الکتروموتور, الکتروموتور دریایی

الکتروموتور دریایی ABB

الکتروموتور دریایی ABB

امروزه با گسترش تکنولوژی، تجهیزاتی خاص متناسب با شرایط محیطی هر یک از صنایع، طراحی و ساخته می شود. یکی از این صنایع که نیازمند تجهیزات خاصی نیز می باشد، صنایع دریایی است. از جمله برند های سازنده تجهیزات خاص صنایع دریایی می توان به برند ABB اشاره کرد. هرچند که الکتروموتور دریایی ABB ، شناخته شده ترین محصول این برند است، اما سایر مدل های موتور های الکتریکی این برند نیز از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند. مشخصات فنی هر یک از این مدل ها در کاتالوگ الکتروموتور ABB آورده شده است.

البته برند های دیگری هم در تولید این الکتروموتور ها فعال هستند که هر یک ویژگی ها و قیمت متفاوتی از دیگر برند ها دارند. لازم به ذکر است که شهر پمپ به عنوان فروشگاه اینترنتی تمامی تجهیزات صنعتی، ارائه دهنده تمامی این برند ها می باشد. همچنین این مجموعه جهت تسهیل پروسه انتخاب محصول توسط مشتری و خرید آن بین انبوه محصولات موجود، مشاوره های رایگانی را نیز به صورت رایگان به مشتریان محترم ارائه می دهد.

برند ABB

این برند، مربوط به کشور فنلاند بوده که فعالیت خود را از سال 1883 در زمینه تولید و عرضه انواع الکتروموتور شروع نموده است. اساس کار این شرکت در طراحی و تولید محصولاتش، افزایش کیفیت و کارایی آن ها و در عین حال کاهش هر چه بیشتر آسیب به محیط زیست می باشد. به همین دلایل نیز الکتروموتور های برند ABB امروزه به بیش از صد کشور در سراسر جهان صادر می گردند. الکتروموتور دریایی ABB از جمله رایج ترین محصولات این شرکت است که در ادامه اطلاعات بیشتری از آن ها با توجه به کاتالوگ الکتروموتور ABB ارائه شده است.

برند ABB

ویژگی های الکتروموتور دریایی ABB

به صورت کلی محصولات الکتروموتور دریایی ABB از تنوع مدلی زیادی برخوردار نیستند. چراکه نحوه طراحی این برند به صورتی است که با داشتن تعداد مدل کم، اما مشخصات فنی گسترده، طیف وسیعی از نیاز های بازار را پوشش می دهد. جدول زیر خلاصه ای از مهم ترین اطلاعات این الکتروموتور ها بوده که بر اساس کاتالوگ الکتروموتور ABB گرد آوری شده است. لازم به ذکر است که تقسیم بندی این محصولات بر اساس متریال مورد استفاده در ساخت آن ها می باشد.

نام سری توان موتور (کیلووات) ولتاژ (ولت) کلاس عایق بندی موتور
سری چدنی 0.15 تا 1100 380 IP55
سری آلومینیومی 0.87 تا 104 380 IP55

مزایای الکتروموتور دریایی ABB

به صورت کلی استحکام و کیفیت بالای انواع الکتروموتور های دریایی برند ABB را می توان به عنوان مهم ترین ویژگی آن ها برشمرد. علاوه بر این موارد، در طراحی و ساخت تمامی محصولات این برند، استانداردهای مربوط به صنایع مختلف به صورت کامل رعایت شده است. بر همین اساس تمامی این الکتروموتور ها از ایمنی بسیار بالایی که مختص صنایع دریایی بوده، برخوردار هستند. همچنین دارای سازگاری کامل با طبیعت نیز می باشند. لازم به ذکر است که به دلیل کاربری های خاص و بسیار حساس مدل های دریایی، داشتن تمامی ویژگی های فوق الذکر ضروری است.

انواع الکتروموتور دریایی ABB

از دیگر نکات مثبت این موتورها بر اساس کاتالوگ الکتروموتور ABB ، می توان به تنوع بالای آن ها در مشخصات فنی اشاره کرد. به این معنی که این محصولات به گونه ای طراحی شده اند که طیف وسیعی از توان و سایز را پوشش می دهند. این محدوده به ترتیب برای توان از 0.15 تا 1100 کیلو وات و برای سایز از 56 تا 450 است. امکان کار در شرایط محیطی سخت همچون محیط های مرطوب، محیط های با گرد و خاک بالا و مناطق گرمسیری از دیگر مزایای این دسته از موتورهای الکتریکی می باشد. علت این عملکرد قوی نیز در حفظ درجه حفاظت بالا در طراحی و ساخت آن ها خلاصه می شود. نکته مثبت آخر میزان استهلاک پایین الکتروموتور های ABB بوده که در صورت استفاده صحیح و انجام سرویس های دوره ای منظم میسر می گردد.

کاربرد های الکتروموتور دریایی ABB

انواع الکتروموتور دریایی همانطور که از نام آن ها نیز مشخص است، مخصوص استفاده در کشتی ها و دیگر موارد مربوط به صنایع دریایی می باشند. این محصولات در برند ABB نیز برای همین مصارف مورد استفاده قرار می گیرند. با این حال در ادامه به برخی از رایج ترین کاربردهای انواع الکتروموتور دریایی ABB اشاره شده است.

  • صنایع کشتی سازی
  • زیر و روی عرشه کشتی ها
  • جرثقیل های موجود روی کشتی
  • شناورهای سطحی
  • پمپ های راهبری کشتی ها
  • فرمان گیری کشتی ها
  • موتورخانه ها، فن ها، وینچ ها، کمپرسورها و دیگر تجهیزات موجود در کشتی

کاتالوگ الکتروموتور ABB

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *