پمپ, لوازم جانبی

قطعات یدکی پمپ

لوازم-پمپ-آب

انواع پمپ‌ها با کارکرد های مختلفی موجود هستند و به شکل ‌های متفاوتی نیز نصب می‌ شوند. لوازم جانبی یا قطعات یدکی پمپ نیز تاثیر بسزایی در کارایی سیستم آن دارد. برای اینکه قطعات یدکی پمپ مناسبی را انتخاب کنید باید اطلاعات کافی درباره آن داشته باشید. مثلا انتخاب شیر نامناسب که یکی از لوازم پمپ آب محسوب می شود می تواند میزان آبدهی و هد پمپ را کاهش دهد.

مجموعه ی شهر پمپ ارائه دهنده ی قطعات یدکی پمپ ها همین طور لوازم پمپ آب می باشد. جهت خرید قطعات پمپ و انواع پمپ ها می توانید با ما تماس حاصل نمایید. همچنین ارسال تمام محصولات شهر پمپ رایگان می باشد.

قطعات یدکی پمپ

پمپ ها لوازم جانبی مختلفی دارند که با توجه به مدل پمپ می تواند متفاوت باشد. در ادامه تعدادی از اصلی ترین قطعات و تجهیزات جانبی پمپ ها را معرفی می کنیم.

ست کنترل

یکی از مهم ترین لوازم پمپ ها می باشد که وظیفه ی قطع و وصل جریان پمپ را بر عهده دارند. همچنین دارای سیستمی است که به بررسی دبی و فشار ورودی و خروجی سیال می پردازد.

شافت پمپ

محور یا شفت پمپ یکی دیگر از لوازم جانبی می باشد که پروانه حول آن می چرخد. شافت پمپ مسئولیت انتقال گشتاور را از موتور به پروانه ها را دارد. همچنین این قطعات باید مقاوم باشند تا در مقابل گشتاور های خمیده نشوند.

پروانه ی پمپ

پروانه ها قطعات حساسی هستند که در ساختمان پمپ به کار می روند. تیغه ‌هایی که وظیفه آن‌ها منتقل کردن سیال به طرف خروجی است. قیمت پروانه پمپ ها با توجه به جنس آن ها متفاوت است. برای استعلام قیمت پروانه پمپ می توانید به سایت شهر پمپ مراجعه نمایید.

بلبرینگ

 حرکت شفت را محدود می کند تا ضربه های کمتری به بدنه پمپ وارد شود.

سیل مکانیکی

قطعه ای سرامیکی است که مانع نشتی مایعات و گازها می شود. سیل های مکانیکی دارای دو قطعه ی ثابت و متحرک هستند که بخش متحرک درون قطعه ی ثابت می چرخد.

فلوتر

 فلوتر ها از جمله لوازم پمپ آب می باشند که جهت کنترل سطح سیالات استفاده می شوند. در صورت کاهش سطح سیال برق موتور به صورت خودکار قطع می شود.

مانومتر

این تجهیزات برای کنترل فشار در مخزن سیال مناسب می باشند و می توانند از بروز حوادث مختلف جلوگیری کنند.

شیلنگ پمپ

شیلنگ از جمله اتصالات پمپ محسوب می شود که وظیفه انتقال سیال را از یک نقطه به نقطه دیگر دارد.

کلید فشار

کلید فشار یکی از تجهیزات ایمنی پمپ ها هستند. از این ابزار برای جلوگیری از نوسانات شدید فشار درون مخزن استفاده می شود.

چند راهه

این سیستم مخزن پمپ، مانومتر و  کلید فشار را به یکدیگر متصل می کنند. که یکی از قطعات مهم و اثر گذار در انتقال سیال می باشند.

پمپ های زیادی به دلیل استفاده از لوازم جانبی بی کیفیت از کار می افتند. این تجهیزات بی کیفیت می تواند عمر پمپ را کاهش دهد و سبب استهلاک بالای قطعات داخلی پمپ شود. برای خرید قطعات پمپ با کیفیت و استعلام قیمت به روز می توانید با شهر پمپ تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *