بوستر پمپ

7 روش افزایش فشار آب آپارتمان

روش افزایش فشار آب آپارتمان

بسیار اتفاق می افتد که پس از یک روز سخت کاری به خانه بر می گردید و می خواهید خستگی خود را با یک دوش آب گرم به در کنید؛ اما متوجه می شوید که دوش حمام شما فشار کافی را ندارد. یا پس از رفتن مهمانان با کوله باری از ظرف های کثیف مواجه می شوید؛ اما فشار کم آب شستن تمام آن ها را به تاخیر می اندازد. این فشار کم متاسفانه در بیشتر ساختمان های مرتفع و چند طبقه؛ خصوصا در طبقات بالا تر مشاهده می شود. جریان ضعیف آب کار های روزانه شما را مانند شستن لباس ها (حتی اگر به وسیله ماشین لباسشویی شسته شوند)، شستن ظرف ها و دوش گرفتن، مختل می کند. در این مقاله 7 روش افزایش فشار آب آپارتمان را نام می بریم و هر کدام را توضیح می دهیم.

با چه روش هایی می توانیم فشار آب آپارتمان را افزایش دهیم؟

در ادامه روش هایی را بررسی می کنیم که با کمک آن ها می توانید فشار آب آپارتمان خود را بیشتر کنید. برخی از آن ها عبارت اند از:

  • نشتی لوله ها را بررسی کنید.

یکی از شایع ترین علل فشار کم آب نشتی لوله های آپارتمان است. زمانی که لوله کشی مشکلاتی داشته باشد، آب از شکاف لوله ها نشت می کند و این امر فشار آب را پایین می آورد. شما می توانید از مدیر ساختمان خود بخواهید که نشتی لوله های کل ساختمان را بررسی کند. در محل هایی از اتصالات و درز ها مواد PVC به کار رفته است. این محل ها در برابر نشتی آسیب پذیر تر اند. این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که اگر در ساختمان شما لوله های فلزی به کار رفته است، طول آن ها را نیز بررسی کنید؛ زیرا فلز قابلیت این را دارد که ترک ها و سوراخ های کوچک را بیشتر کند. اگر مشکوک به نشتی هستید بهتر است که برای مطمئن شدن از سالم بودن یا نبودن لوله ها از مهارت یک لوله کش حرفه ای بهره ببرید.

روش افزایش فشار آب آپارتمان

  • گرفتگی لوله ها را بررسی کنید.

 رسوبات به مرور زمان در لوله ها جمع می شوند و آن ها را می بندند. طبیعی است که مسدود شدن لوله ها کاهش فشار آب را در پی دارند. در این موقعیت نیز بهتر است از یک لوله کش حرفه ای کمک بگیرید و از او بخواهید ورودی اصلی را بررسی کند.

  • شیر های کاهش فشار را بررسی کنید.

ممکن است نشتی و گرفتگی لوله ها را بررسی کنید؛ اما فشار آب آپارتمانتان تغییری نکرده باشد. در این صورت چه کار باید کرد؟ اگر در ساختمان بلند زندگی می کنید باید بدانید که در بیشتر آن ها برای کنترل فشار های بسیار بالا از شیر های فشار شکن در طبقات پایین تر استفاده می شود. ممکن است فشار آب در این لوله ها از اندازه توصیه شده بیشتر شود و به لوله ها آسیب برساند. از این رو بهتر است که هر چند وقت یک بار شیر های فشار شکن را بازرسی و سرویس کنید و در صورتی که سوپاپشان خراب بود، آن ها را تعویض نمایید.

شیر های کاهش فشار را بررسی کنید

  • مخزن پشت بام را بررسی کنید.

بسیاری از ساختمان ها روی پشت بام خود مخزنی دارند که در آن آب شهری ذخیره می شود. به این مخزن لوله هایی متصل است که آب را از آن به آپارتمان های مجزا می رسانند. اگر در آپارتمان شما فشار آب کم است، مخزن و خطوط آن را بررسی کنید؛ زیرا ممکن است این مخزن کفاف آب تمام ساختمان را ندهد.

  • فیلتر آب ساختمان را بررسی کنید.

در برخی از سیستم های لوله کشی ساختمان ها فیلتر آبی هست که مانع ورود برگ یا رسوبات به منبع آب می شود. این فیلتر نیز مانند سایر فیلتر ها با گذشت زمان پر می شود و نیاز به بررسی، تمیز شدن و در صورت لزوم، تعویض دارد. در غیر این صورت فیلتر پرشده باعث می شود که ساختمان شما فشار آب کافی نداشته باشد.

  • درجه بندی فشار لوله ها را بررسی کنید.

درجه بندی فشار لوله ها را بررسی کنید

میزان فشاری که لوله های لوله کشی قادر به تحمل آن هستند، متفاوت است. اگر فشار آب در لوله هایی که برای فشار های پایین طراحی شده اند بالا رود، می ترکند و ترکیدن آن ها موجب سیل و کاهش فشار آب می شود. احتمال وقوع این حادثه زمانی بالا تر می رود که در لوله کشی ساختمانتان شیر های فشار شکن به کار رفته باشد. لوله های با درجه بندی فشار بالا معمولا قبل از این شیر ها و لوله های با درجه بندی پایین تر، بعد از آن ها نصب می شوند.

  • از بوستر پمپ استفاده کنید

ممکن است از خود بپرسید که اگر مشکل از شهرداری باشد، شما چگونه می توانید فشار آب را بهبود ببخشید و روش افزایش فشار آب آپارتمان در این موقعیت چه می تواند باشد؟ فشار کم سیستم آب شهری می تواند از نشتی، تعمیرات در حال انجام و … ناشی شده باشد. در هر صورت تصمیمی که می توانید بگیرید این است که اگر این فشار کم ادامه دار بود، ابتدا مدیر به همراه سایر اعضای ساختمان شکایتی در این مورد تنظیم کند و به مقامات مربوط ارائه دهد. اما اگر این راه را انتخاب کنید، زمان زیادی طول می کشد تا به نتیجه برسید. روش بهتر و ساده تر استفاده از بوستر پمپ فشار است. استفاده از این بوستر ها برای افزایش فشار آب منطقی تر به نظر می رسد.

جمع بندی

فشار آب کم در آپارتمان ها امروزه به یکی از مسائل مهم و بغرنج بدل شده است و ساختمان های چند طبقه و مرتفع با آن بسیار رو به رو می شوند. این فشار کم می تواند در زندگی روزانه تاثیر منفی خود را بگذارد و افراد را با مشکلاتی رو به رو کند. در این مقاله به بررسی 7 روش افزایش فشار آب آپارتمان پرداختیم و هر کدام را به صورت مجزا توضیح دادیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *