پمپ, تجهیزات

پمپ فیلتر پرس

پمپ-فیلتر-پرس

فیلتر پرس ها دستگاهی هستند که در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. این تجهیز جهت جداسازی ذرات جامد از مایع کاربرد دارد. پمپ فیلتر پرس نیز یکی از اصلی ترین اجزای این دستگاه می باشد که انواع مختلفی دارد. در این مطلب قصد داریم پمپ فیلتر پرس را معرفی کنیم. و با عملکرد و کاربرد فیلتر پرس بیشتر آشنا شوید.

دستگاه فیلتر پرس

این دستگاه ذرات جامد یا ناخالصی را از مایعی که دارای آب اضافی است جدا می کند. این تجهیز دارای سه مدل دستی، نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک می باشد. که با توجه به نوع کار و حجم این مدل ها ساخته می شوند. اجزای اصلی آن شامل صفحات فیلتر، پارچه فیلتر پرس، شاسی یا بدنه فلزی، جک هیدرولیک، پمپ فیلتر پرس و بخش فیتینگ می باشد.

عملکرد فیلتر پرس

عملکرد این دستگاه به این صورت است که مواد از طریق پمپ فیلتر پرس یا پمپ تغذیه به صفحات وارد می شود. این عمل تاوقتی ادامه دارد که صفحات فیلتر پر شود. سپس پمپ مخلوط را فشرده می کند و به همه ی بخش های صفحه وارد می شود. بعد از آن سیستم با پایان یافتن فشار پمپ بسته می شود. که بعد از آن صفحات فشرده می شوند.

سپس به وسیله ی یکی از لوله ها مواد برگردانده می شوند و فشار هیدرولیک برداشته می شود. در نهایت در نهایت عمل آبگیری و تصفیه از کیک انجام می شود  صفحات نیز برای آماده سازی پروسه ی بعد شسته و تمیز می شوند.

کاربرد-فیلتر-پرس

انواع فیلتر پرس

با توجه به فشرده سازی و نوع صفحات به فیلتر پرس ممبرانی و چمبر تقسیم می شود.

فیلتر پرس ممبرانی

فیلتر پرس ممبرانی که به فیلتر حجم متغیر نیز شناخته شده اند باعث افزایش و دارای قابلیت ارتجاعی است که از سه لایه ساخته شده. دو لایه ی کناری باعث افزایش حجم می شود و لایه ی وسط نیروی فشار وارد شده را تحمل می کند.

مدل چمبر

این نوع فیلتر که حجم ثابت نیز نامیده می شود از جنس های مختلفی ساخته می شود. ولی از فیلتر پرس ممبرانی قدرت کمتری دارد. به همین دلیل قیمت فیلتر پرس چمبر ارزان تر می باشد.

پمپ فیلتر پرس

این پمپ فیلتر پرس با توجه به نوع کار و محلول ورودی شامل چند مدل پمپ می باشند. سانتریفیوژ، پمپ دیافراگمی فیلتر پرس ، پمپ دنده ای، پمپ های ضد سایش و مونو پمپ.

هر کدام از این پمپ ها انواع مختلفی دارند که با توجه به خصوصیات هر یک باید مورد استفاده قرار گیرند. شما می توانید جهت مشاوره راجع به پمپ دیافراگمی فیلتر پرس ، دنده ای و انواع پمپ ها همچنین استعلام قیمت فیلتر پرس با ما در شهر پمپ تماس بگیرید.

مزایا و کابرد فیلتر پرس

  • مصرف انرژی کم ولی با راندمان بالا
  • از هدر رفتن آب جلوگیری می کند به دلیل بازگشت آب به چرخه ی تولید
  • جهت تصفیه و بازیافت
  • صنایع معدنی و شیمیایی
  • صنایع غذایی
  • انواع روغن 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *