پمپ, پمپ دوزینگ

پمپ دوزینگ گراندفوس

پمپ دوزینگ گراندفوس

برند گراندفوس

پمپ های دوزینگ یا مترینگ پمپ جهت تزریق مقدار حجمی مشخصی از یک ماده به هرگونه دوغابی مورد استفاده قرار می گیرند. این پمپ ها دارای انواع و برند های مختلفی هستند. غالب برند های دوزینگ پمپ، ایتالیایی می باشد که در مطالب قبلی چند نمونه آن معرفی شده است. در این مقاله قصد داریم با یکی از با کیفیت ترین برند های این پمپ به نام پمپ دوزینگ گراندفوس آشنا شویم. شما می توانید جهت خرید، دریافت مشاوره و کاتالوگ پمپ گراندفوس با ما در شهر پمپ تماس حاصل فرمایید.

برند گراندفوس شرکتی دانمارکی است که با خرید آلدوز در سال 2006، شروع به تولید تجهیزات آب و فاضلاب کرد. تولید این کمپانی بر پایه مشتری مداری و رعایت آخرین استاندارد ها، همچنین با توجه به نیاز های به روز بازار می باشد. از جمله محصولات این شرکت، پمپ دوزینگ است که در ادامه مشخصات و کاربری های آن ارائه شده است.

برند گراندفوس

ویژگی های پمپ دوزینگ گراندفوس

پمپ های دوزینگ گراندفوس دارای مدل های مختلفی است که هر یک از آن ها خود دارای چندین سری مختلف می باشند. همچنین برند گراندفوس دارای هر دو نوع پمپ دوزینگ سلونوئیدی و برقی دیافراگمی نیز می باشد. با توجه به کاتالوگ پمپ گراندفوس مدل های آن در جدول زیر مشخص شده است. 

نام سری حداکثر فشار (بار) حداکثر دبی (لیتر بر ساعت) جنس دیافراگم
DDA 16 200 PTFE
DDC 10 15 PTFE
DDE 10 200 PTFE
DDI 10 150 PTFE
DME 10 940 PTFE
DMH 200 3000 PTFE
DMX 12 4000 PTFE

 

همان طور که در جدول بالا مشاهده می کنید دیافراگم تمامی مدل ها از جنس PTFE ساخته شده است. به دلیل اینکه با توجه به کاربرد این پمپ ها باید از ویژگی ضد خوردگی برخوردار باشند. شما می توانید با مراجعه به سایت در قسمت محصولات دوزینگ پمپ، مشخصات فنی هر یک را بررسی نمایید.

مزایای پمپ دوزینگ گراندفوس

می توان گفت پمپ تزریق مایعات برند گراندفوس یکی از بهترین برند ها محسوب می شود. به دلیل اینکه یکی از مزایای این پمپ ها جنس با کیفیت آن ها است که در دو جنس پلیمر و استیل ساخته می شوند. سیال نیز با قطعات پمپ تماس پیدا نمی کند و نیاز به آب بندی ندارند. همچنین دو صفحه نمایش آنالوگ و دیجیتال دارند، که به همین دلیل با دو روش دستی و اتوماتیک دبی آن ها قابل کنترل است. همچنین از نظر تعمیر و نگهداری شرایط آسان تری به نسبت سایر برند ها دارند. و همین طور با توجه به نحوه ی نصب پمپ های دوزینگ این موضوع نیز صادق است. 

انواع پمپ های دوزینگ از نظر عملکرد بسیار دقیق هستند، همچنین امکان لینک شدن با تجهیزات کنترل سیستم را نیز دارند. در قسمت قبلی ذکر شد که در سه نوع دیافراگمی، سلونوئیدی و در صورت سفارش با موتور های ضد انفجار نیز عرضه می گردند. از همین رو می توانند رنج وسیعی از هد و دبی را پوشش دهند. از میان انواع آن ها، مدل دیافراگمی بسیار قوی بوده و امکان تامین فشار های بسیار بالا را دارد. همین طور این پمپ ها قادر به تولید جریانی کاملا نرم نیز هستند.

پمپ تزریق مایعات   

کاربرد های پمپ دوزینگ گراندفوس

 با توجه به اسم این پمپ ها مشخص است که مخصوص تزریق مایعات می باشند. در نتیجه امکان پمپاژ انواع سیال ها، مواد شیمیایی اسیدی و بازی توسط آن ها امکان پذیر است. از جمله صنایع دیگر که از این پمپ ها استفاده می کنند، به شرح زیر می باشد:

  • پالایشگاه ها، صنایع نفت و گاز
  • موارد پزشکی و دارویی
  • کلرزنی و نمک زدایی
  • صنایع غذایی
  • کارخانه های تولید کاغذ و خمیر
  • صنایع تصفیه آب (آشامیدنی) و فاضلاب
  • صنایع نساجی و تولید رنگ
  • مورد استفاده در برج های خنک کننده و دیگ های بخار
  • مصارفی جهت نظافت صنعتی و گرمایش صنعتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *