پمپ, پمپ حلزونی

پمپ حلزونی لوارا

پمپ حلزونی لوارا

برند لوارا

پمپ های حلزونی که اصطلاحا با نام پمپ گریز از مرکز فشار قوی نیز شناخته می شود، از جمله تجهیزات مهم صنعتی به حساب می آید. چرا که قدرت پمپ حلزونی برای پمپاژ سیالات علی الخصوص آب بسیار بالا می باشد. البته این ویژگی باعث بیشتر بودن قیمت پمپ های گریز از مرکز نسبت به سایر پمپ های سانتریفیوژ شده است. پیشتر در رابطه با طرز کار پمپ حلزونی نیز آشنا شدیم. به این صورت که از طریق چرخش پروانه داخل محفظه حلزونی پمپ، عملیات پمپاژ انجام می گردد. در این مقاله به تشریح کامل یکی از برند های این نوع پمپ، پمپ حلزونی لوارا خواهیم پرداخت.  

برند لوارا متعلق به شرکتی ایتالیایی و زیر مجموعه شرکت بزرگ Xylem  می باشد که فعالیت خود را در تولید و عرضه انواع پمپ ها در زمینه های مسکونی، تجاری، صنعتی و کشاورزی از سال 1986 شروع کرده است. محصولات آن امروزه به بیش از صد و پنجاه کشور صادر می گردد. تولید این کمپانی بر پایه افزایش کیفیت و ایمنی و نیز کاهش آسیب به محیط می باشد. از دیگر ویژگی های محبوبیت آن ها، متریال مورد استفاده در پمپ های تولیدی شان می باشد. جنس استنلس استیل که هم دارای مقاومت بالا در برابر خوردگی است و هم از آلودگی آب جلوگیری می کند. از جمله ی پمپ های تولیدی این شرکت، پمپ گریز از مرکز لوارا می باشد که در ادامه، مشخصات آن نیز ارائه شده است.

برند لوارا

ویژگی های پمپ حلزونی لوارا

هر چند به صورت کلی، سری های موجود در انواع پمپ گریز از مرکز فشار قوی لوارا، تعداد کمی است. اما در هر یک از این سری ها، چندین مدل مختلف وجود دارد که قدرت پمپ حلزونی در هر کدام متفاوت است. این مدل های مختلف هم از نظر مشخصات فنی و هم نحوه اتصال در مدار با هم متفاوت هستند.

در کادر بالا تمامی این مدل ها با میزان هد و دبی شان به تفکیک آورده شده است. شما می توانید به منظور مشاهده اطلاعات کامل هر یک روی تصویر محصول کلیک نمایید. همچنین برای قیمت پمپ های گریز از مرکز و دریافت مشاهده رایگان در زمینه انتخاب صحیح آن ها با شماره 44965607-021 تماس حاصل فرمایید.

مزایای پمپ گریز از مرکز لوارا

راندمان، طول عمر و کیفیت بالای پمپ های این برند، مهم ترین مشخصه مثبت آن ها به حساب می آید. همینطور با توجه به طرز کار پمپ حلزونی ، علاوه بر مشخصات فنی، از نظر سایز و متریال مورد استفاده نیز، تنوع زیادی وجود دارد. به طور مثال جنس قطعات سازنده این پمپ ها، غالبا از استنلس استیل یا چدن می باشد. البته همانطور که در بالا ذکر شد، نحوه اتصال این پمپ ها با موتور نیز متفاوت می باشد. این اتصال یا به صورت کوپله مستقیم و یا کوپل با واسطه صورت می گیرد.

نحوه طراحی پمپ گریز از مرکز لوارا نیز خود مزایای بسیاری را به این محصولات افزوده است. از جمله آن ها امکان کار با هر دو برق تک فاز و سه فاز می باشد. همچنین شکل ظاهری آن ها نیز طراحی فشرده ای دارد که نتیجتا فضای کمی را در محیط اشغال می کند. نکته آخر در رابطه با این پمپ ها، میزان سر و صدای تولیدی و لرزش بسیار کم آن ها حین کارکرد می باشد.

قیمت پمپ های گریز از مرکز فشار قوی 

کاربردهای پمپ حلزونی لوارا

از آنجاییکه میزان آبدهی پمپ های حلزونی خیلی بالاتر از سایر پمپ هاست. معمولا در مواردی که مسافت های طولانی وجود دارد، بیشترین استفاده را دارند. برخی از مصارف استفاده آن ها در این برند به شرح زیر می باشد.

  • موارد شست و شوی صنعتی
  • در تهویه مطبوع و سیستم های گرمایشی
  • آبیاری
  • صنایع شیمیایی نظیر باتری سازی
  • پتروشیمی
  • صنایع غذایی
  • تصفیه آب و فاضلاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *