پمپ, مخزن آب

نصب مخزن آب با پمپ در 7مرحله

نصب مخزن آب با پمپ

پمپ یکی از با ارزش ترین لوازم جانبی ای است که می توان آن را به مخازن آب اضافه کرد. فرقی نمی کند که مخزن آب خود را برای جمع آوری آب باران نصب کرده اید یا می خواهید از آب آن در زمان افت فشار آب استفاده کنید. نصب پمپ در کنار مخزن می تواند به میزان قابل توجهی فشار آب را افزایش دهد. با افزایش فشار آب خارج از مخزن می توان از آب آن برای کار هایی مانند آبیاری باغ که به فشار آب بالایی نیاز دارند، استفاده کرد. در این مقاله در مورد نحوه نصب مخزن آب با پمپ توضیح داده شده است.

برای نصب پمپ در کنار مخزن به چه چیز هایی نیاز دارید؟

هنگامی که یک پمپ گریز از مرکز را برای نصب در کنار مخزن آب خود انتخاب می کنید، به میزان انرژی ای که پمپ مصرف می کند دقت داشته باشید. برای مثال، بین پمپی که 0.37 کیلووات توان دارد و پمپی که 2.2 کیلووات توان مصرفی دارد، تفاوت قابل توجهی وجود دارد. علاوه بر این، سرعت موتور، فشار کاری و دمای محیط نیز می تواند روی انتخاب شما تاثیر بگذارد. پیشنهاد می کنیم برای انتخاب پمپ مناسب و نصب مخزن آب با پمپ از یک تکنسین متخصص در این حوزه کمک بگیرید.

به طور کلی برای این که مخزن آب خود را همراه با پمپ نصب کنید، به تجهیزات زیر نیاز خواهید داشت:

  • مخزن ذخیره آب
  • کیت اتصال دهنده پمپ به مخزن
  • یک پیچ گوشتی
  • انبر پمپ آب
  • نوار آب بندی

بعد از تهیه کردن تجهیزات باید دقت داشته باشید که در نزدیکی محل نصب پمپ پریز برق وجود داشته باشد. همچنین برای راه اندازی پمپ در هنگام باز شدن شیر ها و متوقف کردن آن در صورت عدم جریان آب نیاز به یک کلید کنترل خواهید داشت.

نحوه نصب مخزن آب با پمپ

نصب مخزن آب با پمپ

به طور کلی روند نصب مخزن آب با پمپ به شکل زیر خواهد بود. در صورتی که طبق مراحل زیر و با اصول ایمنی پیش بروید، هیچ مشکلی را پس از نصب مشاهده نخواهید کرد.

مرحله 1: شیر توپی را به مخزن متصل کنید.

در اولین مرحله از نصب پمپ در کنار مخزن باید ابتدا شیر توپی را از کیت کانکتور بردارید و مقداری نوار آب بندی دور آن در جهت عقربه های ساعت بپیچید تا زمانی که تمام سطح آن پوشانده شود. بعد از اینکه نوار آب بندی را دور محصول پیچ دادید، می توانید شیر را با چرخش در جهت عقربه های ساعت به مخزن ذخیره آب خود متصل کنید. خروجی شیر توپی در حین نصب مخزن آب با پمپ باید در پایین قرار بگیرد.

بعد از سفت شدن شیر در جای خود، باید مطمئن شوید که شیر نصب شده، صاف و رو به بالا است.

مرحله 2: شیر توپی 2.54 سانتی متری را به کنترل کننده جریان متصل کنید.

طبق آن چه در مرحله اول توضیح داده شد، مقداری نوار آب بندی را به دور شیر توپی 2.54 سانتی متری بپیچید تا سطح آن کاملا پوشانده شود. سپس در ادامه شیر توپی 2.54 سانتی متری را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید و مطمئن شوید که شیر محکم و مستقیم رو به بالا وصل است.

مرحله 3 : اتصالات CAM را فراموش نکنید.

در مرحله بعدی، برای نصب پمپ باید اتصالات CAM را بردارید و آن ها را با نوار آب بندی کاملا بپیچید. سپس آن ها را با چرخش در جهت عقربه های ساعت به ورودی پمپ آب متصل کنید. اتصالات CAM باید از پمپ خارج شوند. به نحوی که با شیر توپی کنترل کننده جریان، موازی باشند. سپس برای نصب مخزن آب با پمپ باید با استفاده از انبر پمپ آب آن ها را کاملا سفت کنید تا دیگر امکان چرخیدن آن ها وجود نداشته باشد.

اتصالات CAM را فراموش نکنید.

مرحله 4 : شلنگ مکش را وصل کنید.

شلنگ مکش در کیت اتصال پمپ وجود دارد. این شلنگ را به قفل اتصالات CAM که اکنون روی پمپ تقویت کننده گریز از مرکز قرار دارد، وصل کنید. اکثر کیت های شلنگ مکش دو عدد شلنگ مکش دارند تا از اتصال محکم اطمینان حاصل شود.

در مرحله بعد، شلنگ مکش باید به شیر توپی ای که به مخزن آب متصل است، وصل شود. شلنگ مکش را می توان به سادگی و با استفاده از دست نیز محکم کرد؛ اما بهتر است که این کار را هنگام نصب مخزن آب با پمپ با استفاده از وسایل و تجهیزات مناسب انجام دهید.

مرحله 5: لوله را به فلو کنترلر متصل کنید.

در مرحله بعدی، باید لوله را به کنترل کننده جریان متصل کنید. لوله کشی از یک قسمت به قسمت دیگر کمی متفاوت است؛ اما به طور کلی همه آن ها روند یکسانی دارند. پس از لوله کشی باید نوار آب بندی را به روزنه ای که انتهای لوله، وجود دارد بپیچید.

مرحله 6: آب را به جریان درآورید.

با استفاده از پیچ گوشتی مخصوص، پیچ تخلیه را که در بالای پمپ قرار دارد باز کنید تا آب آزادانه جریان پیدا کند. هنگامی که آب جریان پیدا کرد، می توانید این پیچ را ببندید و دوباره سفت کنید.

آب را به جریان درآورید

مرحله 7: پمپ را راه اندازی کنید.

در مرحله 7 از نصب مخزن آب با پمپ باید پمپ را راه اندازی کنید. بین بدنه و صفحه پشتی یا زیر پروانه، حلقه اورینگ پمپ را پیدا خواهید کرد. با کشیدن آن و برداشتن پروانه روی آن، پمپ راه اندازی خواهد شد. با پارچه پمپ را خوب تمیز کنید و هر گونه آلودگی را از بین ببرید. همچنین محلی که پمپ و مخزن در آن قرار گرفته اند نیز باید تمیز باشد. در صورت مشاهده هر گونه زباله یا مواد آلاینده در نزدیکی پمپ یا مخزن آن را بردارید تا بعدا در عملکرد پمپ اختلال ایجاد نشود.

نتیجه گیری

در مناطقی که دسترسی به آب محدود است و یا با افت فشار مواجه می شود، یکی از بهترین راه ها استفاده از مخزن آب است. البته مخازن آب نیز حتی ممکن است فشار کافی نداشته باشند. در این زمان نصب مخزن آب با پمپ می تواند انتخابی مناسب و عاقلانه باشد. در این مقاله در مورد نحوه نصب مخزن آب با پمپ توضیح داده شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *