پمپ

سه روش برای افزایش فشار آب تانکر

افزایش فشار آب تانکر

همانطور که می دانید، برخی از مناطق هستند که در آن ها امکان دسترسی مستقیم به سیستم آبرسانی شهر نیست. به همین دلیل افرادی که با این مشکل رو به رو هستند، بهتر است که برای رفع نیاز خود از تانکر های آب استفاده کنند. اما استفاده از تانکر های آب نیز خود می تواند فرد را با مشکلات مختلفی مواجه کند. یکی از مشکلاتی که معمولا افراد در هنگام استفاده از تانکر آب با آن رو به رو می شوند، فشار نداشتن آب است. در این مقاله درمورد نحوه افزایش فشار آب تانکر توضیح داده شده است.

افزایش فشار آب تانکر

افزایش فشار آب برای تانکر ها کار چندان آسانی نخواهد بود. اما چند راه هست که شما از طریق آن ها می توانید فشار آب تانکر را افزایش دهید. این راه ها عبارتند از:

  • نصب یک پمپ فشار

اولین، ساده ترین، بهترین اما گران ترین راه افزایش فشار آب برای تانکر ها نصب یک پمپ فشار است. پمپ های فشار به طور ویژه برای کاهش یا افزایش فشار آب در هر نوع سیستم تامین آبی طراحی شده اند. شما می توانید برای افزایش فشار آب تانکر یک پمپ فشار را در کنار تانکر نصب کنید. با نصب پمپ فشار روی خط تخلیه تانکر می توان فشار و مقدار آبی را که از یک تانکر به داخل لوله می آید به میزان قابل توجهی افزایش داد.

البته باید بدانید که چگونه می توانید پمپ مناسب را انتخاب کنید؛ زیرا انتخاب پمپ کار چندان ساده ای نیست. برای اینکه بتوانید بهترین پمپ را برای افزایش فشار آب تانکر انتخاب کنید، بهتر است از یک لوله کش متخصص یا کسی که در این زمینه تجربه زیادی دارد، کمک بگیرید. یک لوله کش یا فرد حرفه ای می تواند به شما کمک کند که دقیقا کدام مدل پمپ را خریداری کنید.

افزایش فشار آب تانکر به کمک پمپ فشار تضمینی است و نصب آن ها چندان پیچیده نیست. شما می توانید خودتان یا  با کمک یک فرد متخصص به راحتی نصب پمپ آب را انجام دهید. تنها کاری که برای نصب پمپ فشار باید انجام داد، این است که طبق راهنمای دستور العمل نصب پمپ فشار پیش بروید و تمامی مراحل را با دقت و حوصله طی کنید. اگر پمپ مناسبی را انتخاب کرده باشید و مراحل نصب پمپ را نیز به درستی انجام داده باشید، می توانید میزان فشار تانکر را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

نصب یک پمپ فشار

  • قرار دادن تانکر در ارتفاع

یکی از دلایل کم فشار بودن آب خارج شده از تانکر ها به خاطر ارتفاع نداشتن تانکر از سطح زمین است. شما می توانید برای افزایش فشار آب تانکر آن را در ارتفاعات بالاتری قراری دهید. اما شاید از خود بپرسید که چرا قرار دادن تانکر در ارتفاعات بالاتر موجب افزایش فشار آب می شود؟

جواب سوال بسیار ساده است. در واقع عاملی که باعث می شود آب از داخل تانکر به داخل لوله ها برود، نیروی گرانش است. به همین دلیل اگر تانکر آب پایین تر از خانه قرار گیرد، فشار کافی به تانکر وارد نخواهد شد و فشار آب نیز بسیار کم خواهد بود.

اگر بتوانید تانکر را در ارتفاعات بالاتری نصب کنید، به دلیل نیروی گرانش بیشتر، فشار بیشتری نیز وارد تانکر و لوله ها خواهد شد. اگر چنین نیرویی نباشد، آب نمی تواند به سادگی وارد لوله ها شود و از آن عبور کند. به همین دلیل فشار آب در هنگام خروج از لوله نیز بسیار کم خواهد بود.

طبق این گفته ها بسیار مهم است که برای افزایش فشار آب تانکر آن را در ارتفاعات بالاتر قرار دهید. شاید به دلیل سیستم تانکر مجبور شوید که برای جابجایی آن کل سیستم را جدا و دوباره متصل کنید. اما مطمئن باشید که ارزش انجام این کار را خواهد داشت؛ زیرا نداشتن فشار آب در درون لوله ها بسیار آزار دهنده تر از آن خواهد بود.

  • استفاده از لوله هایی با قطر کمتر

قطر لوله مقدار آبی را که وارد لوله می شود محدود می کند. به همین دلیل اگر لوله اصلی باریکی داشته باشید، فشار آب نیز بیشتر خواهد بود. اما از طرفی اگر لوله اصلی آب شما عریض باشد، آب بیشتری نیز از آن عبور خواهد کرد و فشار آب نیز به نسبت کم خواهد شد. یکی از راهکار های افزایش فشار آب تانکر این است که از لوله هایی با قطر کمتر استفاده کنید. اما این راهکار برای هر موقعیتی ممکن نیست؛ زیرا در برخی موارد لازم است تا از لوله هایی با قطر زیاد برای حفظ فشار طبیعی آب در داخل خانه که آب از تانکر تامین می شود، استفاده کرد.

در اکثر مواقع قطر لوله دلیل فشار کم آب تانکر است. به همین دلیل ممکن است که از خود بپرسید قطر لوله چه ربطی به فشار آب خواهد داشت. در واقع آب از تانکر با فشار زیاد به داخل لوله کشی ساختمان وارد می شود. اگر در این بین لوله ای که شما استفاده می کنید پهن و بزرگ باشد، فشار به طور قابل توجهی کاهش خواهد یافت؛ زیرا هوا نیز در داخل لوله جریان خواهد داشت. اما از طرف دیگر لوله های کوچک تر آب را با سرعت و فشار بیشتری در خود عبور می دهند و آن را به شیر می رسانند.

استفاده از لوله هایی با قطر کمتر

لازم است قبل از نصب تانکر حتما قطر لوله ها را برای تنظیم فشار آب در نظر بگیرید. اگر تشخیص دادید که قطر لوله ها بیش از حد بزرگ است، حتما آن را با یک مدل لوله با قطر کوچک تر تعویض کنید تا بعدا با مشکل فشار آب رو به رو نشوید.

نتیجه گیری

یکی از ساده ترین و بهترین راه ها برای تامین آب در مناطقی که آب لوله کشی نیست، استفاده از تانکر های آب است. تانکر های آب می توانند میزان زیادی از آب را در خود جای دهند و مانند آب لوله کشی، آب مورد نیاز خانه را تامین کنند. اما یکی از مشکلات رایجی که در رابطه با تانکر های آب هست، فشار کم در آن ها است. به همین دلیل برای حل این مشکل، در این مقاله درمورد راهکار های افزایش فشار آب تانکر توضیح داده شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *