پمپ, پمپ آب خانگی

راهنمای خرید مینی پمپ افزایش فشار آب و معرفی انواع آن

خرید مینی پمپ افزایش فشار آب

با نزدیک شدن به فصل گرما یعنی تابستان، یکی از مشکلاتی که اکثر افراد با آن رو به رو می شوند، پایین آمدن فشار آب است. افت فشار آب در بسیاری از کار های روزانه اختلال ایجاد می کند. بهترین کار برای افزایش فشار آب، خرید مینی پمپ افزایش فشار آب است. مینی پمپ ها می توانند نیاز اکثر خانه ها برای افزایش فشار را برطرف کنند. اگر نمی دانید که چگونه یک مینی پمپ انتخاب کنید، ادامه مقاله را مطالعه کنید. در این مقاله در مورد مینی پمپ ها و نکات مرتبط با آن ها توضیح داده شده است.

مینی پمپ چگونه فشار آب را افزایش می دهد؟

معمولا اصلی ترین دلیل فشار آب خانه ها و فشار آب هدایت شده از چاه، فاصله زیاد است. برای مثال خانه ها یا ساختمان هایی که چندین طبقه دارند، با مشکل فشار آب روبرو خواهند شد؛ زیرا آب برای رسیدن به طبقات بالا باید با نیروی جاذبه مقابله کند تا به طبقات بالایی برسد. در این جا نیروی جاذبه باعث کاهش سرعت جریان و در نتیجه کاهش فشار برای طبقات بالا خواهد شد.

در چنین شرایط خرید مینی پمپ افزایش فشار و دیگر مدل پمپ ها می تواند یک تصمیم بسیار مناسب برای افزایش فشار آب باشد. مینی پمپ های افزایش فشار آب یک موتور و پروانه برای افزایش جریان آب دارند. در کنار نصب مینی پمپ ها بهتر است که از شیر های تنظیم کننده فشار نیز استفاده کنید تا از وارد شدن فشار بیش از حد به سیستم جلوگیری شود.

مینی پمپ آب چیست ؟

خرید مینی پمپ افزایش فشار آب

همان طور که از اسم آن نیز پیداست، مینی پمپ آب یا پمپ آب مینیاتوری در واقع یک پمپ آب در سایز کوچک یا میکرو AC یا DC است که معمولا از آن برای افزایش فشار، گردش یا پمپاژ آب استفاده می کنند. در هنگام خرید مینی پمپ افزایش فشار آب دقت داشته باشید که مینی پمپ ها در نوع DC معمولا در انواع ولتاژ 3 ولت، 5 ولت، 6 ولت، 12 ولت و 24 ولت هستند و می توانید انرژی آن ها را حتی با استفاده از باتری یا صفحه های خورشیدی تامین کنید. اما مینی پمپ های AC متفاوت هستند؛ زیرا مدل های AC معمولا با ولتاژ های بالاتر مثل 120 ولت، 220 ولت و 380 ولت کار می کنند.

مینی پمپ چگونه کار می کند؟

قبل از خرید مینی پمپ افزایش فشار آب باید بدانید که مینی پمپ ها را با توجه به اصول طراحی می توان در دسته های زیر تقسیم کرد:

  1. مینی پمپ گریز از مرکز

پمپ های گریز از مرکز برای افزایش فشار آب به چرخش سریع پروانه دارند. چرخش سریع پروانه نیروی گریز از مرکز قدرتمندی ایجاد می کند و این نیرو آب را به لبه های حفره فشار می دهد. با انجام این کار یک قسمت خلا در وسط پروانه ایجاد می شود. با ایجاد خلا، آب بیشتری از طریق لوله ورودی به داخل مکیده خواهد شد. در خرید مینی پمپ افزایش فشار آب لازم است بدانید که اکثر این پمپ ها برای راه اندازی نیازی به پر کردن محفظه یا لوله مکش ندارند. در این پمپ ها نیروی گریز از مرکز آب را به طور خودکار به سمت بالا می کشد. به همین دلیل دیگر نیازی به شیر پایینی در ورودی لوله مکش نیست.

  1. مینی پمپ دیافراگمی

نحوه عملکرد پمپ های دیافراگمی کاملا متفاوت با دیگر مدل ها است؛ زیرا این مدل پمپ ها از پروانه برای افزایش فشار آب استفاده نمی کنند؛ بلکه از یک چرخ متفاوت و میله اتصال موتور استفاده می کنند. به کمک این اجزا پمپ حرکت نوسانی دیافراگم را هدایت می کند و با صفحات سوپاپ خود که ورودی و خروجی پمپ را کنترل می کنند، آب را پمپاژ می کند.

برای خرید مینی پمپ افزایش فشار آب در مدل های دیافراگمی باید بدانید که محبوب ترین مدل دیافراگمی مدل های پنوماتیک هستند که یک حفره سیلندر مجزا برای محافظت از میله متحرک در برابر مایعات خورنده دارند.

مینی پمپ دیافراگمی

  1. مینی پمپ دنده ای

مینی پمپ های دنده ای به جای استفاده از پروانه از دو چرخ دنده استفاده می کند. در این مدل زمانی که دندانه های این دو چرخ دنده از هم دور می شوند، ناحیه ای کم فشار ایجاد می شود. هنگامی که آب از این ناحیه کم فشار عبور می کند، دندانه ها به جریان آب فشار وارد می کنند و در نتیجه فشار آب نیز افزایش می یابد.

انواع مینی پمپ آب

به طور کلی در هنگام خرید مینی پمپ افزایش فشار آب با چهار مدل رو به رو خواهید شد:

  1. مینی پمپ آب AC

کموتاسیون در پمپ های AC با فرکانس شبکه اصلی ایجاد می شوند که می توانند فرکانسی بین 50 تا 60 هرتز داشته باشند. مدل های AC هیچ گونه قطعه الکترونیکی ندارند. به همین دلیل دمای عملیاتی بالایی را نیز تحمل می کنند. مدل های AC معمولا مقرون به صرفه هستند.

  1. مینی پمپ آب DC

پمپ های DC با چرخش سیم پیچ و کموتاتور کار می کنند. این پمپ ها نیز قیمت مقرون به صرفه ای دارند و می توانند برای مصارف خانگی بسیار مناسب باشند.

مینی پمپ آب DC

  1. مینی پمپ آب DC براشلس

همانطور که از نام آن نیز می توان حدس زد، مینی پمپ آب های DC براشلس فاقد جاروبک هستند. نبود جاروبک باعث می شود مینی پمپ بسیار کم مصرف باشد و قیمت کلی آن نیز کاهش یابد.

  1. مینی پمپ آب DC مغناطیسی

این مدل کموتاسیون قطعات الکترونیکی و یک شفت سرامیکی با کارایی بسیار بالا دارد. این مدل مقاومت بالایی در برابر سایش دارد. این مینی پمپ بازدهی بسیار خوبی دارد، بی صدا کار می کند و می تواند به خوبی فشار آب را افزایش دهد.

نتیجه گیری

آبرسانی در آپارتمان ها به خصوص در طبقات بالاتر کار دشواری است. به همین دلیل برای افزایش فشار آب استفاده از پمپ های آب ضروری است. یکی از مدل های پمپی که برای واحد های آپارتمانی مناسب است، مینی پمپ های افزایش فشار آب هستند. این پمپ ها بی صدا کار می کنند و به راحتی در واحد های آپارتمانی قرار می گیرند. برای آشنایی بیشتر با مینی پمپ آب در این مقاله در مورد خرید مینی پمپ افزایش فشار آب توضیح داده شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *