مخزن آب

نکاتی مهم درباره خرید مخزن پلی اتیلن

خرید مخزن پلی اتیلن

مخازن آب در مناطقی که معمولا با افت فشار آب رو به رو هستند یا آب لوله کشی وجود ندارد، بسیار مفید و کاربردی هستند. اما مخازن آب نیز درست مانند دیگر محصولات، مدل های مختلفی دارند و باید با توجه به نیاز های فرد خریداری شوند. یکی از مخازن رایجی که در اکثر اوقات برای استفاده مناسب است، مخزن پلی اتیلن است. مخزن های پلی اتیلن کیفیت و ماندگاری بالایی دارند و می توانند به عنوان یک مخزن مورد اطمینان مورد استفاده قرار بگیرند. در این مقاله در مورد خرید مخزن پلی اتیلن توضیح داده شده است.

چگونه یک مخزن پلی اتیلن با کیفیت خریداری کنیم؟

خرید مخزن پلی اتیلن

  • مرحله 1: یک فروشنده مورد اطمینان پیدا کنید.

برای خرید یک مخزن پلی اتیلن ابتدا باید یک فروشنده پیدا کنید. فروشندگان مخازن پلی اتیلن به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند که شامل خرده فروشان و عمده فروشان است. خرده فروشان معمولا یک مغازه فیزیکی و ویترینی از مخازن آب دارند. شما می توانید با مراجعه به این مغازه ها مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید و به سرعت تحویل بگیرید.

یکی از مزیت های خرید مخزن پلی اتیلن از خرده فروشان این است که به سرعت مخزن خود را تحویل می گیرید. خرید از فروشندگان خرده برای کسانی که نیاز فوری به مخزن دارند، مناسب ترین کار است. اگر خرده فروش مخزن در نزدیکی محل سکونت خود ندارید، بهترین کار خرید از سایت های اینترنتی است.

اکثر فروشندگان عمده سایت های اینترنتی دارند. شما می توانید با کمی جست و جو در اینترنت مخزن مورد نظر خود را سفارش دهید و آن را درب منزل تحویل بگیرید. از خوبی های خرید مخزن پلی اتیلن به صورت آنلاین این است که شما احتمالا حق انتخاب های بیشتری نسبت به حالت معمول خواهید داشت.

بسته به نیاز خود یک مخزن پلی اتیلن مناسب انتخاب کنید

  • مرحله 2: بسته به نیاز خود یک مخزن پلی اتیلن مناسب انتخاب کنید.

اگر یک سیستم آبیاری با چاه دارید یا می خواهید آب آشامیدنی را به میزان زیادی ذخیره کنید، به یک مخزن آب نیاز خواهید داشت. مخازن ذخیره آب با اتصالات ورودی در بالای مخزن و اتصالات خروجی در پایین مخزن و درب مخزن مونتاژ می شوند. این روش سنتی است که اکثر تولید کنندگان مخزن پلی اتیلن طبق آن پیش می روند و عالی نیز عمل می کند.

بسته به نیازی که دارید، نوع مخزن شما نیز متفاوت خواهد بود. به همین دلیل قبل از خرید مخزن پلی اتیلن باید ابتدا نیاز خود را مشخص کنید. برای مثال، اگر قصد دارید که آب باران را جمع آوری کنید، باید مخزنی را خریداری کنید که به طور خاص برای جمع آوری آب باران مونتاژ شده باشد. در سیستم های چاه آب، شما می توانید با استفاده از یک سوئیچ شناور سیستم را خاموش کنید تا زمانی که مخزن پر است، آب هدر نرود. در مورد باران، شما نمی توانید باران را از آسمان متوقف کنید! به همین دلیل اگر قصد شما از خرید مخزن پلی اتیلن جمع آوری آب باران است، باید مخزنی را انتخاب کنید که اتصالات سرریز با اندازه مناسب داشته باشد تا آب بتواند به همان سرعت که وارد آن می شود، از مخزن خارج شود. این موضوع بسیار مهم است؛ زیرا در غیر این صورت ممکن است به ناودان خانه آسیب برسد.

اگر می خواهید که مخزن برای ذخیره آب آشامیدنی خریداری کنید، باید یک سری نکات دیگر را هم در نظر بگیرید. مخازنی که برای ذخیره آب آشامیدنی به کار گرفته می شوند، به نوعی طراحی می شوند که نیاز به یکپارچه سازی با سیستم لوله کشی خانه نداشته باشند. همچنین این دست از مخزن ها قابلیت این را دارند که تا مدت زمان طولانی تری آب را تازه نگه دارند.

یک مخزن تیره رنگ انتخاب کنید

  • مرحله 3: یک مخزن تیره رنگ انتخاب کنید.

در خرید مخزن پلی اتیلن انتخاب رنگ مناسب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اکثر مخازنی که در بازار می بینید، مشکی یا سبز تیره هستند. این رنگ ها بیشترین کاربرد را در ساخت مخازن آب دارند؛ زیرا مشکی تیره ترین رنگ طبیعت است. به همین دلیل مانع از ورود نور خورشید به داخل مخزن می شود. قبل از خرید مخزن پلی اتیلن باید دقت کنید که مخزن رنگ تیره ای داشته باشد.

رنگ های تیره با مسدود کردن اشعه ماوراء بنفش خورشید باعث جلوگیری از رشد جلبک در آب خواهند شد. قطعا هیچکس نمی خواهد که در آب آشامیدنی خانه اش جلبک رشد کند. علاوه بر این ها، جلبک ها باعث بروز مشکلات بسیار زیادی خواهند شد. جلبک می تواند نگهداری از مخزن را بسیار سخت تر کند. همچنین وجود جلبک در آب آشامیدنی باعث بیماری و کثیفی و در نتیجه خرابی سیستم فیلتراسیون خانه خواهد شد.

شاید فکر کنید که مسدود کردن نور خورشید در ساخت یک مخزن آب یک استاندارد صنعتی است. متاسفانه این گونه نیست. بسیاری از مخازن پلاستیکی موجود در بازار اجازه ورود نور به داخل را می دهند. قبل از اینکه مخزنی را خریداری کنید، باید از سازنده در مورد مواد به کار رفته در محصول سوال کنید؛ زیرا مواد به کار رفته نیز می توانند روی رد شدن نور خورشید تاثیر بگذارند. همچنین به دیواره های کناری مخزن نیز توجه داشته باشید. چرا که اکثر محصولات در دیواره های کنار خود اجازه ورود نور را می دهند.

برای اینکه از رشد جلبک در آب مخزن خود جلوگیری کنید، باید حتما رنگ تیره ای را انتخاب کنید. در خرید مخزن پلی اتیلن باید بدانید که اکثر مخازن تیره تولید شده در بازار از پلی اتیلن با چگالی بالا (HEPE) ساخته شده اند که اجازه ورود نور خورشید به داخل را نمی دهند.

نتیجه گیری

شاید فکر کنید که انتخاب و خرید مخزن پلی اتیلن بسیار ساده است و بعد از خرید می توانید به راحتی آب مورد نیاز خود را در آن ذخیره کنید. بر خلاف این موضوع، انتخاب مخزن باید با دقت هر چه تمام انجام شود. برای اینکه بتوانید مخزن مناسبی را انتخاب کنید، باید ابتدا یک فروشنده معتبر پیدا کنید. بعد از آن نیز باید بر اساس نیاز خود مخزن را انتخاب کنید. مخزن ها با توجه به نیاز های متفاوت، طراحی های متفاوتی نیز دارند. همچنین در آخر نیز باید دقت کنید مخزنی که انتخاب می کنید، نور را از خود عبور ندهد تا امکان رشد جلبک در آن وجود نداشته باشد. در صورتی که به نکات گفته شده در این مقاله، حین خرید مخزن پلی اتیلن توجه داشته باشید، می توانید خریدی هوشمندانه انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *