دسته‌بندی نشده

پمپ آب کشاورزی بنزینی چه مزیتی دارد؟

پمپ آب کشاورزی بنزینی

پمپ های آب، ماشین هایی برای انتقال آب به مزارع و محصولات کشاورزی هستند. ماشین هایی که انواع بسیار مختلفی از جمله دستی، بنزینی و برقی دارند و می توانند محصولات را به شیوه های گوناگونی از جمله قطره ای یا با شلنگ، آبیاری کنند. تولید این ماشین ها جرقه ای در دنیای کشاورزی بوده است. جرقه ای که پیشرفت کشاورزی و راحتی بیشتر کشاورزان را در پی داشته. با شهر پمپ همراه باشید تا در ادامه با پمپ های آب و علی الخصوص پمپ آب کشاورزی بنزینی بیشتر آشنا شوید.

پمپ های آب چگونه کار می کنند؟

پمپ های آب از سه بخش ورودی، سیستم پمپ و خروجی تشکیل شده اند. با ایجاد اختلاف فشار در سیستم پمپ، آب از سمت ورودی به داخل پمپ کشیده می شود. در چنین حالتی، آب از ناحیه ای با فشار بالا به ناحیه ای با فشار پایین حرکت می کند. با خروج آب از پمپ، آبیاری مزارع و محصولات کشاورزی اتفاق می افتد.

پمپ های آب کشاورزی به دو نوع اصلی دسته بندی می شوند. تفاوت این دو نوع در ایجاد اختلاف فشار در سیستم پمپ است. این دو نوع عبارت هستند از:

  • نوعی از این پمپ ها با تغییر فضا (حجم) در سیستم پمپ، اختلاف فشار ایجاد می کنند. پیستون ها، محفظه های بسته و دریچه ها، فشار در سمت ورودی را کاهش می دهند و در نتیجه، آب به داخل پمپ کشیده می شود. پس از مکش آب، فشار افزایش می یابد و آب از طریق خروجی سیستم پمپ جا به جا می شود.
  • نوع دیگر پمپ ها، پمپ های آب گریز از مرکز هستند که از تیغه های دوار (پروانه پمپ) استفاده می کنند تا انرژی را به جریان آب برسانند و آب را از طریق سیستم پمپ هدایت کنند.

در حقیقت هر دو نوع این پمپ ها برای کار کردن به انرژی نیاز دارند. این انرژی می تواند از طریق سوخت، برق یا جا به جایی دستی قطعات پمپ تامین شود.

انواع پمپ های آب متفاوت برای کشاورزان خرده پا

پمپ آب کشاورزی بنزینی

انواع مختلفی از پمپ های آب وجود دارند و انتخاب گزینه مناسب برای مزرعه و زمین کشاورزی شما از بین آن ها می تواند بسیار گیج کننده باشد. ممکن است برای انتخاب گزینه مناسب برای مزرعه تان نیاز به راهنمایی داشته باشید. هنگام انتخاب پمپ آب کشاورزی به موارد زیر توجه کنید:

  • بودجه
  • اندازه مزرعه
  • منبع آب
  • مقدار آب مورد نیاز

در میان موارد فوق، توجه به منبع آب اهمیت صدچندانی دارد. منابع آب نقش مهمی در تشخیص و انتخاب پمپ مناسب ایفا می کنند. اگر منبع آب، نزدیک به سطح زمین باشد، مانند رودخانه ها، دریاچه ها، مخزن ها یا حتی یک چاه بسیار کم عمق با عمق بین 0 تا 7 متر پمپ آب سطحی نیز برای آبیاری مزرعه شما کافی است.

برای استفاده از آب های عمیق تر از این مقدار، به یک پمپ آب شناور نیاز دارید؛ زیرا پمپ‌ هایی که روی سطح قرار می‌ گیرند (پمپ های سطحی) نمی ‌توانند آب را از عمق ۷ متری پایین ‌تر به بالا بیاورند.

پمپ های آب سطحی پمپ هایی هستند که بر روی سطح زمین، یعنی خارج از منبع آب قرار می گیرند. یک شلنگ از طریق ورودی این پمپ های آب در داخل آب قرار می گیرد. سپس این پمپ ها آب را با سیستم پمپ می مکند و آن را به مزرعه و محصولات کشاورزی شما می رسانند.

در مقابل، پمپ های آب شناور، داخل منبع آب فرو می روند. شلنگ این پمپ ها زیر آب قرار دارند. این سیستم پمپ، آب را از اعماق منبع به سوی مزرعه و محصولات شما بالا می آورد.

پمپ آب کشاورزی بنزینی

مزیت پمپ بنزینی

مدل‌ ها و برند های زیادی از پمپ آب کشاورزی بنزینی وجود دارد که متناسب با سلیقه ها و بودجه های گوناگون است. هر کدام از این پمپ ها ارزش منحصر به فرد و فوق ‌العاده‌ خود را دارند. این نوع پمپ های آب بسیار کارآمد، بادوام و کاملا ضد آب هستند. این پمپ ها به گونه ای طراحی شده اند که آب را بدون انرژی زیاد آماده استفاده می کنند.

مزیت اصلی این پمپ های بنزینی این است که می توانند آب را از اعماق بیشتری به بالا بیاورند.

در ادامه به مهم ترین مزیت های پمپ آب کشاورزی بنزینی خواهیم پرداخت:

  • پمپ آب بنزینی می تواند تا حداکثر 80 متر مکعب در ساعت را آبیاری کند. به این ترتیب، آبیاری محصول به طور حرفه ای پیش می رود و در زمان شما نیز بسیار صرفه جویی می شود.
  • به وسیله پمپ آب کشاورزی بنزینی گستره وسیعی از کاربرد ها را خواهید داشت. (زهکشی ورود آب، زهکشی حوضچه، تامین آب شیلات، آبیاری باغ و… از جمله این کاربرد ها هستند.)
  • خروجی آب آلیاژ آلومینیوم ویژگی مثبت دیگر این پمپ هاست. این پمپ ها معمولا در برابر زنگ زدگی بسیار مقاوم هستند.
  • بسیاری از مدل های جدید پمپ های بنزینی نسبت به مدل های قدیمی، سوخت اقتصادی تری دارند؛ یعنی مقدار کم تری سوخت مصرف می کنند و در نتیجه هزینه کمتری نیز به همراه دارند. کم سر و صدا هستند و به محیط زیست و محصولات کشاورزی شما آسیبی وارد نمی کنند.

جمع بندی

پمپ آب کشاورزی ماشینی است که تحولی فوق العاده در زمینه کشاورزی به وجود آورده است. با حضور این ماشین ها در عرصه کشاورزی، آرامش کشاورزان و مزرعه داران بیشتر شده و کشاورزی به فعالیت آسان تری تبدیل شده است. این پمپ ها انواع گوناگونی دارند که یکی از آن ها پمپ آب کشاورزی بنزینی است. ما در این مطلب شهر پمپ سعی کردیم تا شما را با پمپ های آب و به ویژه نوع بنزینی آن ها آشنا کنیم. فراموش نکنید که ابتدا مقدار مورد نیاز آب و منبع تامین آب را بررسی کنید و سپس پمپ مناسب را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *