دسته‌بندی نشده

مزایای نصب شیرآلات توکار چیست؟

نصب شیرآلات توکار

اگر می خواهید شیرآلات زیبایی داشته باشید که کمترین فضای ممکن را از شما بگیرند و بسیار لوکس به نظر برسند، شیرآلات توکار گزینه ای عالی برای شما خواهد بود. شیرآلات توکار یک تجربه کاملا جدید و منحصر به فرد را نسبت به شیرآلات معمولی ارائه می دهد. به همین دلیل است که بسیاری از افراد استفاده از شیرآلات توکار را به مدل های معمولی ترجیح می دهند. در این مقاله قصد داریم درمورد مزایای نصب شیرآلات توکار توضیح دهیم تا بهتر متوجه شوید که چرا بهتر است از این نوع شیرآلات استفاده کنید.

شیرآلات توکار چه نوع شیرآلاتی هستند؟

نصب شیرآلات توکار

قبل از نام بردن مزایای این نوع شیرآلات بهتر است که ابتدا بدانید شیرآلات توکار چه نوعی از شیرآلات است. شیرآلات توکار در واقع داخل دیوار بالای سینک یا وان حمام نصب می شود. این کار باعث می شود تا شیر آب شناور به نظر برسد. شیرآلات توکار را می توانید در بیمارستان ها، رستوران ها و مدارس زیاد ببینید. استفاده از این نوع شیرآلات در بین منزل های مسکونی نیز بسیار محبوب شده است.

مزایای نصب شیرآلات توکار

مزایای نصب شیرآلات توکار

  1. صرفه جویی در فضا

اولین نکته مثبتی که نصب شیرآلات توکار به همراه خواهد داشت، صرفه جویی در فضا است. خانواده هایی که حداقل از 4 نفر بیشتر هستند، باید در مصرف فضای خانه تا حد امکان صرفه جویی کنند. یکی از بهترین راه ها برای صرفه جویی در استفاده از فضا، شیرآلات توکار است که فضای بسیار کمتری را اشغال می کند.

این نوع شیرآلات باعث می شود تا سینک شما خلوت تر به نظر برسد. همچنین دیوار نیز تمیز تر و خلوت تر به نظر خواهد رسید؛ زیرا اجزای مختلف شیر در داخل دیوار و خارج دید نصب می شود و تنها بخشی از شیر بیرون از دیوار خواهد بود.

  1. نظافت آسان تر

اگر تا به حال لباسشویی یا حمام خود را تمیز کرده باشید، احتمالا متوجه شده اید که رسوب و کثیفی ها بیشتر در اطراف شیر شما جمع می شود. به همین دلیل تمیز کردن شیر از کثیفی ها و رسوبات کلسیم در اطراف لوله کمی سخت تر خواهد بود.

در صورتی که چنین مواردی به موقع تمیز نشود، این تجمعات بعد از مدتی کپک می زند و شیر شما را مستعد زنگ زدگی می کند. همچنین باید اشاره کنیم که با این کار زیبایی شیر شما نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

با نصب شیرآلات توکار می توانید خود را از شر این مشکلات راحت کنید؛ زیرا امکان تجمع آلودگی ها و رسوبات کلسیم در اطراف شیر به حداقل می رسد و در نتیجه تمیز کردن آن نیز خیلی راحت تر خواهد بود.

  1. زیبایی بیشتر

شیرآلات توکار نه تنها آیرودینامیک و بهداشتی تر است، بلکه ظاهر زیبا تری نیز دارد. به همین دلیل مهم نیست که چه سبکی از شیرآلات توکار را انتخاب می کنید. هر مدل از شیرآلات توکار ظاهر نوآورانه ای دارد که شما می توانید با توجه به سلیقه خود یکی از مدل ها را برای نصب انتخاب کنید. علاوه بر این، مزیت دیگر نصب شیرآلات توکار این است که این نوع شیرآلات به تعمیر و نگهداری کمتری نیاز خواهد داشت. همچنین از لحاظ طراحی و زیبایی شیرآلات توکار در وضعیت بسیار بهتری قرار دارد. برای مثال شما می توانید شیر مورد نظر خود را از بین مدل های ساده و مینیمالیستی انتخاب کنید که امروزه بسیار محبوب است. شما می توانید مدل های بسیار مختلف دیگری را نیز انتخاب کنید که بر اساس زیبایی شناسی مدرن طراحی شده است تا بتوانید ظاهر مدرن خانه خود را بهبود دهید.

  1. حمام زیبا تر

نصب شیرآلات توکار در حمام برای زیبایی بیشتر یکی از بهترین کار هایی است که می توانید انجام دهید. درست مانند شیر های آشپزخانه می توانید سردوش های دستی را نیز به صورت توکار در حمام نصب کنید. دوش های توکار حمام هم کاربردی تر از شیر های معمولی است و هم اینکه از نظر زیبایی معمولا بهتر است. اگر می خواهید حمامی زیبا تر داشته باشید، پیشنهاد می کنیم که به سراغ دوش های توکار بروید.

نصب شیرآلات توکار در حمام، کمی زمان می برد. همچنین خوب است بدانید که اکثر شیرآلات توکاری که در حمام نصب می شود را با کروم یا نیکل می سازند.

مزایای شیرآلات توکار

  1. تنوع بالا

درست مانند شیر های معمولی در نصب شیرآلات توکار نیز حق انتخاب های بسیار زیادی خواهید داشت. همان طور که قبلا هم گفتیم شیر آلات توکار در انواع سبک ها، رنگ ها، اندازه ها و شکل های مختلف موجود است. فرقی نمی کند که چه سبکی را دوست دارید، همیشه می توانید شیر توکاری بر اساس معیار های خود پیدا کنید.

  1. راحتی بیشتر

شیر های معمولی ثابت هستند و معمولا امکان جابجایی آن ها وجود ندارد؛ اما شما می توانید از نصاب بخواهید نصب شیر آلات توکار را به نحوی انجام دهد که امکان حرکت دادن آن نیز وجود داشته باشد. به طور کلی شیرآلات توکار می تواند دامنه حرکتی بسیار وسیع تری داشته باشد. برای مثال شما می توانید شیر توکار خود را به نحوی نصب کنید که بالای اجاق گاز شما قرار بگیرد تا برای پر کردن ظروف خود با آب به پر کردن ظرف در سینک و سپس قرار دادن آن روی اجاق گاز نیاز نداشته باشید. همچنین این کار امکان ریزش آب روی کابینت را به حداقل می رساند.

  1. انعطاف پذیری بیشتر در بازسازی های آینده

نصب شیرآلات توکار کمی پیچیده تر از شیرآلات معمولی است؛ اما یکی از خوبی هایی که شیرآلات توکار دارد، این است که کار شما را در بازسازی هایی که در آینده قرار است انجام دهید، راحت تر خواهد کرد. شما حتی می توانید با کمی تخصص در این زمینه شیر های توکار خود را برای انجام بازسازی تغییر دهید تا در زمان بازسازی آسیب نبیند.

نتیجه گیری

شیرآلات می تواند به صورت توکار یا به صورت ساده نصب شود. در حال حاضر شیرآلات توکار در حال فراگیر شدن است و انتظار می رود از این پس، اکثر خانه ها با شیرآلات توکار ساخته شود. استفاده از شیرآلات توکار نسبت به شیر های معمولی که فضای زیادی را روی دیوار می گیرد، مزایای بیشتری دارد. برای آشنایی بیشتر در این مقاله درمورد مزایای نصب شیرآلات توکار توضیح دادیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *