پمپ, پمپ آب خانگی

پمپ افزایش فشار آب

پمپ افزایش فشار آب

یکی از مشکلات امروز جامعه بشر، کاهش شدید منابع آبی به دلیل افزایش جمعیت می باشد که در رابطه با آپارتمان ها منجر به کم شدن فشار آب می‌ گردد. امروزه از انواع افزایش دهنده فشار آب که در راس آن ها پمپ افزایش فشار آب قرار دارد، به عنوان راهکار هایی برای حل این مشکل استفاده می شود.

این پمپ ها که با نام پمپ های آب خانگی شناخته می شوند، دارای انواع مختلفی هستند. به این صورت که هم می توانند در  آپارتمان برای استفاده تمامی واحد ها باشند و هم می توانند در داخل هر واحد برای استفاده انفرادی، قرار گیرند. در ادامه ابتدا به مشکلات کاهش آب پرداخته و سپس به معرفی کامل پمپ افزایش فشار آب به عنوان راه حل رفع این مشکل می پردازیم.

علل کاهش فشار آب

به صورت کلی روش های گوناگونی به عنوان افزایش دهنده فشار آب لوله کشی ها وجود دارد. برای اینکه بهترین راه را از میان این راه حل های موجود انتخاب کنیم، بهتر است ابتدا به علت کم بودن فشار آب پی برده و بر اساس آن، راهکار مناسب را انتخاب نماییم. از جمله اصلی ترین دلایلی که منجر به کاهش فشار آب ساختمان ها می شوند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کنترل شیرآلات برای اطمینان از عدم وجود رسوباتی که مانع افزایش فشار آب می شوند.
  • بررسی لوله ها تا از نبود نشتی و ترکیدگی در آن ها اطمینان حاصل نمود.
  • خراب شدن پمپ که بدیهی است باید برای رفع آن به تعمیر یا تعویض پمپ پرداخت. 

پمپ افزایش فشار آب داخل واحد

استفاده از پمپ، رایج ترین راهکار برای افزایش فشار

پس از بررسی موارد بالا و اطمینان از عدم وجود رسوب، نشتی یا ترکیدگی در خطوط لوله، می توان از انواع پمپ های آب خانگی برای رفع مشکل فشار در آپارتمان ها استفاده نمود. این پمپ ها به عنوان افزایش دهنده فشار آب ، منحصرا برای این منظور طراحی و ساخته شده اند. بنابراین به راحتی می توانند فشار لازم را تامین نمایند.

به صورت کلی پمپ های آب بر اساس محل قرار گیری شان در واحد های مسکونی به سه دسته کلی به شرح زیر تقسیم می شوند. اینکه از کدام نوع در ساختمان خود استفاده نمود، امری است که باید با داشتن اطلاعات کافی انجام شود. کارشناسان شهر پمپ با داشتن ده ها سال تجربه در این زمینه می توانند راهنمایی های لازم را به شما مشتریان محترم ارائه نمایند. کافی است با ما تماس بگیرید تا از مشاوره های رایگان ما بهره مند گردید.

  • پمپ افزایش فشار آب آپارتمان

این پمپ ها قدرت بالایی داشته و در ساختمان هایی استفاده می شوند که دارای تعداد واحد های بالایی هستند. چراکه فشار آب در طبقات بالا تر کاهش یافته و نیازمند پمپ های افزایش دهنده فشار آب می باشند. این پمپ ها می توانند به صورت بوستر پمپ ساخته شده و یا به صورت تکی همراه با مخزن ذخیره استفاده شوند. اینکه از کدام مورد استفاده شود به تعداد طبقات، تعداد واحد ها و میزان مصرف آب ساختمان بستگی دارد.

افزایش دهنده فشار آب

  • پمپ افزایش فشار آب داخل واحد

غالبا در یک آپارتمان، فقط واحد های طبقات آخر با مشکل کمبود فشار مواجه هستند. به همین دلیل ممکن است، واحد های دیگر طبقات تمایلی به پرداخت هزینه خرید محصولات پمپ های آب خانگی را نداشته باشند. در این مواقع می توان از پمپ های کوچک افزایش دهنده فشار آب که روی لوله های داخل هر واحد نصب می شوند، استفاده کرد تا از این طریق فشار آب داخل واحد خود را افزایش داد.

  • پمپ افزایش فشار آب آبگرمکن

امروزه برای تامین آب گرم از آبگرمکن هایی در دو نوع دیواری و ایستاده استفاده می شود. نحوه کار انواع دیواری آن ها، بر خلاف آبگرمکن‌ های ایستاده به گونه ایست که برای تامین آب گرم، باید فشار آب تا عدد مشخصی برسد. در صورت کمتر بودن این فشار از میزان مشخص شده و یا کاهش فشار آب داخل آبگرمکن‌ های دیواری، عملکرد آن مختل شده، در نتیجه آب گرم تولید نمی شود. به منظور تامین این میزان فشار، بهتر است از پمپ‌ های کوچکی مخصوص این امر در ورودی آبگرمکن استفاده گردد تا آب گرم خانه با فشار و دمای مناسب همیشه در دسترس خانواده باشد.

کاهش فشار آب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *