پمپ, پمپ پیستونی

پمپ پیستونی کت

پمپ پیستونی کت

یکی از معروف ترین پمپ های صنعتی، پمپ های پیستونی نام دارند. به دلیل کاربرد های خاص این محصولات، معمولا تولید کنندگان معدودی اقدام به ساخت این پمپ ها می کنند. یکی از شناخته شده ترین آن ها، پمپ پیستونی کت که به آن پمپ کارواش کت نیز گفته می شود، می باشد.

این پمپ ها به این خاطر بسیار شناخته شده است که برای هر نوع موارد مربوط به شست و شو های خانگی و صنعتی می توان از آن ها استفاده نمود. در این مقاله قصد داریم به تشریح بیشتر پمپ های پیستونی این برند بپردازیم. شما می توانید پس از آشنایی با برند کت، در صورت تمایل جهت استعلام قیمت این محصولات و یا دریافت مشاوره رایگان در زمینه خرید پمپ های پیستونی با ما تماس حاصل فرمایید.

برند کت (CAT)

برند کت مربوط به شرکتی آمریکایی بوده که فعالیت خود در زمینه تولید و عرضه انواع الکتروپمپ های کارواش را از سال 1968 شروع نموده است. امروزه این برند با گسترش خط تولید محصولاتش، پمپ های خود را به سایر کشور ها نیز صادر می کند. حفظ کیفیت محصولات و به تبع آن افزایش عمر مفید آن ها، پارامتر هایی است که این شرکت برای طراحی و ساخت پمپ های خود مد نظر دارد. 

برند کت CAT

ویژگی های پمپ پیستونی کت

همانطور که در قسمت های بالا ذکر شد، محصولات پمپ پیستونی کت مناسب غالب کاربری های موجود در بازار فروش می باشند. علت آن نیز تنوع مدلی بالایی است که در این برند وجود دارد. این تنوع بالا هرچند باعث بیشتر شدن حق انتخاب می شود، اما در برخی مواقع با انتخابی اشتباه، هزینه بیشتری را برای مشتری به دنبال خواهد داشت. به همین خاطر در ادامه مشخصات فنی مورد نیاز برای تمامی مدل های این برند، در جدولی به صورت خلاصه آورده شده است تا از این طریق امکان مقایسه آن ها با هم به راحتی فراهم گردد. البته کارشناسان واحد فروش شهر پمپ نیز می توانند راهنمای مناسبی برای این منظور باشند.

نام سری حداکثر هد (متر) حداکثر دبی (مترمکعب بر ساعت)
XP 703 0.45
SF 2460 1.14
DX 2812 1.14
SP 2109 0.91
G1 3515 1.82
CP 2812 2.73
R 1898 54.5
C 3515 22.71
K 4921 13.63

مزایای پمپ کارواش کت

انواع پمپ پیستونی کت دارای کیفیت بالای ساخت بوده و از راندمان و طول عمر طولانی ای نیز برخوردارند. بنابراین استهلاک آن ها تا حد زیادی کاهش یافته و هزینه نگهداری و تعمیر آن ها نیز بسیار پایین می باشد. به صورت کلی اساس کار پمپ های پیستونی، جهت تامین فشار های بالا می باشد. محصولات این برند هم علاوه بر توانایی تامین این فشار کاری بالا، دارای دبی پایداری نیز می باشند. به این معنی که امکان نگه داشتن فشار در دبی ثابت توسط آن ها وجود دارد.

همچنین تنوع مدلی این پمپ ها به لحاظ اندازه سایز ورودی و خروجی و نیز متریال ساخت قطعات آن ها شامل دو جنس استیل و برنج، باعث می شود که پمپ های CAT تقریبا تمام نیاز های بازار را پوشش دهند. در راستای این موضوع، موتور های مورد استفاده در پمپ کارواش کت نیز دارای طیف گسترده ای بین 100 تا 3250 کیلووات می باشند. 

با توجه به این موضوع که برند CAT همیشه سعی در رعایت استاندارد های مخصوص ساخت پمپ کارواش داشته است، تمامی مدل های این برند، کاملا آب بند بوده و دارای سر و صدا و لرزش کمی حین کار می باشند. از دیگر مزایای کاربردی پمپ کارواش کت در صورت داشتن شیر مناسب، توانایی پمپاژ سیالاتی با ویسکوزیته های بالا یا دارای ذرات جامد معلق می باشد.

پمپ کارواش کت

کاربرد های پمپ پیستونی کت

با توجه به نام گذاری پمپ های پیستونی با نام پمپ کارواش، بدیهی است که کاربرد اصلی این پمپ ها در کارواش ها یا سایر سیستم های مربوط به شست و شو می باشد. محصولات پمپ پیستونی کت نیز دارای این کاربرد هستند. همچنین می توان از آن ها در صنایع دیگری نیز استفاده نمود که در ادامه، شهر پمپ سعی کرده است به مهم ترین آن ها اشاره نماید.

  • انواع کارواش های صنعتی و خانگی
  • شست و شوی تجهیزات مختلف و انواع دستگاه ها
  • زدودن مواردی همچون زنگ آهن، رسوب و چربی
  • صنایع غذایی
  • صنعت خودروسازی و کشتی سازی
  • صنایع تولید رنگ و کاغذ
  • انتقال انواع سوخت
  • تولید لوله
  • صنایع نفت، گاز و پتروشیمی
  • صنایع فولاد
  • سیستم های بازیافت
  • واترجت
  • صنایع ساختمانی برای برش سنگ، سرامیک، شیشه و فلز

انواع پمپ پیستونی کت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *