پمپ, پمپ آب خانگی, پمپ کف کش

مصرف برق پمپ آب

میزان مصرف برق پمپ آب خانگی

امروزه پمپ ها نسبت به گذشته مورد استفاده های بیشتری قرار می گیرند و در مصارف مختلف کاربرد های فراوان دارند که از جمله آن ها می توان به جا به جا کردن انواع سیالات و مایعاتی نظیر آب و گاز ها اشاره نمود. همچنین چون در مکان های تجاری، صنعتی، خانه ها و ادارات مورد استفاده قرار می گیرند، بنابراین میزان مصرف برق پمپ آب خانگی ، پمپ کف کش و سایر پمپ های آب از اهمیت بالایی برخوردار می باشند. چراکه پمپ ها، امروزه به یکی از اجزای مهم زندگی بشر تبدیل شده اند.

یکی از پر کاربرد ترین موارد استفاده از پمپ های آب در سیستم های تامین یا انتقال آب شهری است. به این صورت که برخی مدل های پمپ آب، آب تصفیه شده ی شهری را دریافت و توزیع می نمایند و برخی از مدل های دیگر، وظیفه انتقال پسماند ها، آلودگی ها و آب های سطحی را بر عهده دارند. شهر پمپ در این مقاله قصد دارد به این موضوع که مصرف برق پمپ اب خانگی چقدر است و تشریح میزان مصرف پمپ آب کف کش بپردازد.

مصرف پمپ آب

به صورت کلی مصرف پمپ آب ، فارغ از هر مدلی که دارد، حداقل 10 درصد از میزان برق مصرفی دنیا را در بر می گیرد. این در حالی است که هنوز هم بیشتر برق مصرفی از سوخت های فسیلی تامین می شود. البته لازم به ذکر است که در برخی موارد توان مصرفی پمپ آب خانگی ، پمپ کف کش و سایر پمپ های آب بیشتر از حد معمول شده و باعث هدر رفتن انرژی می گردد. در این مواقع مقدار زیادی کربن توسط این پمپ ها تولید می شود که خسارات زیادی از خود به جا می گذارد.

مصرف پمپ آب

نکته قابل توجه در رابطه با میزان مصرف برق پمپ آب ، این است که دو سوم آن ها بیش از 60 درصد انرژی را اضافی مصرف می کنند. به این معنی که اگر تمام صنایع، شرکت ها و واحد های مسکونی از پمپ هایی استاندارد و کم مصرف استفاده کنند، بهره وری سیستم ها به شدت بالا رفته و تقریبا 4 درصد از کل مصرف برق را کاهش می دهند که این موضوع، منجر به صرفه جویی در هزینه ها شده و سهم عمده ای در بهبود محیط زیستمان نیز خواهد داشت. 

میزان مصرف برق پمپ آب

طبق آمار به صورت کلی 80 درصد از پمپ ها را پمپ های نوع سانتریفیوژی تشکیل می دهند و نکته مهم در رابطه با این پمپ ها این است که ظرفیت اضافی شان حدود 20 تا 30 درصد می باشد. بنابراین در ادامه ابتدا به ذکر توان مصرفی پمپ آب خانگی و پمپ کف کش به عنوان دو نمونه از پمپ های پر مصرف سانتریفیوژی در صنایع خواهیم پرداخت و سپس به منظور کاهش این میزان مصرف به ارائه راهکار هایی در این زمینه پرداخته می شود.

میزان مصرف برق پمپ آب خانگی

به صورت کلی بدیهی است که وقتی از پمپ های آب خانگی با هدف افزایش فشار استفاده می شود، میزان مصرف انرژی و به تبع آن مصرف برق هم افزایش پیدا کند. در نتیجه لازم است به منظور مدیریت درست توان مصرفی پمپ آب خانگی ، در انتخاب نوع آن هنگام خرید محصولات پمپ آب خانگی توجه ویژه ای شود.

بنابراین در پاسخ به این سوال که مصرف برق پمپ اب خانگی چقدر است ، باید گفت، این میزان به مواردی مانند ارتفاع ساختمان، تعداد طبقات و تعداد واحد های هر طبقه بستگی دارد. علاوه بر این موارد، عوامل دیگری همچون اندازه قطر دهانه ورودی و خروجی، میزان هد و دبی نیز روی مصرف پمپ آب خانگی موثر می باشند. هرچه مقدار این موارد بیشتر باشد، پمپ توان بیشتری داشته و با بالا رفتن این توان، میزان مصرف برق هم بالا تر خواهد رفت.

مصرف برق پمپ اب خانگی چقدر است

میزان مصرف برق پمپ کف کش

پمپ های کف کش نوعی پمپ سانتریفیوژ یا گریز از مرکز می باشند که جهت جمع آوری آب های تمیز سطحی و یا آب های زیر زمینی به صورت عمودی یا افقی به کار گرفته می شوند. این نوع از پمپ ها امروزه در اندازه ها، ظرفیت ها و ساختار های مختلفی تولید می شوند. برای تعیین میزان مصرف برق پمپ آب کف کش باید به نوع آن و متناسب بودنش با نیاز مد نظر توجه شود. شما می توانید به منظور داشتن انتخابی صحیح و دریافت مشاوره رایگان راجع به خرید محصولات پمپ کف کش با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

مصرف برق پمپ آب

کاهش مصرف پمپ آب

کاهش مصرف پمپ آب در صورت رعایت نکاتی در این مورد هنگام انتخاب نوع پمپ بسیار ساده می باشد. بهتر است از یک متخصص در این زمینه کمک گرفته شود تا نتیجه بهتری حاصل گردد. اما علاوه بر این، آشنایی با نکات زیر و رعایت آن ها هنگام خرید نیز می تواند کمک کننده باشد.

  • میزان ظرفیت پمپ آب متناسب با سیال مورد پمپاژ و تا حد ممکن پایین انتخاب شود.
  • برای مواردی همچون سیرکوله کردن آب در سیستم ها، کوچک ترین و کم ظرفیت ترین پمپ استفاده شود تا مصرف انرژی کاهش یابد.
  • فشار دیفرانسیلی پمپ آب تا حد مجاز کاهش یابد.
  • طراحی سیستم به گونه ای انجام شود که اختلاف فشار در آن تا حد ممکن پایین باشد.
  • پمپ و یا الکتروموتور انتخابی بیشترین نرخ بهره وری ممکن را داشته باشد.
  • قدرت انتقال و عملکرد پمپ ها در بالاترین میزان خود باشد.
  • پمپ و درایو انتخابی کاملا متناسب با کاری که می خواهید، طراحی شده باشد. برای اطمینان از حصول این امر لازم است که نتیجه در موقعیت های مختلف کاری سنجیده شود.

2 دیدگاه در “مصرف برق پمپ آب

  1. مجتبی گفت:

    سلام. بهتر است که نوع پمپ و مقدار مصرف درج میشد. همه شرکت ها فقط توضیحات دادند

    1. مهسا جهانی گفت:

      سلام و با تشکر از نظرات شما
      متاسفانه با توجه به تنوع بی شمار مدل های پمپ های آب، نمیشه به صورت تک به تک این اطلاعات رو ذکر کرد. با این حال سعی میکنیم در مقالات بعدی اطلاعات بیشتری در این باره ارائه کنیم. همچنین شما می تونید برای اطلاع از مصرف برق پمپ مورد نظر خودتون با ما به شماره 021-71057523 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *