کلرزن مایع

قیمت دستگاه کلرزن مایع در مقایسه با سایر مدل ها

قیمت دستگاه کلرزن مایع

تمیز نگه داشتن آب برای مصارف مختلفی مانند نوشیدن و یا استفاده های دیگر مانند استخر بسیار مهم است. اما چیزی که در رابطه با این موضوع وجود دارد، این است که تمیز کردن آب به خصوص در مقادیر زیاد مانند استخر ها کار سخت و طاقت فرسایی است. برای تمیز نگه داشتن آب استخر و منابع بزرگ راه های مختلفی وجود دارد. یکی از راه هایی که می توان به کمک آن، آب را تمیز نگه داشت، استفاده از دستگاه های کلرزن مایع است. برای اینکه بهتر بدانید دستگاه کلرزن مایع چیست، ادامه مقاله را مطالعه کنید. در این مقاله در مورد کاربرد و قیمت دستگاه کلرزن مایع توضیح خواهیم داد.

دستگاه کلرزن مایع چیست؟

دستگاه کلرزن مایع در واقع دستگاهی است که به طور خودکار می تواند کلر مایع را در آب استخر یا هر منبع آب دیگری که شما می خواهید پخش کند. شما می توانید به جای اینکه کلر را به صورت دستی در آب پخش کنید، کلر مایع را در دستگاه قرار دهید تا دستگاه، کلر را به صورت خودکار و با سرعت تنظیم شده توسط خود شما در آب پخش کند.

دستگاه کلرزن مایع چگونه کار می کند؟

قیمت دستگاه کلرزن مایع

در مورد قیمت دستگاه کلرزن مایع و نحوه کار آن باید گفت که این دستگاه مستقیما به سیستم پمپ و فیلتر شما متصل می شود و آب برگشتی به استخر را به طور کاملا خودکار ضد عفونی می کند. فقط توجه داشته باشید که اگر استخر شما روی سطح زمین قرار دارد، باید مطمئن شوید دستگاه کلرزن مایعی که خریداری می کنید، مخصوص همان استخر است؛ زیرا برخی از دستگاه های کلرزن برای استخر های زیرزمینی و برخی دیگر برای استخر های آپارتمانی ساخته می شوند. قیمت دستگاه کلرزن مایع برای استخر های زیرزمینی و معمولی و آپارتمانی معمولا نزدیک به هم است.

نکته دیگری که باید در انتخاب دستگاه کلرزن در نظر بگیرید، حجم استخر شماست. اگر در این زمینه اطلاعاتی ندارید، می توانید از فروشندگان دستگاه کلرزن کمک بگیرید. برخی از دستگاه های کلرزن می توانند تا 40000 گالن را ضد عفونی کنند. این دست از استخر ها معمولا ابعادی در حدود 3.5 متر در 12 متر در 2.5 متر دارند.

برخی از دستگاه های کلرزن مایع می توانند استخر های بسیار بزرگ را ضد عفونی کنند؛ زیرا برای مصارف صنعتی ساخته شده اند. اما برخی دیگر برای استخر های کوچک و خانگی مورد استفاده قرار می گیرند. همین باعث می شود تا قیمت دستگاه کلرزن مایع در مدل های مختلف با یکدیگر فرق داشته باشد. این مورد را نیز قبل از خرید حتما در نظر بگیرید.

اگر نمی دانید که استخر شما چند گالن آب را در خود جای می دهد تا بر اساس آن دستگاه کلرزن را انتخاب کنید، کافی است که چند کار ساده انجام دهید. ابتدا طول استخر خود را در عرض آن ضرب کنید تا مساحت آن را به دست بیاورید. سپس با افزودن اندازه کم عمق ترین و عمیق ترین بخش استخر به فرمول و تقسیم آن بر دو میانگین عمق استخر را پیدا کنید. بعد از آن می توانید با فرمول زیر میزان گالن آبی که در استخر شما جا می شود را پیدا کنید:

سطح * عمق متوسط * 7.5

انواع دستگاه کلرزن

انواع دستگاه کلرزن

علت تفاوت قیمت دستگاه کلرزن مایع، وجود مدل های مختلف است. دستگاه های کلرزن تنها در مدل های مایع عرضه نمی شوند و مدل هایی مناسب قرص، گرانول یا پودر و کلرزن گاز نیز وجود دارند؛ اما به طور کلی تمامی آن ها در دو مدل داخلی و آفلاین به فروش می رسند. این دو مدل قیمت تقریبا مشابهی دارند و تفاوت اصلی شان تنها به نحوه نصب آن ها بر می گردد.

نحوه نصب مدل های داخلی به این صورت است که مستقیما به لوله پمپ و سیستم فیلتر شما متصل می شود و آب را ضد عفونی می کند. اما مدل های آفلاین به صورت مجزا در کنار سیستم استخر شما قرار می گیرند و با استفاده از یک لوله مجزا به استخر متصل می شوند. به طور کلی هر دو مدل می توانند در صورت نصب صحیح و استفاده درست، عملکرد بسیار خوبی داشته باشند.

مزایا و معایب دستگاه کلرزن مایع

مزایای دستگاه کلرزن مایع

قیمت دستگاه کلرزن مایع با توجه به عملکردش، بسیار مناسب است. اما همان طور که می دانید، هر وسیله ای مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد که قبل از خرید باید در نظر گرفت. در این جا برخی از مهم ترین مزایا و معایب دستگاه های کلرزن مایع نام برده شده اند:

مزایا

  • اولین و مهم ترین نکته در رابطه با این دستگاه ها این است که به صورت کاملا خودکار کار می کند؛ حتی زمانی که شما دور از خانه و خارج از شهر هستید.
  • با استفاده از دستگاه های کلرزن مایع دیگر به قرص های کلر نیازی نخواهید داشت. استفاده از قرص های کلر می تواند آستر وینیل استخر شما را لکه دار کند و مشکلات مختلفی به وجود بیاورد.
  • تنظیمات مختلف دستگاه های کلرزن به شما این امکان را می دهد که میزان کلر موجود در استخر خود را به طور دقیق کنترل کنید.
  • در مدل های مختلف از جمله داخلی و آفلاین موجود است.
  • دستگاه های کلرزن در هر سه نوع استخر های معمولی، زیرزمینی و آپارتمانی قابل استفاده است.

معایب

  • طبیعتا یکی از مشکلات کلرزن اتوماتیک این است که قیمت آن ها کمی بیشتر از مدل های دستی است.
  • دستگاه های کلرزن مایع نیاز به نگهداری و سرویس دهی مرتب دارند.
  • نصب آن ها در برخی از شرایط ممکن است دشوار باشد.

نتیجه گیری

دستگاه کلرزن مایع یک دستگاه ضدعفونی کننده آب و فاضلاب است که با تزریق کلر مایع به سیال مورد نظر، باکتری ها، ویروس ها، مواد سمی و آلودگی های دیگر را از بین می برد. این دستگاه در صنایع، تصفیه خانه ها، استخر های شنا، پرورش آبزیان و… قابل استفاده است. دستگاه کلرزن مایع مزایایی همچون قیمت مناسب، نصب آسان، ماندگاری بالا و توان گندزدایی قوی دارد. برای آشنایی بیشتر با قیمت دستگاه کلرزن مایع و نحوه عملکرد آن، در این مقاله در مورد آن توضیح دادیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *