پمپ, پمپ طبقاتی

پمپ طبقاتی پنتاکس

پمپ طبقاتی پنتاکس

به صورت کلی پمپ های طبقاتی یکی از پمپ های فشار قوی محسوب می شوند. این فشار بالا را نیز مدیون داشتن چندین پروانه به جای یکی در ساختمان خود هستند. با توجه به نحوه قرار گیری این پروانه ها نیز می توان آن ها را در دو دسته کلی پمپ های طبقاتی عمودی و افقی تقسیم بندی نمود. یکی از قدیمی ترین برند های تولید کننده انواع پمپ های طبقاتی، پمپ طبقاتی پنتاکس بوده که در ادامه این مقاله قصد داریم به تشریح کامل آن بپردازیم.

به صورت کلی برند پنتاکس اورجینال از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. به همین نسبت قیمت آن نیز بیشتر از سایر برند هاست. اما در سال های اخیر برند های دیگری نیز تاسیس شده اند. محصولات این برند ها با وجود قیمت پایین تر، کیفیت قابل قبولی را هم ارائه می دهند. شما می توانید به منظور استعلام هر یک از این نوع پمپ ها در برند های مختلف، همچنین دریافت مشاوره هایی رایگان جهت داشتن مناسب ترین انتخاب با واحد فروش شهر پمپ تماس حاصل فرمایید.

برند پنتاکس (PENTAX)

برند پنتاکس مربوط به شرکتی ایتالیایی بوده که فعالیت خود را از سال 1990 در طراحی و عرضه انواع پمپ و الکتروموتور در کاربری های گوناگون شروع نموده است. هدف پنتاکس ضمن حفظ کیفیت محصولاتش از طریق انجام چندین مرحله آزمایش و انواع تست های شیمیایی، زمانی و محیطی، طراحی تجهیزاتی متناسب با نیاز های موجود در بازار، بر اساس تکنولوژی روز می باشد. با توجه به این موضوع و مشتری مداری این برند، امروز پمپ های آن به صد ها کشور دیگر صادر می گردد. از جمله ی پمپ های تولیدی برند پنتاکس، پمپ طبقاتی می باشد که در ادامه، اطلاعات بیشتری بر اساس کاتالوگ آن ها ارائه شده است.

برند پنتاکسویژگی های پمپ طبقاتی پنتاکس

محصولات پمپ طبقاتی پنتاکس در چندین مدل مختلف ساخته و عرضه می شود. این مدل ها در پارامتر هایی همچون هد و دبی با هم تفاوت دارند. اما جدا از این موارد می توانند فارغ از مقدار مشخصات فنی شان، در دو نوع عمودی یا افقی عرضه شوند. توجه به این اطلاعات علاوه بر اینکه روی قیمت هر مدل اثر گذار است، باعث می شود که بین تعداد بی شماری مدل، بهترین آن ها را متناسب با سیستم خود انتخاب نمود. به همین دلیل در ادامه همه این موارد در جدولی جهت دسترسی ساده تر جمع آوری و در اختیار مشتریان قرار گرفته است.

نام سری حداکثر هد (متر) حداکثر دبی (متر مکعب بر ساعت) نوع
ULTRA HX 268 28 عمودی
ULTRA HS 319 118 عمودی
ULTRA SV 138 400 عمودی
ULTRA SLG 245 240 عمودی
MSV 261 90 عمودی
4MSV 71 48 افقی

مزایای پمپ طبقاتی پنتاکس

مهم ترین ویژگی مثبت انواع پمپ طبقاتی پنتاکس ، تنوع مدلی بالای آن هاست. این تنوع به جز هد و دبی که در بالا نیز ذکر شد، متریال مورد استفاده در ساخت این محصولات را نیز در بر می گیرد. در واقع پمپ های پنتاکس در چندین جنس مختلف شامل چدن، استیل و نوریل (برای قطعات داخلی آن ها) ساخته می شوند. همچنین وجود هر دو مدل عمودی و افقی از پمپ های طبقاتی باعث می شود که بتوان از آن ها در هر مکانی به فراخور ابعادی که دارند، استفاده نمود. معمولا از انواع عمودی در فضاهای کوچکتر و از مدل های افقی در فضا هایی با ارتفاع های کمتر استفاده می گردد.

مزیت دیگر این محصولات طراحی و تولید آن ها با بهره گیری از به روز ترین دانش و تکنولوژی در این زمینه می باشد. لازم به ذکر است که این پمپ ها به صورت کاملا یکپارچه هم عرضه می شوند. بر همین اساس حین کار ارتعاشات و سر و صدای بالایی از خود تولید نمی کنند. همین طور پمپ های طبقاتی پنتاکس علاوه بر قیمت مناسبی که دارند، به لحاظ میزان راندمان نیز بسیار مقرون به صرفه محسوب می شوند. نکته آخر بحث تعمیر و نگهداری این محصولات است که به صورت کاملا ساده امکان پذیر است. 

کاربرد های پمپ طبقاتی پنتاکس

پمپ های طبقاتی پنتاکس قادر به تامین ظرفیت آبدهی و میزان فشار بالایی می باشند. بنابراین بدیهی است که غالب مصارف استفاده از آن ها در موارد صنعتی یا بزرگ مقیاس خلاصه شود. با توجه به این موضوع، اصلی ترین کاربرد های این محصولات شامل صنایع زیر می شود.

  • انواع بوستر پمپ های آبرسانی و آتش نشانی
  • سیستم های تصفیه و آب شیرین کن
  • دیگ های بخار
  • صنایع غذایی
  • سیستم های گرمایشی، سرمایشی و تهویه مطبوع
  • انواع سیستم های شست و شوی صنعتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *