتقال سیالات قابل انفجار را دارند.
  • ساختمان کلی هر دو مدل مشابه یکدیگر می باشد.
  • هر دو دسته از نوع پرتابل بوده و دارای حمل و نقل آسانی می باشند.

تفاوت پمپ بشکه کش برقی و بادی

جهت داشتن انتخابی صحیح بین مدل های مختلف پمپ های بشکه کش، ضروری است که با تفاوت پمپ بشکه کش برقی و بادی به صورت کامل آشنا بود. در قسمت های بالا گفتیم که مهم ترین تفاوت آن ها مربوط به نیروی راه اندازی شان می باشد. اما همین مورد، تفاوت های دیگری را نیز در آن ها به وجود آورده است. در ادامه به تشریح کامل مهم ترین این تفاوت ها پرداخته شده است.

  • مهم ترین تفاوت پمپ بشکه کش برقی و بادی ، در انرژی است که برای راه اندازی آن ها استفاده می شود. نوع بادی با هوای فشرده شده توسط کمپرسور باد و نوع برقی توسط الکتروموتور هایی معمولی یا ضد انفجار، قابل استفاده با هر دو نوع برق تک فاز یا سه فاز کار می کنند.
  • به لحاظ قیمت، در ظرفیت و توان یکسان این پمپ ها، مدل بادی گران تر از مدل برقی می باشد. این در حالی است که هزینه خرید کمپرسور باد نیز در نوع بادی به صورت جداگانه محاسبه می شود.
  • علت تفاوت قیمت بالای این دو نوع این است که پمپ بشکه کش بادی، راندمان بالا تر و در عین حال استهلاک پایین تری نسبت به پمپ بشکه کش برقی دارد.
  • نوع سیالات مورد استفاده در مدل بادی، به دلیل عدم امکان ایجاد جرقه و آتش سوزی در آن ها می تواند سیالاتی قابل اشتعال هم باشد. در صورتی که در مدل برقی، معمولا از سیالاتی رقیق که دارای ویسکوزیته ای تا 800 سانتی پواز هستند، استفاده می شود.
  • نحوه اتصال شیلنگ باد به پمپ بشکه کش از نوع بادی، توسط فیتینگ های پنوماتیکی انجام می شود. در مقابل پمپ های بشکه کش برقی، به صورت کوپلینگ به الکتروموتور خود متصل می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *